Ferrari 812 Superfast: elképesztő csúcsmodellel újít Modena

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.02.17. 06.00

Pontosan 70 évvel a legelső V12-es Ferrari megjelenése után lép színre a márka történetének legerősebb utcai autója.

Az F12berlinetta, majd annak továbbfejlesztése, a 780 lóerős F12tdf meglehetősen magasra tette a lécet, ám a 2012 óta gyártott széria utódja papíron játszi könnyedséggel ugorja azt meg.

A március első hetében színre lépő 812 Superfast már nevében sem szerénykedik: minden idők legerősebb és leggyorsabb utcai Ferrarijaként hirdeti magát, ahogy annak idején természetesen elődje is tette.

A tervezők az 1969-es 365 GTB4 arányait igyekeztek visszaadni a hosszú orrú autó vonalvezetésével, az aktív aerodinamikai elemeket bőségesen alkalmazó karosszériát dupla lámpás far zárja le.

Ennek kulcsa a vadonatúj fejlesztésű, 6,5 literes, V12-es blokk, amely kerek 800 lóerőt (8500/percnél) és 718 Nm nyomatékot (7000/perc, de már 3500/perctől 570 Nm felett van a görbe) termel. Műszakilag 350 baros közvetlen befecskendezés és F1 ihletésű, változó szívórendszer segíti a motort, a duplakuplungos váltó az eddiginél is gyorsabban kapcsol.

Ennek kulcsa a vadonatúj fejlesztésű, 6,5 literes, V12-es blokk, amely kerek 800 lóerőt (8500/percnél) és 718 Nm nyomatékot (7000/perc, de már 3500/perctől 570 Nm felett van a görbe) termel. Műszakilag 350 baros közvetlen befecskendezés és F1 ihletésű, változó szívórendszer segíti a motort, a duplakuplungos váltó az eddiginél is gyorsabban kapcsol.

Az irányváltások precizitásáról és gyorsaságáról összkerék-kormányzás (a Ferrari szóhasználatával élve virtuális rövid tengelytáv) és a márkánál korábban soha nem alkalmazott elektromos szervokormány gondoskodik.

Az irányváltások precizitásáról és gyorsaságáról összkerék-kormányzás (a Ferrari szóhasználatával élve virtuális rövid tengelytáv) és a márkánál korábban soha nem alkalmazott elektromos szervokormány gondoskodik.

A túlretusált gyári fotókon nem érvényesül az a Rosso Settanta árnyalat, amelyet újonnan fejlesztettek ki az autóhoz.

A túlretusált gyári fotókon nem érvényesül az a Rosso Settanta árnyalat, amelyet újonnan kevertek ki az autóhoz. A végsebesség meghaladja a 340 km/órát, százra 2,9 másodperc alatt gyorsul az autó.

A belső tér még sportosabb, még radikálisabb lett; lebegni látszó elemek teremtenek elegáns versenyhangulatot. Az ülések még sportosabbak, még ergonomikusabbak, és vadonatúj a kezelőfelület, beleértve a kormánykereket, a műszeregységet, a médiaközpontot és a klímaszabályozást.

A belső tér még sportosabb, még radikálisabb lett; lebegni látszó elemek teremtenek elegáns versenyhangulatot. Az ülések még sportosabbak, még ergonomikusabbak, és vadonatúj a kezelőfelület, beleértve a kormánykereket, a műszeregységet, a médiaközpontot és a klímaszabályozást.

Ferrari 812 Superfast

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.