Drámai adat a magyar traffipaxokról

Napi 700 gyorshajtó hazánk útjain

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: MTI/Magyar Idők
Dátum: 2017.03.20. 08.18

Drasztikusan megnőtt a gyorshajtókra kiszabott bírság összege 2016-ra, a VÉDA aktiválását követően egymilliárddal többet kell befizetniük az autósoknak.

Drámai adat a magyar traffipaxokról

Közel kilencmilliárd forint bírságot szabott ki a rendőrség 2016-ban a gyorshajtókra Magyarországon – derült ki az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Magyar Idők megkeresésére adott tájékoztatásából. Ezzel három év alatt másfél milliárd forinttal, kilencmilliárd forintra nőtt a gyorshajtás miatt kiszabott büntetések összértéke.

A lapban közölt adatok szerint a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó KRESZ-szabályok megsértéséért kiszabott bírság 2014-ben 7,552 milliárd forint volt, egy évvel később már 7,993 milliárd forintra, tavaly pedig 8,965 forintra rúgott.

Az ORFK tájékoztatása szerint az év valamennyi napján több mint 700 gyorshajtást regisztrálnak és szankcionálnak a rendőrök.

traffipax

Mint ismeretes, tavaly április elejétől működik élesben a VÉDA-rendszer, amely több száz fix és mobil kamera használatával igyekszik rögzíteni a szabálysértőket. 132 helyszínre szereltek fel 365 rögzített kamerát, amelyek így több irányba, több sávot figyelnek, ehhez jön még a 160 mobil eszköz.

De egyelőre a nagyobb bírságösszegen túl nem tűnik sikeresnek a szupertraffipaxok bevetése, hiszen a személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek száma is növekedett, 2010-ben 16 308, 2012-ben 15 174 eset került a nyilvántartásba, tavaly viszont 16 500.

Szerencsére a halálos kimenetelű balesetek esetében tovább folytatódott a tíz éve tartó csökkenő trend, és tavalyhoz képest egyedül 2013-ban vesztették kevesebben életüket a közutakon – akkor 591 ember, 2016-ban pedig 597.

Itt vannak a fix kamerák:

86361_717201_1000x700A Véda intelligens kamerahálózat hatékonyságára vonatkozó kérdésekre az ORFK úgy válaszolt: csak két-három év elteltével lehet majd levonni a következtetést, hogy ezek az eszközök mennyire hatékonyan segítik a közlekedők biztonságát.

A kamerahálózat elvileg nemcsak a sebességet ellenőrzi. Elvileg képesek észlelni a behajtási tilalomra, a kötelező haladási irányra, a leálló- és a buszsáv igénybevételére, a vasúti átjárón való áthaladásra, valamint a záróvonalra vonatkozó előírások megszegését. Észlelik a forgalomirányításra szolgáló fényjelző készülékek tilos jelzésein való áthaladást, a biztonsági öv használatának elmulasztását, és felismerik a közúton közlekedő, veszélyes árut szállító járműveket is. A gyakorlatban azonban szinte csak gyorshajtást regisztrálnak velük.

Mennyi a bírság gyorshajtásért?

82729_684391_1000x700

Mennyit kaphatunk az egyes szabálysértésekért?

Gyorshajtásért: 30 000-300 000 Ft
Kihangosító nélküli telefonálásért: 30 000 Ft
Biztonsági öv nélküli autózásért: 10 000, 15 000 vagy 20 000 Ft (lakott terület, vidék, autópálya)
Jelzőlámpa tilosán áthajtásért: 50 000 Ft
Vasúti átjárón tiltott áthajtásért: 60 000 Ft
Záróvonal átlépéséért: 30 000 Ft
Kötelező haladási irány megszegéséért: 50 000 Ft
Tiltott behajtásért: 30 000 Ft
Autópálya leállósávjában jogtalan megállásért: 50 000 Ft
Autópálya leállósávjában haladásért: 100 000 Ft
Buszsáv jogosulatlan használatáért: 20 000 Ft
Buszsávban haladásért: 30 000 Ft
Lejárt műszakival autózásért: 40 000, 50 000 vagy 60 000 Ft (attól függően, hogy 3, 6 vagy 12 hónapja járt le).

Sajnos a kamerákat nem a veszélyes gócpontokra helyezték ki, mert a rendőrség nem gyűjti a lokális baleseti adatokat, ezek hiányában az alábbi szempontok döntöttek arról, hol legyen sebességmérés:

  • az adott megye úthálózatának hossza, összetétele,
  • a forgalomszámlálási adatok, a forgalom összetétele,
  • a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma, súlyossága,
  • a balesetek jellemző okai,
  • a fix telepítésű eszközök lehetséges helyszíneinek felmérése, prioritási sorrend felállítása,
  • a megvalósíthatóság szempontjai (finanszírozhatóság, áramellátás, adatátviteli lehetőségek).

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.