Ötajtóssal, kombival bővített a Fiat Tipo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.01. 14.00

A Kelet-Európában eladható szedán után az uniós piacokon kelendőbb karosszériaverziókkal is megérkezett az olaszok kompakt modellje.

A tavaly nyáron leleplezett, és rögtön a kontinens legjobb ár-érték arányú újdonságának megválasztott Tipo testvéreket kapott: a ferdehátú és a kombi verziókkal várhatóan jobban kiteljesedhetnek az európai piacon a modell adottságai. Az ötajtós 4,37 méter hosszú, 1,79 méter széles, 150 centi magas, a kombi pont hússzal hosszabb és eggyel magasabb – utóbbi a széria tetősíneknek tudható be, előbbi pedig a ferdehátú 440 literes csomagteréből 550 litert varázsol; az üléseket lehajtva 180 centis padló várja a hosszú csomagokat.

A kombi egyébként kiszerelhető oldalsó panelekkel, áthelyezhető padlóval javítja a kihasználhatóságot, míg a takaróroló egy kézzel kiszerelhető, és a padló alatt elhelyezhető. A csomagtér praktikumát dupla világítás, horgok és lekötőszemek javítják. Motorból piactól függően ötfélét kínál a Fiat: a kisebbik, 1,3-as dízel 95, míg az 1,6-os 120 lóerőt ad le, nyomatékuk 200, illetve 320 Nm. Benzinmotorból az 1,4-es szívó az alap (95 LE, 125 Nm), fölötte a 120 lóerős, 260 Nm nyomatékú 1,4 turbó áll, míg az 1,6-os e-TorQ (110 LE, 153 Nm) szívómotort az teszi érdekessé, hogy hagyományos automata váltóval (de csak azzal) társítják. A kényelmesek a nagyobbik dízelt is választhatják, ahhoz dupla kuplungos váltót kínál a Fiat. TipoHB50525BOK_US

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.