Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:307.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Teszt: Opel Corsa 1.4 16V Elegance - Nem csak hölgyeknek

Szerző: levél küldés
Dátum: 2001.10.30. 08:02
Korábban már teszteltük a harmadik generációs Opel Corsát 1.2 literes benzinmotorral, Easytronic automatizált sebességváltóval. A főként városban remeklő háromajtós 1.2-essel szemben az 1.4-es ötajtós változat már országúton és autópályán is derekasan helyt áll.

Bár világos mályva színe és olyan "aranyosnak" nevezett vonalai miatt a legtöbben főként női autóként aposztrofálták 1.4-es Opel Corsánkat, a 90 lóerős motorral szerelt kisautó férfiaknak is jó társa volt. Több mint 2000 kilométert tettünk meg a Corsával, és többek közt a Frankfurti Autókiállításra is eljutottunk vele, helyenként óra szerint 198 km/órás sebességgel autózva.

Felületes szemlélő az Opel Corsa C-t, a Corsa harmadik generációját akár gyors ráncfelvarrásnak is gondolhatná, ám a 2000 végén piacra került Corsa teljesen új autó. Bár vonalvezetése hasonló, sokban változott az autó kívül és belül egyaránt.

Nagyobbak lettek az első lámpák, a hátsó lámpasor függőleges helyzetű és feljebb költözött, így jobban látható és kisebb ütközéstől óvva van. Mivel a Corsával várhatóan sokat járnak városban, szerencsésebb volna a fényezett lökhárítókat nagyobb koptatócsíkkal védeni.

Mivel a B-Corsa formája nagyon kedvelt volt, így ezen változtattak a legkevésbé az új Corsa megalkotásakor. A régi formát megőrizve 7,7 centivel nőtt a kisautó, miközben a tengelytáv 4,6 centiméterrel lett nagyobb. Ez igencsak érezteti a hatását a belső térben. A Corsa az egyik legnagyobb belső terű kiskocsi, külső méretei a 80-as évekbeli alsó középkategóriás autókhoz közelítenek.

Az Opel az elsők közt vezette be a rádió ellopását megnehezítendő a középkonzol felett, külön elhelyezett kijelzőt. A Corsa harmadik generációjánál is megtartották ezt, de a kijelző mérete tovább nőtt. A rádió információin kívül a külső hőmérsékletet és a pontos időt is ez a felület jeleníti meg.

A második felszereltségi fokozattól a rádió alapáron a kormánykerékről is vezérelhető, így egy pillanatra sem kell levenni tekintetünket az útról, hogy a rádión megkeressük a kívánt csatornát.

A háromküllős kormánykereket bőrhuzat borítja és ezzel kissé vaskosabbá, kimondottan jó fogásúvá vált a kormány, így tekergetni is sokkal élvezetesebb. A kormányszervo elektromos és a sebességtől függően felkeményedik, így a parkolóba beálláskor sokkal könnyebb terelni a kisautót, mint autópályán.

Nagy sebességnél érzésünk szerint még így is túl könnyű marad a kormányzás, ezért érzékenyebben reagál az autó a hirtelen kormánymozdulatokra. A kis erőszükséglet igen jóvá teszi a kezelhetőséget városban.

Az első üléseken kényelmesen el lehet helyezkedni még két méterhez közeli magassággal is. Sajnos a fejtámlák nem állíthatók, így nem minden testmagassághoz alkalmasak. Mivel tesztautónk a legmagasabb felszereltségű, Elegance kivitel volt, így az üléseket jó minőségű, elegáns plüsskárpit borította.

A középkonzol kapcsolói szépen íveltek, könnyedén használhatók. Minden funkció elsőre elérhető. A jó felszereltség, a sok extra ellenére nincs túlzsúfolva kapcsolókkal a középkonzol.

A hátsó üléssorban is sok hely jut az utasoknak, rövid távon akár három felnőtt is elfér a jól formázott üléseken. Hárompontos biztonsági öv és fejtámla minden utasnak jár. Rakodórekeszekből már nem ilyen bőséges a helyzet. A kesztyűtartó és a térképzseb befogadó kapacitása elfogadható, a hátsó ajtók térképzsebei kissé szűkek.

A csomagtért először kicsinek tűnt, bár igaz, hogy egy nagyobb autóból próbáltam átpakolni holmijaimat a frankfurti út előtt, míg kollégám táskái már a Corsa csomagterében és a hátsó üléssorán lapultak. A feladat, hogy mindkettőnk holmiját a Corsában helyezzük el, elsőre megoldhatatlannak tűnt.

Végül sikerült a hölgyek csomagjait megszégyenítő táskamennyiséget bezsúfolni a 260 literes csomagtérbe, és egy részét a hátsó ülésre. Ha előre döntöttük volna a hátsó üléssor üléseit, lehet, hogy könnyebben sikerült volna az 1060 literes űrbe pakolni.

Az 1.4 literes motor már a korábbi Corsában és több Opelben is rendelhető volt. kiválóan illik a 90 lóerős erőforrás az 1075 kg súlyú karosszériához. Kisautóhoz jó érték a 125 Nm-es nyomaték, amit 4000-es fordulaton tud.

A rövidre áttételezett sebességváltóval nagyon fürgén terelgethető az 1.4-es Corsa. A váltó kapcsolhatósága jó, a váltókar rövid úton jár. Hidegen a dúsabb keverékkel döbbenetesen jól harap a motor, de megálltuk, hogy hideg motorral ne hajtsuk az autót.

A 100-ra gyorsulás 11.5 másodperc papíron, ami a kétezres limuzinokkal egyenértékű. Ennél fontosabb, hogy dinamikusnak mutatkozik a kisautó a 90 lóerős motorral. Jól időzített váltásokkal lendületesen halad előre az autó, bár ilyenkor a fogyasztása kissé megemelkedik. Autópályán 150-160 km/órás átlagsebességgel 7,5-8 liter/100 km-es fogyasztást mértünk, városban közlekedve ennél valamivel magasabb, országúton valamivel kedvezőbb ez az érték.

Gyári adatok szerint az 1.4-es Corsa végsebessége 180 km/óra. Német autópályán mutató szerint megfutotta a 198 km/órás sebességet az autó, és még ilyenkor is stabil volt az útfekvése. Ilyen sebességnél még nagyobbra értékeltük a kiegyensúlyozott egyenesfutást.

A futómű nem csak ilyen nagy tempónál egyenesben, hanem kanyargós utakon is jól végzi dolgát. A karosszéria stabilan áll, nem billeg. Ennek ellenére az úthibák nagy részét is elrejti az utasok elöl az autó, bár a nagyobb lyukak zökkenés formájában bejutnak az utastérbe is.

Az Elegance felszereltségi szint a legmagasabb a GSi mellett, éppen ezért meglepő, hogy a széria légkondicionáló, az első elektromos ablakemelő, a központi zár, a szervokormány, a négy légzsák mellé nem fért bele az alapfelszereltségbe az ABS. Szerintünk a négy - egyébként jól mutató - könnyűfém felnit érdemes lenne feláldozni a blokkolásgátlóért.

A bőséges felszereltség és a jó menetteljesítményeket nyújtó motor miatt eléggé borsos a kisautó ára, 3 403 800 forint. A költségeket mérsékli, hogy csak 30 ezer kilométerenként kell kötelező szervizbe vinni az autót. Az átrozsdásodás ellen 12 évig érvényes a garancia, ami tovább javítja az Opelek kiemelkedő értéktartását.


1 hozzászólás

További cikkek

Szólj hozzá Te is!

12
Vezettük: Lexus GS 2016

Vezettük: Lexus GS 2016

Modellfrissítéssel válaszolt a Lexus a GS kategóriájába özönlő új modellekre. A Grand Sedan jó autó volt, és az is maradt.

14
Vezettük: új Ford Focus RS

Vezettük: új Ford Focus RS

Összkerékhajtással és 350 lóerővel sokkol a vadonatúj RS. Affér a rendőrséggel, versenypálya, négy kerékkel füstölés driftelés ...

21
Teszt: Opel Astra 1.0 T

Teszt: Opel Astra 1.0 T

Nem ad okot fejtörésre, nem okoz meglepetést: az új Opel Astra, akárcsak összes elődje, egy tökéletes átlagra belőtt közlekedési ...

12
Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Ha a látványból és az adatokból indulunk ki, a Honda Civic Type R sokkal többet tud a Ford Focus ST-nél. Zárt pályán nem ez derült ...

Valóra váltotta álmát az ózdi polgármester, a nép ezt nem akarta

"A sorozatos támadások láttán arra jutottam, hogy nem szeretném, hogy ez alapján ítéljék meg a munkámat, esetleg Ózdot."


1
Keményen beszólt a magyar BMW-s, de nagyon jól tette!

Keményen beszólt a magyar BMW-s, de nagyon jól tette!

Kissé indulatos volt, de így biztos átjött az üzenet a vétkes sofőrnek is.


Olyan nincs, hogy a Tesla nyereséget tudjon termelni

A Tesla Motors csütörtökön sorban a tizenegyedik negyedéves veszteségéről számolt be, ami ráadásul messze nagyobbnak bizonyult ...


Erre a Mercedesre biztosan nem mondanál nemet

Luxuskiadással bővíti a Mercedes V-osztályt. Az exkluzív megjelenésű kisbuszt márciusban mutatják be, Genfben.


Teljes a Top Gear stábja, új arcokkal bővült a csapat

Chris Evans autó őrültekből álló csapatot toboroz össze a világ legnagyobb autós szórakoztató műsor újraindításáért.


F1: Nem fog alibizni a Renault újonca

A GP2-bajnok Jolyon Palmer azt ígéri, hogy odateszi magát első renault-s szezonjában. Nem fogja vissza magát.


Ha jót akarsz, vegyél jót!

Felvette a kesztyűt a lámpahamisítókkal az Osram. Címke és online adatbázis segít kiszűrni a kamu izzókat.


Így tanulnak vezetni a milliomosok

Ha 550 lóerős sportkocsival akarsz egy lefagyott mezőn szlalomozni, irányváltás után türelmesen várd meg, míg átterhelődik a ...


2
Amerikát váratlanul érte a hó, ahogy ezt a BMW-st is

Amerikát váratlanul érte a hó, ahogy ezt a BMW-st is

Egyesek szerint minden idők legdurvább hóvihara csapott le néhány hete az Egyesült Államokra, és erre ez a BMW M5-tulajdonos ...


F1: Még mindig bizonytalan az Olasz Nagydíj jövője

Noha az olasz autóklub elnöke nemrég azt mondta, sikerült megállapodni Bernie Ecclestone-nal, aláírt szerződése továbbra sincs ...


Visszatér a Mazda Wankel-kupéja

Fél évvel a világpremier után ismét színre lép a Mazda szépséges kupétanulmánya. Lehet, hogy tényleg gyártani fogják?


Versenyteljesítmény utcára

Mostantól a Camaro kisebb, V6-os motorjaihoz is megvásárolható az 1LE csomag. Versenyteljesítményt kínál utcai vagy pályahasználatra. ...