Péntek délután a Motorsport Magazine dobta be, hogy Fernando Alonso és a McLaren útjai végleg elváltak, a 2018 végén a Forma-1-ből kiszállt, de a wokingi csapatnál nagykövetként és tesztelőként megtartott spanyol elhagyta a brit alakulatot.
Bár a szaklap egy idézettel is megtámogatta az állítást, a McLaren vezérigazgatója, Zak Brown később cáfolta a hírt.
“Álhír! Továbbra is erős, szerződéses kapcsolatban állunk Fernandóval!” – mondta egy riporternek.
A McLaren aztán egy rövid közleményben is tisztázta a helyzetet:
“Az égvilágon semmi sem változott a kapcsolatban. A McLaren és Fernando szerződéses kapcsolatban áll, és Fernando továbbra is a márka nagykövete. Egyelőre sem a McLaren, se Fernando részéről nem született döntés az Indy 500-as visszatérésről.”
Maga a versenyző péntek éjjel a Twitteren reagált: “Micsoda nap! És még csak nem is április 1-je van!”
Vaya día!!! Y no es 28 de diciembre ni nada ! 😂😂😂😂😂😂😂
What a day!!! And is not April fools or anything!!! 😂😂😂😂😂😂#inventing #clicks 🤷♂️😁😎
— Fernando Alonso (@alo_oficial) July 5, 2019
Alonso idén csúnyán megégette magát a McLaren saját bonyolítású Indy-programjával, a spanyolnak kvalifikálnia sem sikerült az amerikai futamra, ez a kudarc adott táptalajt az elválást illető találgatásoknak.
A hamarosan 38. születésnapját ünneplő versenyző az Indy 500 mellett idén újabb Le Mans-győzelemmel és világbajnoki címmel zárta a toyotás WEC-programját, egyelőre nem tudni, hol folytatja.
Alonso tavasszal tesztelt a Toyota terepralis részlegénél, honfitársa, a ralilegenda Carlos Sainz pedig azt mondta a héten, hogy szerinte a 2020-as Dakaron ott is lehet a pilóta.
Alonso pénteken, még a szakításos hír előtt egyébként így nyilatkozott a spanyol sajtónak:
“Visszatérhetnék az F1-be, ha akarnék. Tavaly mindenki azt mondogatta, hogy ha versenyképesebb autóm lett volna, nem szálltam volna ki. De most versenyképes autót hagyok ott (a WEC-ben), olyat, amelyik minden futamon az 1-2. helyet hozta. A Dakarral vagy más kategóriákkal ellentétben az F1-ben már nincs mit bizonyítanom. A kiszállásom évében 21-0-ra vertem a csapattársamat (az időmérőkön), ilyen sosem történt korábban. Szóval nem a versenyképtelenség miatt szálltam ki, hanem az új kihívások kedvéért.”
