Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Teszt: Opel Corsa 1.4 16V Elegance - Nem csak hölgyeknek

Szerző: levél küldés
Dátum: 2001.10.30. 08:02

Bár világos mályva színe és olyan "aranyosnak" nevezett vonalai miatt a legtöbben főként női autóként aposztrofálták 1.4-es Opel Corsánkat, a 90 lóerős motorral szerelt kisautó férfiaknak is jó társa volt. Több mint 2000 kilométert tettünk meg a Corsával, és többek közt a Frankfurti Autókiállításra is eljutottunk vele, helyenként óra szerint 198 km/órás sebességgel autózva.

Felületes szemlélő az Opel Corsa C-t, a Corsa harmadik generációját akár gyors ráncfelvarrásnak is gondolhatná, ám a 2000 végén piacra került Corsa teljesen új autó. Bár vonalvezetése hasonló, sokban változott az autó kívül és belül egyaránt.

Nagyobbak lettek az első lámpák, a hátsó lámpasor függőleges helyzetű és feljebb költözött, így jobban látható és kisebb ütközéstől óvva van. Mivel a Corsával várhatóan sokat járnak városban, szerencsésebb volna a fényezett lökhárítókat nagyobb koptatócsíkkal védeni.

Mivel a B-Corsa formája nagyon kedvelt volt, így ezen változtattak a legkevésbé az új Corsa megalkotásakor. A régi formát megőrizve 7,7 centivel nőtt a kisautó, miközben a tengelytáv 4,6 centiméterrel lett nagyobb. Ez igencsak érezteti a hatását a belső térben. A Corsa az egyik legnagyobb belső terű kiskocsi, külső méretei a 80-as évekbeli alsó középkategóriás autókhoz közelítenek.

Az Opel az elsők közt vezette be a rádió ellopását megnehezítendő a középkonzol felett, külön elhelyezett kijelzőt. A Corsa harmadik generációjánál is megtartották ezt, de a kijelző mérete tovább nőtt. A rádió információin kívül a külső hőmérsékletet és a pontos időt is ez a felület jeleníti meg.

A második felszereltségi fokozattól a rádió alapáron a kormánykerékről is vezérelhető, így egy pillanatra sem kell levenni tekintetünket az útról, hogy a rádión megkeressük a kívánt csatornát.

A háromküllős kormánykereket bőrhuzat borítja és ezzel kissé vaskosabbá, kimondottan jó fogásúvá vált a kormány, így tekergetni is sokkal élvezetesebb. A kormányszervo elektromos és a sebességtől függően felkeményedik, így a parkolóba beálláskor sokkal könnyebb terelni a kisautót, mint autópályán.

Nagy sebességnél érzésünk szerint még így is túl könnyű marad a kormányzás, ezért érzékenyebben reagál az autó a hirtelen kormánymozdulatokra. A kis erőszükséglet igen jóvá teszi a kezelhetőséget városban.

Az első üléseken kényelmesen el lehet helyezkedni még két méterhez közeli magassággal is. Sajnos a fejtámlák nem állíthatók, így nem minden testmagassághoz alkalmasak. Mivel tesztautónk a legmagasabb felszereltségű, Elegance kivitel volt, így az üléseket jó minőségű, elegáns plüsskárpit borította.

A középkonzol kapcsolói szépen íveltek, könnyedén használhatók. Minden funkció elsőre elérhető. A jó felszereltség, a sok extra ellenére nincs túlzsúfolva kapcsolókkal a középkonzol.

A hátsó üléssorban is sok hely jut az utasoknak, rövid távon akár három felnőtt is elfér a jól formázott üléseken. Hárompontos biztonsági öv és fejtámla minden utasnak jár. Rakodórekeszekből már nem ilyen bőséges a helyzet. A kesztyűtartó és a térképzseb befogadó kapacitása elfogadható, a hátsó ajtók térképzsebei kissé szűkek.

A csomagtért először kicsinek tűnt, bár igaz, hogy egy nagyobb autóból próbáltam átpakolni holmijaimat a frankfurti út előtt, míg kollégám táskái már a Corsa csomagterében és a hátsó üléssorán lapultak. A feladat, hogy mindkettőnk holmiját a Corsában helyezzük el, elsőre megoldhatatlannak tűnt.

Végül sikerült a hölgyek csomagjait megszégyenítő táskamennyiséget bezsúfolni a 260 literes csomagtérbe, és egy részét a hátsó ülésre. Ha előre döntöttük volna a hátsó üléssor üléseit, lehet, hogy könnyebben sikerült volna az 1060 literes űrbe pakolni.

Az 1.4 literes motor már a korábbi Corsában és több Opelben is rendelhető volt. kiválóan illik a 90 lóerős erőforrás az 1075 kg súlyú karosszériához. Kisautóhoz jó érték a 125 Nm-es nyomaték, amit 4000-es fordulaton tud.

A rövidre áttételezett sebességváltóval nagyon fürgén terelgethető az 1.4-es Corsa. A váltó kapcsolhatósága jó, a váltókar rövid úton jár. Hidegen a dúsabb keverékkel döbbenetesen jól harap a motor, de megálltuk, hogy hideg motorral ne hajtsuk az autót.

A 100-ra gyorsulás 11.5 másodperc papíron, ami a kétezres limuzinokkal egyenértékű. Ennél fontosabb, hogy dinamikusnak mutatkozik a kisautó a 90 lóerős motorral. Jól időzített váltásokkal lendületesen halad előre az autó, bár ilyenkor a fogyasztása kissé megemelkedik. Autópályán 150-160 km/órás átlagsebességgel 7,5-8 liter/100 km-es fogyasztást mértünk, városban közlekedve ennél valamivel magasabb, országúton valamivel kedvezőbb ez az érték.

Gyári adatok szerint az 1.4-es Corsa végsebessége 180 km/óra. Német autópályán mutató szerint megfutotta a 198 km/órás sebességet az autó, és még ilyenkor is stabil volt az útfekvése. Ilyen sebességnél még nagyobbra értékeltük a kiegyensúlyozott egyenesfutást.

A futómű nem csak ilyen nagy tempónál egyenesben, hanem kanyargós utakon is jól végzi dolgát. A karosszéria stabilan áll, nem billeg. Ennek ellenére az úthibák nagy részét is elrejti az utasok elöl az autó, bár a nagyobb lyukak zökkenés formájában bejutnak az utastérbe is.

Az Elegance felszereltségi szint a legmagasabb a GSi mellett, éppen ezért meglepő, hogy a széria légkondicionáló, az első elektromos ablakemelő, a központi zár, a szervokormány, a négy légzsák mellé nem fért bele az alapfelszereltségbe az ABS. Szerintünk a négy - egyébként jól mutató - könnyűfém felnit érdemes lenne feláldozni a blokkolásgátlóért.

A bőséges felszereltség és a jó menetteljesítményeket nyújtó motor miatt eléggé borsos a kisautó ára, 3 403 800 forint. A költségeket mérsékli, hogy csak 30 ezer kilométerenként kell kötelező szervizbe vinni az autót. Az átrozsdásodás ellen 12 évig érvényes a garancia, ami tovább javítja az Opelek kiemelkedő értéktartását.


Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

Miért halt meg a dzsesszdobos?

5

Szép dolog segíteni másokon, okos dolog, ha ezt úgy tesszük, ahogy tanultuk. Egyébként veszélyes, sőt, halálos is lehet a jó ...

1200-zal száguldott, most gyorsabban menne

A brit és közép-kelet-európai autóipari és repüléstechnikai cégek vezetői számára rendezett konferenciát a Brit Nagykövetség. ...

A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

14

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. ...

F1: Mivel mozognak itthon az F1 sztárjai?

Räikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki ©koda Rapiddal és Opel Astrával ...

F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért - az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo ...

Így szól egy négyemeletes, nyolchengeres dízel

2

Nyolc henger, sorban a háznyi méretű kétütemű, kettős működésű dízelmotorban. 84 éves és kéthetente egyszer ma is beindítják ...

Kincs a garázs mélyén - Cápa BMW M535i

4

Valamivel több, mint 722 ezer darab készült ebből az 5-ösből. Mára talán egy sincs olyan meseszép állapotban, mint ez az 535i.

Miért nincs magyar versenyző a Forma-1-ben?

A jelenlegi Forma-1-es mezőny ötödével együtt versenyzett, és most el is mondja róluk a véleményét. Meg a többiekről is. Meg ...

Manipulálják a Forma-1-et!

Időzítetten elromló autók, Rogán hálószobája, és közös bulik Laudával.

A nap képe - Az F1-es kormány fejlődése

Ez a Mercedes-csapat által közölt kép tökéletesen illusztrálja azt, hova fejlődött a Forma-1 az 1950-es évek óta.


F1: Életveszélyes pörgések hihetetlen véggel

Sebastian Vettel 360 fokos megpördülése szerencsésen ért véget a hétvégén, de nem ő az egyetlen aki így megúszta a hihetetlen ...


3
Autóval jár nyaralni a magyar

Autóval jár nyaralni a magyar

A legtöbben, ha belföldi pihenésről van szó, akkor autóval indulnak útnak. A közösségi közlekedést kevesen választják.


Az autó, ami után 2 milliárdot adóznánk

A világ legdrágább autója a 250 GTO, minden autógyűjtő álma, ami nélkül nem lehet teljes a kollekció.


33. születésnapját ünnepli Fernando Alonso

Ezen a napon tölti be 33. életévét a spanyolok kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso.


4
Turistaosztályról a businessre

Turistaosztályról a businessre

A Mercedes C-osztály mindig is kapós volt, a legutóbbi változatból több mint 2,4 millió darabot adtak el. Az új C-osztályra talán ...


F1: A Red Bull túllőtt a célon

A Red Bull főnöke szerint a csapat az idény első felében erőn felül teljesített, túlszárnyalták az elképzeléseiket.


Ritka BMW-t fogtak a rendőrök

A francia hatóságok által körözött bajor kabrió a kiszombori határőrök hálóján akadt fent.


7 milliárdba került a magyaroknak a Forma-1

Több mint 7 milliárd forinttal támogatta az állam idén a Forma-1 Magyar Nagydíjat. Néhány éven belül tízmilliárdnál is többe ...


11 autós poén, amitől garantált a könnyezés!

A filmipar kitermelt jó pár olyan alkotást, amiben a legjobb poénok bizony autókhoz köthetők. Összeszedtünk a legjavát.


4
Csúnyán büntetni fogják a dízeleket

Csúnyán büntetni fogják a dízeleket

Alkalmanként közel négyezer forintnak megfelelő összeget kell fizetnie annak az autósnak, aki 2020 után dízeles autójával London ...


F1: Ecclestone visszavonulót fújt

A Forma-1 ura már visszavonatná a 2015-re bevezetett biztonsági autós újrarajtolásos szabályt.