Még az amerikai elnökválasztás előtt végzett kutatást két tanácsadó cég, a Landor Associates és a Penn, Schoen & Berland. Az asszociációs vizsgálat azt kutatta, hogy az amerikaiak milyen márkákkal – illetve az azokról kialakult képpel – azonosítják az elnökjelölteket.
Ennek megfelelően a demokrata Barack Obama intelligens, lendületes, nyitott személyiség, míg a republikánus John McCain megbízható, tiszteletreméltó és erős. Márkákkal azonosítva, ha Obama autó, akkor BMW, McCain viszont Ford a válaszadók szerint. Érdekes azonban, hogy mindkét jelölt “alelnökéről” a Fordra asszociáltak az amerikaiak.
Ha Obama újság lenne, akkor a People magazin, ha számítógép, akkor Mac, ha kereső, akkor pedig Google. Ezzel szemben McCainnél ez sorrendben Busines Weeek, PC és Aol. Ha ügynökhöz kéne hasonlítani őket, előbbi James Bond, utóbbi Jack Bauer, a 24 című sorozat főszereplője lenne.
A tegnap zajlott amerikai elnökválasztáson győztes Barack Obamát talán nem véletlen hasonlították külföldi autóhoz, hiszen ígéretei szerint az energiatakarékosság és a klímaváltozás elleni küzdelem hangsúlyos lesz a munkája során, az amerikaiak pedig csak a benzinárak drasztikus emelkedése után gondolkodtak el azon, hogy ne az amerikai gyártók által preferált szabadidő-autókat vásárolják.
Obama támogatja a biciklizés, illetve az alternatív hajtású járművek terjedését, mert ezzel nemcsak a környezetszennyezést csökkentenék az amerikaiak, de az ország függőségét is a szénalapú energiahordozóktól. Emellett a kerékpározás az egészségügyi helyzet javulásához is vezetne hosszú távon.
Persze Obama legújabb járműve nem kétkerekű lesz, hanem egy vadiúj Cadillac, az amerikai elnök számára fejlesztett DTS.


