Már megint a japánok a legmegbízhatóbbak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.07.25. 16.15

Hatvanezer olvasó véleménye alapján felállította idei megbízhatósági ranglistáját a brit Which? Car fogyasztótájékoztató magazin. Vannak meglepetések.

Már megint a japánok a legmegbízhatóbbak

Három japán a dobogón, négy japán a legjobb ötben – dióhéjban így összegezhető a Which? Car brit szakfolyóirat megbízhatósági felmérésének a végeredménye.

Az első helyen a Lexus végzett, mint az egyetlen gyártó, amely megkapta a maximálisan adható öt csillagot. Mögötte az anyavállalat Toyota nyargal, a harmadik helyen a Honda végzett.

A dobogóról épp csak lemaradt a Dacia – ez talán annak is betudható, hogy a márka rövid ideje van jelen a szigetországban, így az összes, itt fellelhető példány viszonylag fiatal. A Dacia mögött ért célba a Suzuki.

00085920

A lista másik végéről szemezgetve szomorú látni, hogy az öt éve Csipkerózsika-álmát alvó, egykoron svéd Saab típusai okozzák a legtöbb bosszúságot tulajdonosaiknak. Nincs sokkal jobb helyzetben a Chevrolet, amelyet szintén nem forgalmaznak már Európában, a végéről a harmadik helyet viszont egy aktív márka: a Smart foglalta el. A negyedik legkevésbé megbízható márka egy helyi prémium brand: a Land Rover, amely idén ugyanúgy két csillagot kapott csak, mint tavaly. Csak bízhatunk benne, hogy az eredmények még a régi gyártású modellek minőségét tükrözik, nem pedig az indiai Tata Motors által finanszírozott, új fejlesztések színvonalát. Hátulról az ötödik az Alfa Romeo, amivel alighanem sokak szemében rácáfolt az olasz autókkal szembeni előítéletekre.

Ami az egyes modelleket illeti, kategóriák szerinti bontásban a következő autók a legmegbízhatóbbak:

Városi törpe: Toyota Aygo

Kisautó: Honda Jazz hibrid (előző generáció)

Kompakt: Lexus CT200h

Középkategória: Mazda6

Kombi: Toyota Avensis

Prémium: Mercedes-Benz E-osztály (kifutó generáció)

Kabrió: Mazda MX-5 (előző generáció)

Sportautó: Audi TT (előző generáció)

Kisbusz: Nissan Note (előző generáció)

Kompakt SUV: Lexus NX

Nagy SUV: Lexus RX

mazda-mx5-01

A felmérés feketelistájára a következő típusok kerültek fel:

Citroën C4 Grand Picasso (első és második generáció)

Renault Grand Scenic

Nissan Qashqai (második generáció)

Volkswagen Tiguan (kifutó generáció)

models_white_wall_2x

A megbízhatóság persze nem minden: vannak márkák, amelyekben a gondok számától függetlenül örömüket lelik a vásárlók: ilyen a Tesla, a Porsche és a (meglepetés!) Dacia; a sort a Jaguar és a Škoda zárja. A lista másik végén azok a márkák, amelyek csak könnyeket csalnak a tulajdonosok szemébe: fordított sorrendben a Smart, a Renault, a Peugeot, a Vauxhall (Opel) és végül a lista legeslegalján a Chevrolet.

Kommentek

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

Egy film, amit látnod kell, ha érdekel a hazai motorgyártás sorsa, történelme

Kende Márta és a Magyar Televízió 47 perces filmje a Motorkerékpárgyárról, és annak bezárása előtti időszakáról.

F1: Videón a szezon első autótörése

Aki lemaradt a közvetítésről, most megnézheti a 2017-es Forma-1-es idény első autótörését és azt, hogyan úszott meg egy potenciálisan nagy bukást a Red Bull-os Max Verstappen Melbourne-ben.

F1: Hamilton uralta az idény első edzésnapját

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj mindkét pénteki szabadedzésén fél másodperc feletti előnnyel zárt a mercedeses Lewis Hamilton. A Ferrari egyelőre hátrébb van.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.