



Motoros tesztjeinkhez Szabó Attila nyújtja a segítő jobbot, aki a hungaroringi motoros iskola vezető oktatója, többszörös magyar és kanadai bajnok, és mindemellett színtiszta elmebeteg. Szakadó esőben képes úgy 160-nál egykerekezni, hogy a hajam égnek áll. Szóval Attila profi, nem kezdő a kétkerekűek ismergetésében.
Tesztünk másik alanya a tavalyi bajnok, Suzuki GSX-R 1000 mondhatni fele, a GS 500 F. Ez a motor bajnok tanárbácsink szerint (halkan merem hozzátenni, hogy szerintem is) kezdőknek ideális. Ez tekinthető az MZ utáni második lépcsőfoknak.
A sajtóanyagot idézve: “Ideális motor minden helyzetben”. Hozzá kell tenni, hogy nem néz ki olyan jól, mint amilyen jól megy. Az egyszerűsége a nagyszerűsége. Egy alap 500-ast odaadtak a műanyagosoknak, akik szépen becsomagolták plasztikkal. Ez lett az eredmény. Ettől kis motorunk sokkal sportosabb flash-t ad. A fejidom is a racing elvet követi: megkapta a nagytesó (GSX-R 1000) függőleges lámpasorát.
Kívülről már rendben is vagyunk. Nézzük meztelenül. Egy középkategóriás átlag túra- és sportmotor MZ fékekkel! Vicc, ahogy kinéz, persze komolyabb, mint az ETZ-jé, és hatásosabban is működik.
Maga az erőforrás sem egy dragster erőmű. Ne várjuk, hogy felszaggassa az aszfaltot. Viszont “A” pontból “B”-be kifogástalanul visz el. Igénytelen léghűtéses szerkezet, kőkemény 50 lóerő körüli teljesítménnyel, sportos karakterrel.
Nekem azért különösen szimpi, mert hasonlít a Trabi motorjához. Két henger, léghűtés, meg a zaj, és így tovább. Csak a keverék mámoros illata hiányzik – gondolom másoknak nem annyira.
Futóműve kulturált, igazodik a teljesítményhez. Jól kezelhető, jó indulatú jószág. Nem pattog, nem dobál. Extraként 7, azaz hét helyen állíthatjuk hátul a csillapítást. Ez aztán a Kánaán!
Az ülést is jó mélyre rakták tervezőink, pontosan 79 centiméterre a földtől. Még liliputi motoros kollégáinknak is leér a lába a pirosnál. Tényleg könnyű vele motorozni. Futároknak, kezdőknek és középhaladóknak ideális útitárs.
Azt gondoltam, hogy a 180 kilós súllyal gondban leszek, de erre is rácáfolt a GS 500-as. Nem is tűnik fel, hacsak nem az célunk, hogy esőben, macskakövön folyamatosan Rossit akarjuk utánozni.
Baj talán csak a motor árával van. 1,3 guriga azért nem kevés, de ma már nem szabad semmin sem csodálkozni. Hiába Európába tartunk, illetve az árak alapján már meg is érkeztünk.
Én inkább a szöcskék és endurok szerelmese vagyok, de ha valami jótét lélek nekem adná, biztosan el nem adnám.
Attila is ki tudna békülni vele, de ha esetleg alkudni is lehetne azzal a jótékony tündérkével, akkor egy 1000-es bátyóért többet lenne hajlandó megtenni…
| Műszaki adatok – Suzuki GS500F | ||
| Lökettérfogat (ccm) | 487 | |
| Furat x löket (mm) | 74,0 x 56,6 | |
| Motor felépítése | 4 ütemű, 2 hengeres, léghűtéses | |
| Hengerek / szelepek száma | V2/8 | |
| Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) | 33(45)/9000 | |
| Max. nyomaték (Nm/ford) | 40/7400 | |
| Végsebesség (km/h) | 170 | |
| Indító rendszer | elektromos | |
| Erőátvitel | 6 sebességes | |
| Váz típusa | dupla bölcsővázas | |
| Villaszög / utánfutás | 25 fok / 97 mm | |
| Felfüggesztés elöl | teleszkópos, csavarrugós | |
| Felfüggesztés hátul | központi rugóstag, csavarrugós, 7 fokozatban állítható | |
| Fékek elöl | 2 dugattyús tárcsafék | |
| Fékek hátul | 1 dugattyús tárcsafék | |
| Gumiméret elöl | 110/70-17M/C 54H | |
| Gumiméret hátul | 130/70-17M/C 62H | |
| Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 20 | |
| Hossz/szélesség/magasság (mm) | 2080 / 820 / 1250 | |
| Ülésmagasság | 790 | |
| Önsúly (kg) | 180 | |
| Vételár (forint) | 1.348.000 | |

