A Volkswagen bemutatta első gázzal is üzemelő modelljét a Bolognai Autókiállításon. A Golf BiFuelt a benzin mellett LPG-vel is lehet használni. Persze ilyet gázautós cégektől lehet rendelni, de ennek épp a gyári beszerelés az előnye, azaz, hogy a garancia ugyanúgy érvényes rá.

A BiFuel rendszer alapja az 1,6-os 98 lóerős benzinmotor amely két tankból kaphat üzemanyagot, az eredeti 55 literes üzemanyagtartály mellett, a pókerék helyére helyeznek el egy 41 literes “edényt” az LPG számára.

Hagyományos üzemanyaggal 7,1 litert fogyaszt a Golf, míg a cseppfolyósított gázból 9,2 litert éget el, miközben 169 helyett csak 149 gramm/km szén-dioxid hagyja el a kipufogót. Egy teljes feltöltéssel 1100 kilométert is képes megtenni az autó, ebből 420-at gázzal.  

Kiegészítők
Mindkét toltőcsonk ugyanott van
Nem látszik, hogy más
Pótkerék helyett javítókészlet jár
4 fotó
Mindkét toltőcsonk ugyanott van

Mindkét toltőcsonk ugyanott van

Mindkét toltőcsonk ugyanott van


Németországban a fenti fogyasztással számolva 2,2 eurót (573 forint) lehet megspórolni 100 kilométerenként. Miután az utóbbi időben jelentősen esett a benzin ára Magyarországon, így nálunk még ennél is kevesebbet lehet megtakarítani.

Itthon 166 forintért lehet egy liter gázt tankolni, míg a benzinért a legtöbb helyen 240 forintot is elkérnek, így gázzal hajtva 1527 forintból tehetünk meg 100 kilométert, míg benzinnel ez 1704 forintba kerül. Ennek megfelelően igen sokára térülne meg a rendszer várható felára.