Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:413.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teszt: Opel Corsa 1.4 16V Elegance - Nem csak hölgyeknek

Szerző: levél küldés
Dátum: 2001.10.30. 08:02

Bár világos mályva színe és olyan "aranyosnak" nevezett vonalai miatt a legtöbben főként női autóként aposztrofálták 1.4-es Opel Corsánkat, a 90 lóerős motorral szerelt kisautó férfiaknak is jó társa volt. Több mint 2000 kilométert tettünk meg a Corsával, és többek közt a Frankfurti Autókiállításra is eljutottunk vele, helyenként óra szerint 198 km/órás sebességgel autózva.

Felületes szemlélő az Opel Corsa C-t, a Corsa harmadik generációját akár gyors ráncfelvarrásnak is gondolhatná, ám a 2000 végén piacra került Corsa teljesen új autó. Bár vonalvezetése hasonló, sokban változott az autó kívül és belül egyaránt.

Nagyobbak lettek az első lámpák, a hátsó lámpasor függőleges helyzetű és feljebb költözött, így jobban látható és kisebb ütközéstől óvva van. Mivel a Corsával várhatóan sokat járnak városban, szerencsésebb volna a fényezett lökhárítókat nagyobb koptatócsíkkal védeni.

Mivel a B-Corsa formája nagyon kedvelt volt, így ezen változtattak a legkevésbé az új Corsa megalkotásakor. A régi formát megőrizve 7,7 centivel nőtt a kisautó, miközben a tengelytáv 4,6 centiméterrel lett nagyobb. Ez igencsak érezteti a hatását a belső térben. A Corsa az egyik legnagyobb belső terű kiskocsi, külső méretei a 80-as évekbeli alsó középkategóriás autókhoz közelítenek.

Az Opel az elsők közt vezette be a rádió ellopását megnehezítendő a középkonzol felett, külön elhelyezett kijelzőt. A Corsa harmadik generációjánál is megtartották ezt, de a kijelző mérete tovább nőtt. A rádió információin kívül a külső hőmérsékletet és a pontos időt is ez a felület jeleníti meg.

A második felszereltségi fokozattól a rádió alapáron a kormánykerékről is vezérelhető, így egy pillanatra sem kell levenni tekintetünket az útról, hogy a rádión megkeressük a kívánt csatornát.

A háromküllős kormánykereket bőrhuzat borítja és ezzel kissé vaskosabbá, kimondottan jó fogásúvá vált a kormány, így tekergetni is sokkal élvezetesebb. A kormányszervo elektromos és a sebességtől függően felkeményedik, így a parkolóba beálláskor sokkal könnyebb terelni a kisautót, mint autópályán.

Nagy sebességnél érzésünk szerint még így is túl könnyű marad a kormányzás, ezért érzékenyebben reagál az autó a hirtelen kormánymozdulatokra. A kis erőszükséglet igen jóvá teszi a kezelhetőséget városban.

Az első üléseken kényelmesen el lehet helyezkedni még két méterhez közeli magassággal is. Sajnos a fejtámlák nem állíthatók, így nem minden testmagassághoz alkalmasak. Mivel tesztautónk a legmagasabb felszereltségű, Elegance kivitel volt, így az üléseket jó minőségű, elegáns plüsskárpit borította.

A középkonzol kapcsolói szépen íveltek, könnyedén használhatók. Minden funkció elsőre elérhető. A jó felszereltség, a sok extra ellenére nincs túlzsúfolva kapcsolókkal a középkonzol.

A hátsó üléssorban is sok hely jut az utasoknak, rövid távon akár három felnőtt is elfér a jól formázott üléseken. Hárompontos biztonsági öv és fejtámla minden utasnak jár. Rakodórekeszekből már nem ilyen bőséges a helyzet. A kesztyűtartó és a térképzseb befogadó kapacitása elfogadható, a hátsó ajtók térképzsebei kissé szűkek.

A csomagtért először kicsinek tűnt, bár igaz, hogy egy nagyobb autóból próbáltam átpakolni holmijaimat a frankfurti út előtt, míg kollégám táskái már a Corsa csomagterében és a hátsó üléssorán lapultak. A feladat, hogy mindkettőnk holmiját a Corsában helyezzük el, elsőre megoldhatatlannak tűnt.

Végül sikerült a hölgyek csomagjait megszégyenítő táskamennyiséget bezsúfolni a 260 literes csomagtérbe, és egy részét a hátsó ülésre. Ha előre döntöttük volna a hátsó üléssor üléseit, lehet, hogy könnyebben sikerült volna az 1060 literes űrbe pakolni.

Az 1.4 literes motor már a korábbi Corsában és több Opelben is rendelhető volt. kiválóan illik a 90 lóerős erőforrás az 1075 kg súlyú karosszériához. Kisautóhoz jó érték a 125 Nm-es nyomaték, amit 4000-es fordulaton tud.

A rövidre áttételezett sebességváltóval nagyon fürgén terelgethető az 1.4-es Corsa. A váltó kapcsolhatósága jó, a váltókar rövid úton jár. Hidegen a dúsabb keverékkel döbbenetesen jól harap a motor, de megálltuk, hogy hideg motorral ne hajtsuk az autót.

A 100-ra gyorsulás 11.5 másodperc papíron, ami a kétezres limuzinokkal egyenértékű. Ennél fontosabb, hogy dinamikusnak mutatkozik a kisautó a 90 lóerős motorral. Jól időzített váltásokkal lendületesen halad előre az autó, bár ilyenkor a fogyasztása kissé megemelkedik. Autópályán 150-160 km/órás átlagsebességgel 7,5-8 liter/100 km-es fogyasztást mértünk, városban közlekedve ennél valamivel magasabb, országúton valamivel kedvezőbb ez az érték.

Gyári adatok szerint az 1.4-es Corsa végsebessége 180 km/óra. Német autópályán mutató szerint megfutotta a 198 km/órás sebességet az autó, és még ilyenkor is stabil volt az útfekvése. Ilyen sebességnél még nagyobbra értékeltük a kiegyensúlyozott egyenesfutást.

A futómű nem csak ilyen nagy tempónál egyenesben, hanem kanyargós utakon is jól végzi dolgát. A karosszéria stabilan áll, nem billeg. Ennek ellenére az úthibák nagy részét is elrejti az utasok elöl az autó, bár a nagyobb lyukak zökkenés formájában bejutnak az utastérbe is.

Az Elegance felszereltségi szint a legmagasabb a GSi mellett, éppen ezért meglepő, hogy a széria légkondicionáló, az első elektromos ablakemelő, a központi zár, a szervokormány, a négy légzsák mellé nem fért bele az alapfelszereltségbe az ABS. Szerintünk a négy - egyébként jól mutató - könnyűfém felnit érdemes lenne feláldozni a blokkolásgátlóért.

A bőséges felszereltség és a jó menetteljesítményeket nyújtó motor miatt eléggé borsos a kisautó ára, 3 403 800 forint. A költségeket mérsékli, hogy csak 30 ezer kilométerenként kell kötelező szervizbe vinni az autót. Az átrozsdásodás ellen 12 évig érvényes a garancia, ami tovább javítja az Opelek kiemelkedő értéktartását.


Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

Ellopták - Suzuki Ignis - IPR 556

Ellopták kolléganőnk 2003-as Ignisét. Értékének 10 százaléka a becsületes megtalálóé.

Így fogyaszt keveset egy Volkswagen

Áramvonalasítás, tömegcsökkentés, start-stop rendszer, kis ellenállású gumiabroncs - egy sor megoldás, ami nem mai találmány. ...

Érdemes BMW-t venni félmillióért?

12

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a ...

Miért nincs európai KRESZ?

4

Közös agrárpolitika, monetáris unió (már akinek, ugye), európai parlament, eurovíziós dalfesztivál. De miért nincsenek közös ...

Páncélszekrény tűz alatt

1

A páncélozássál foglalkozó Alpha Armouring kezelésbe vette a Mercedes G-osztályt, új mércét állítva a védett személygépjárművek ...

Féláron, gyorsabban és kényelmesebben utazni?

5

Forintos számítások bizonyítják a telekocsi előnyeit. Cserében végig kell hallgatnia egy tök idegen élettörténetét. Ha tetszik ...

Nem átverés: 4,4 literes fogyasztás

19

Kipróbáltuk, hogy mérsékelt, de életszerű sebességgel utazva mennyit fogyaszt az SX4 S-Cross. Váratlanul keveset.

Megfelelő autó erdélyi túrákhoz?

4

Olvasónk 3 millióért szeretne olyan családi mindenest, aminek nem kottyan meg, ha a Kárpátok bércei között kell helyt állnia.

Magyarország leggyorsabb autói

4

Utcainak kinéző versenyautók, ránézésre is bivalyerős tuning- és sportautók. Nézőként sem utolsó egy Time Attack verseny - ha ...

Hét év után újra amerikai pilóta az F1-ben

Újabb pilótacsere a hétvégi Belga Nagydíjra: a Marussia jelezte, hogy Max Chilton helyén a tartalékos Alexander Rossi kap lehetőséget. ...


Újrahegeszti eladott autóit a Honda

A Honda kijavított egy rossz törésteszt-minősítést eredményező konstrukciós hibát, és most visszamenőleg biztonságosabbá teszik ...


Már az autófestékekkel is megy a trükközés

A Gazdasági Versenyhivatal hét vállalkozásra összesen 175,9 millió forint bírságot szabott ki.


2
Kerékpáros lámpák - olcsótól a fényvetőig

Kerékpáros lámpák - olcsótól a fényvetőig

A KRESZ látni és látszani alapvetése fokozottan érvényes, ha kerékpárra pattanunk, megfelelő világítás nélkül csak út szélén ...


Frissül a BMW 6-os szériája

Németországban fényképezték le a bajorok luxuskupéjának módosított megjelenésű változatát. Nem számítunk jelentős változásokra.


F1: Villanyautóval gyakorolnak a Red Bullnál

A Belga Nagydíj helyszínén villanymotoros autóval gyakorolta a kerékcseréket a Red Bull stábja.


Szellemországban tesztel a Volvo

Egy vadonatúj, húszmilliárd forintos tesztközpont segíti a Volvót, hogy elérjék ambiciózus céljukat, a teljesen balesetmentes ...


F1: Alonso az egyetlen zseni a mezőnyben

Ha Sir Jackie Stewartnak választania kéne, akkor Fernando Alonsót nevezné meg a jelenlegi F1-es mezőny legjobbjának.


Félig a VW Golfra épül az új Fabia!

Eredetileg arról volt szó, hogy az előző generációs modell módosított padlóját kapja a Fabia. Úgy tűnik, feljavították a receptet. ...


F1: Ha Belgium, akkor eső!

Spa-Franchorchamps időjárási szempontból a legkiszámíthatatlanabb pálya, percről percre, kanyarról kanyarra változhat a helyzet.


Ocsmány amcsi melós

Az Oshkosh harckocsiszállítója a maga korában rendkívül erős nyergesvontatónak számított. Igaz, formaterve korántsem volt szépségdíjas. ...


F1: Bizarr póker Hamilton és Rosberg között

Lewis Hamilton úgy érzi, az ideinél keményebb világbajnoki harca még soha nem volt.