Újabb olcsó autóval támad a Dacia

Bemutató: Dacia Dokker - 2013

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 15.30

A magyar autópiac vásárlóinak összetételét nézve elsősorban a cégeknél érhet el sikereket az új Dacia Dokker, de árát tekintve számos privát ügyfelet csábíthat el a használtautó-piacról is. 2,6 millió forinttól indul.

Tovább bővül a Dacia kínálata Magyarországon az új Logan és Sandero, valamint Lodgy után megérkezett a Dokker is a Duster mellé. A Renault Kangoo rokonának számító modellből személyautó és áruszállító változat is készül.  

Kiviteltől függően 600, illetve 750 kilónyi terhet vihet a Dokker áruszállító változata

Kiviteltől függően 600, illetve 750 kilónyi terhet vihet a Dokker áruszállító változata


A nevét a dockworker, azaz dokkmunkás kifejezésből kapó modell azoknak készül, akik vegyes használatra keresnek kocsit, olyat, amely családi autóként is bevethető, de akkor sem jön zavarba, ha méretes tárgyakat kell elszállítani. Elsősorban családok, egyéni vállalkozók, illetve kis- és középvállalkozások autója lehet.  

Praktikusságát nagyban fokozza a tolóajtó alkalmazása, amelyből alapesetben csak jobb oldalra jut, a gazdagabban felszerelt változatokon viszont bal oldalt is találunk ilyet. Kategóriája legnagyobb 703 mm-s ajtónyílását adja. A hátsó ajtók pedig akár 180 fokban nyithatóak.

Míg az első Logan esetében a formaterv is sugallta a spórolást, a Dokker látványra nem marad el a konkurensektől. Az orrész kifejezett vagány. Az utastér egyszerű, praktikus kialakítású, látványra és anyagminőségben is a nagyjából tíz évvel ezelőtti Renault modellek köszönnek vissza. Aki használati tárgyként tekint autójára, az ezt észre sem veszi majd. Sőt, a drágább modellek kétszínű, krómbetétekkel feldobott műszerfala, a 7 colos érintőképernyős multimédia-rendszerrel az anyagminőségi hiányosságokat könnyedén feledteti.   

A jól felszerelt változatok utastere látványra rendben van

A jól felszerelt változatok utastere látványra rendben van


Elöl-hátul kiemelkedően tágas hely fogadja az utasokat, az állítható magasságú üléssel és kormánnyal tág határok között változtathatunk a számunkra megfelelő üléspozíció kialakításán. A kesztyűtartó mellett, a jobb oldali utas előtt, a műszerfal tetején, illetve a napellenzők fölötti polcra is kerülhetnek a kisebb nagyobb tárgyak. Az ajtózsebek 1,5 literes palackoknak is megfelelőek. A tolóajtó hátránya, hogy a második sorban csak buktatható és nem lehúzható oldalablakokat találunk.

Bár 4363 milliméter hosszúságával Dokker személyszállító változata nem a legnagyobb, ám 800 literes csomagtartója így is a legtágasabb a konkurensekkel összevetve. Lehajtott hátsó ülésekkel 3 köbméternyi hely marad szabadon.

Az élmezőnyben van az áruszállító kivitel is, amely alapesetben 3,3 köbméteres raktérrel készül, de ha a jobb oldali ülés helyét (opció) is csomagok töltik ki, 3,9 köbméternyi árut vihet. Utóbbi esetben akár 3,1 méteres tárgyak is szállíthatók vele. Terhelhetősége kiviteltől függően 600 vagy 750 kiló lehet.

A Dokker és a konkurensek méretei

Négyféle motor kerül a Dokkerbe, kettő benzines és kettő dízel választható a személyautóhoz, három a Dokker Van-hez. Az alapmotor egy régi 1,6-os szívó, 82 LE teljesítménnyel, a másik benzines viszont egy ultramodern 1,2-es 115 lóerővel.

Elöl-hátul igen tágas a Dokker, a tolóajtó miatt könnyű beszállni hátra

Elöl-hátul igen tágas a Dokker, a tolóajtó miatt könnyű beszállni hátra


A csak a személyautóhoz választható kis turbómotor meggyőzően teljesített a bemutatón, könnyedén vitte a Dokkert. Alul sem elveszett, de 2500-tól mutatkozik meg sportosabb énje, könnyedén forog 4000-es fordulatszám fölé is.

Dízelből az 1,5 literes Renault motor 75 és 90 lóerős változata szerepel a kínálatban. Előbbit próbáltuk bő 700 kilogrammos terhelés mellett áruszállító kivitelben. Üresen bizonyosan fürge lehet vele a Dokker, mert az említett súllyal sem jelentett gondot a gyorsulás, meglepően könnyen mozgott. A fékek is bírták a terhelés, igazán kanyarban kell észnél lenni a plusz tömeg miatt, de ilyenkor jóindulatúan az orrát tolta az autó.

A rövid próbán a pillanatnyi fogyasztás 90 km/órás tempó mellett 5,5 liter körül mozgott. Személyautóként 4,5 literes átlagot ígér a dízelekhez a Dacia, az erősebb jobban gyorsul és a végsebessége is nagyobb. A Műszaki adatok itt böngészhetők.

A Dacia megfogalmazásában: a versenytársakat megszégyenítő árak

A fő kérdés persze, hogy mindezt mennyiért. Ahogy korábbi modelljeinél, ezúttal jelentősen alá ígér a design-ra, anyagokra többet költő konkurenseknek a Dacia. Az áruszállító nettó 1,79 millió forinttól, a személyszállító bruttó 2,59 millió forinttól vehető meg.

Az autó formája megállja a helyét a konkurensek között

Az autó formája megállja a helyét a konkurensek között


Utóbbi összegért az az 1,6-s benzinmotorral, Acces felszereltséggel kapható a Dokker. Az említhető extrái a szervokormány, az ABS és a négy légzsák. A 150 000 forinttal többe kerülő Ambience felszereltségben már elektromos ablakemelő, központizár és osztott hátsó ülés szerepel. Ezzel a felszereltséggel már dízel (75 LE) is választható 3,14 millió forintért.

Az 1,2-es turbómotor és az erősebb dízel csak az Artic néven futó legmagasabb felszereltségi szint esetén rendelhető, amelyben már a klíma, a ködlámpa, az állítható magasságú kormány és vezetőülés, elektromos tükrök, tetősínek, valamint a baloldali tolóajtó is szerepelnek.

A fenti árak azt mutatják, hogy nemcsak az alapmodell olcsó, de jobban felszerelt Dokker is több százezer forinttal, sőt akár egymillióval is olcsóbb, mint a hasonló modellek.

A Dacia Dokker és konkurensek (alapmodellek listaárai)
Dacia Dokker 1,6 (82 LE) 2 590 000 Ft
Škoda Roomster  1,2 (70 LE) 3 370 810 Ft
Fiat Doblo Panorama 1,4 (95 LE) 4 100 000 Ft
Citroën Berlingo  1,6  (98 LE)  4 380 000 Ft
Volkswagen Caddy 1,2 TSI (86 LE) 3 798 000 Ft
Az ára tekintetében konkurencia nélküli autóval a flotta piacból szeretne nagyobb szeletet megszerezni a Dacia. Ez persze nem meglepő, ha tudjuk, hogy jelenleg Magyarországon a magánvásárlók aránya 20-25 százalék. Elképzelésük szerint a maximum 200-500 autóval rendelkező cégeknél lehetnek elsősorban sikeresek.

A céges piacon 2012-ben elért 2,4 százalékos részesedését az év végéig 3,5 százalékra akarja növelni a Dokkerel a Dacia. Az említett árak tekintetében azonban használt-autó vásárlásban gondolkodó vevőket is a márkához csábíthat a Dokker.

Kommentek

  • v_johny

    Hát, tudja a fene… Ez egész pofás darab, messze jobb az összképe mint a Logan-nak vagy a Lodgy-nak. A sima 1.6-al még csak nagy meglepetéseket sem tartogat. Még családi öszvérnek is simán bevállalnám. Nagyon jó úton halad a Dacia.

  • Breex

    Valóban jó úton haladnak. A lényeg ott van, hogy sok embernek szüksége sincs komolyabb technikára, amire ők szépen ráéreztek. Céges autónál meg ez hatványozottan igaz lehet.

  • mrobi

    szerintem jó autó ez a Dokker. mi tavaly szeptemberben 3 milliós árajánlatot kaptunk dobozos 1.6 HDi Citroën Berlingora.

  • ,L Rómeó

    szerintem drága mer egy caddy is kb 5-6M-ér kapható és kb 5ször ennyit ér hanem tisszer!
    hülyén néz ki túl dobozos forma caddy szeb!

  • megint

    Az 1.6-os motor gyenge és sokat zabál. Céges autónak simán jó, dízellel, viszont ugye ott már nem is olyan olcsó. Az a nettó 1,8 milliós induló ár viszont verhetetlen. Két személyes változatnál viszont nincs ár erre a dízelre. Citrom ára “picit” erősnek tűnik azzal a szívó 1.6-al.

  • lacimaccc

    Nagyon jól néz ki ahhoz képest, hogy munkaautó. Remélem ebből is megkapjuk a Stepwayt :)

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.