Újabb olcsó autóval támad a Dacia

Bemutató: Dacia Dokker - 2013

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.06.06. 15.30

A magyar autópiac vásárlóinak összetételét nézve elsősorban a cégeknél érhet el sikereket az új Dacia Dokker, de árát tekintve számos privát ügyfelet csábíthat el a használtautó-piacról is. 2,6 millió forinttól indul.

Tovább bővül a Dacia kínálata Magyarországon az új Logan és Sandero, valamint Lodgy után megérkezett a Dokker is a Duster mellé. A Renault Kangoo rokonának számító modellből személyautó és áruszállító változat is készül.  

Kiviteltől függően 600, illetve 750 kilónyi terhet vihet a Dokker áruszállító változata

Kiviteltől függően 600, illetve 750 kilónyi terhet vihet a Dokker áruszállító változata


A nevét a dockworker, azaz dokkmunkás kifejezésből kapó modell azoknak készül, akik vegyes használatra keresnek kocsit, olyat, amely családi autóként is bevethető, de akkor sem jön zavarba, ha méretes tárgyakat kell elszállítani. Elsősorban családok, egyéni vállalkozók, illetve kis- és középvállalkozások autója lehet.  

Praktikusságát nagyban fokozza a tolóajtó alkalmazása, amelyből alapesetben csak jobb oldalra jut, a gazdagabban felszerelt változatokon viszont bal oldalt is találunk ilyet. Kategóriája legnagyobb 703 mm-s ajtónyílását adja. A hátsó ajtók pedig akár 180 fokban nyithatóak.

Míg az első Logan esetében a formaterv is sugallta a spórolást, a Dokker látványra nem marad el a konkurensektől. Az orrész kifejezett vagány. Az utastér egyszerű, praktikus kialakítású, látványra és anyagminőségben is a nagyjából tíz évvel ezelőtti Renault modellek köszönnek vissza. Aki használati tárgyként tekint autójára, az ezt észre sem veszi majd. Sőt, a drágább modellek kétszínű, krómbetétekkel feldobott műszerfala, a 7 colos érintőképernyős multimédia-rendszerrel az anyagminőségi hiányosságokat könnyedén feledteti.   

A jól felszerelt változatok utastere látványra rendben van

A jól felszerelt változatok utastere látványra rendben van


Elöl-hátul kiemelkedően tágas hely fogadja az utasokat, az állítható magasságú üléssel és kormánnyal tág határok között változtathatunk a számunkra megfelelő üléspozíció kialakításán. A kesztyűtartó mellett, a jobb oldali utas előtt, a műszerfal tetején, illetve a napellenzők fölötti polcra is kerülhetnek a kisebb nagyobb tárgyak. Az ajtózsebek 1,5 literes palackoknak is megfelelőek. A tolóajtó hátránya, hogy a második sorban csak buktatható és nem lehúzható oldalablakokat találunk.

Bár 4363 milliméter hosszúságával Dokker személyszállító változata nem a legnagyobb, ám 800 literes csomagtartója így is a legtágasabb a konkurensekkel összevetve. Lehajtott hátsó ülésekkel 3 köbméternyi hely marad szabadon.

Az élmezőnyben van az áruszállító kivitel is, amely alapesetben 3,3 köbméteres raktérrel készül, de ha a jobb oldali ülés helyét (opció) is csomagok töltik ki, 3,9 köbméternyi árut vihet. Utóbbi esetben akár 3,1 méteres tárgyak is szállíthatók vele. Terhelhetősége kiviteltől függően 600 vagy 750 kiló lehet.

A Dokker és a konkurensek méretei

Négyféle motor kerül a Dokkerbe, kettő benzines és kettő dízel választható a személyautóhoz, három a Dokker Van-hez. Az alapmotor egy régi 1,6-os szívó, 82 LE teljesítménnyel, a másik benzines viszont egy ultramodern 1,2-es 115 lóerővel.

Elöl-hátul igen tágas a Dokker, a tolóajtó miatt könnyű beszállni hátra

Elöl-hátul igen tágas a Dokker, a tolóajtó miatt könnyű beszállni hátra


A csak a személyautóhoz választható kis turbómotor meggyőzően teljesített a bemutatón, könnyedén vitte a Dokkert. Alul sem elveszett, de 2500-tól mutatkozik meg sportosabb énje, könnyedén forog 4000-es fordulatszám fölé is.

Dízelből az 1,5 literes Renault motor 75 és 90 lóerős változata szerepel a kínálatban. Előbbit próbáltuk bő 700 kilogrammos terhelés mellett áruszállító kivitelben. Üresen bizonyosan fürge lehet vele a Dokker, mert az említett súllyal sem jelentett gondot a gyorsulás, meglepően könnyen mozgott. A fékek is bírták a terhelés, igazán kanyarban kell észnél lenni a plusz tömeg miatt, de ilyenkor jóindulatúan az orrát tolta az autó.

A rövid próbán a pillanatnyi fogyasztás 90 km/órás tempó mellett 5,5 liter körül mozgott. Személyautóként 4,5 literes átlagot ígér a dízelekhez a Dacia, az erősebb jobban gyorsul és a végsebessége is nagyobb. A Műszaki adatok itt böngészhetők.

A Dacia megfogalmazásában: a versenytársakat megszégyenítő árak

A fő kérdés persze, hogy mindezt mennyiért. Ahogy korábbi modelljeinél, ezúttal jelentősen alá ígér a design-ra, anyagokra többet költő konkurenseknek a Dacia. Az áruszállító nettó 1,79 millió forinttól, a személyszállító bruttó 2,59 millió forinttól vehető meg.

Az autó formája megállja a helyét a konkurensek között

Az autó formája megállja a helyét a konkurensek között


Utóbbi összegért az az 1,6-s benzinmotorral, Acces felszereltséggel kapható a Dokker. Az említhető extrái a szervokormány, az ABS és a négy légzsák. A 150 000 forinttal többe kerülő Ambience felszereltségben már elektromos ablakemelő, központizár és osztott hátsó ülés szerepel. Ezzel a felszereltséggel már dízel (75 LE) is választható 3,14 millió forintért.

Az 1,2-es turbómotor és az erősebb dízel csak az Artic néven futó legmagasabb felszereltségi szint esetén rendelhető, amelyben már a klíma, a ködlámpa, az állítható magasságú kormány és vezetőülés, elektromos tükrök, tetősínek, valamint a baloldali tolóajtó is szerepelnek.

A fenti árak azt mutatják, hogy nemcsak az alapmodell olcsó, de jobban felszerelt Dokker is több százezer forinttal, sőt akár egymillióval is olcsóbb, mint a hasonló modellek.

A Dacia Dokker és konkurensek (alapmodellek listaárai)
Dacia Dokker 1,6 (82 LE) 2 590 000 Ft
Škoda Roomster  1,2 (70 LE) 3 370 810 Ft
Fiat Doblo Panorama 1,4 (95 LE) 4 100 000 Ft
Citroën Berlingo  1,6  (98 LE)  4 380 000 Ft
Volkswagen Caddy 1,2 TSI (86 LE) 3 798 000 Ft
Az ára tekintetében konkurencia nélküli autóval a flotta piacból szeretne nagyobb szeletet megszerezni a Dacia. Ez persze nem meglepő, ha tudjuk, hogy jelenleg Magyarországon a magánvásárlók aránya 20-25 százalék. Elképzelésük szerint a maximum 200-500 autóval rendelkező cégeknél lehetnek elsősorban sikeresek.

A céges piacon 2012-ben elért 2,4 százalékos részesedését az év végéig 3,5 százalékra akarja növelni a Dokkerel a Dacia. Az említett árak tekintetében azonban használt-autó vásárlásban gondolkodó vevőket is a márkához csábíthat a Dokker.

Kommentek

  • v_johny

    Hát, tudja a fene… Ez egész pofás darab, messze jobb az összképe mint a Logan-nak vagy a Lodgy-nak. A sima 1.6-al még csak nagy meglepetéseket sem tartogat. Még családi öszvérnek is simán bevállalnám. Nagyon jó úton halad a Dacia.

  • Breex

    Valóban jó úton haladnak. A lényeg ott van, hogy sok embernek szüksége sincs komolyabb technikára, amire ők szépen ráéreztek. Céges autónál meg ez hatványozottan igaz lehet.

  • mrobi

    szerintem jó autó ez a Dokker. mi tavaly szeptemberben 3 milliós árajánlatot kaptunk dobozos 1.6 HDi Citroën Berlingora.

  • ,L Rómeó

    szerintem drága mer egy caddy is kb 5-6M-ér kapható és kb 5ször ennyit ér hanem tisszer!
    hülyén néz ki túl dobozos forma caddy szeb!

  • megint

    Az 1.6-os motor gyenge és sokat zabál. Céges autónak simán jó, dízellel, viszont ugye ott már nem is olyan olcsó. Az a nettó 1,8 milliós induló ár viszont verhetetlen. Két személyes változatnál viszont nincs ár erre a dízelre. Citrom ára “picit” erősnek tűnik azzal a szívó 1.6-al.

  • lacimaccc

    Nagyon jól néz ki ahhoz képest, hogy munkaautó. Remélem ebből is megkapjuk a Stepwayt :)

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

Volkswagen Golfok, a legerősebbtől a legtisztábbig

Megújult Golfokat próbálgattunk, a legerősebb benzinestől a konnektoros hibriden át a villanyhajtásúig

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.