Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Fogyasztás: régen jobb volt?

Mercedes 190D BlueEFFICIENCY

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.09.03. 14:03
Kívülről úgy néz ki, mint egy jó állapotú, több mint 20 éves Mercedes 190, de ha lenyomjuk a gázpedált, egy új történet indul. 500 Nm nyomaték gyorsítja. Ez pedig kétszer annyi, mint a 190-es sorozat legerősebb tagjáé, a mindössze 502 darabban gyártott 190 E 2,5-16 Evolution II-é, az ugyanis csak 245 Nm-t tudott.

Mercdes-Benz C-osztály Fogyasztás: régen jobb volt?

A Mercedes-Benz szakemberei egy anno 72 lóerős 190 D kasztnijába a jelenlegi C-osztály modern OM651 kódjelű közösnyomócsöves dízelmotorját ültették. Az autó megépítésének ötletét egy esti beszélgetés adta, amikor arról esett szó, hogy lehetne legjobban megmutatni a dízeltechnológia fejlődését úgy, hogy a biztonságtechnikai és kényelmi változtatásokat figyelmen kívül hagyjuk. Az eredményt itt látjuk, megszületett a 190 D BlueEFFICIENCY

Miközben eredetileg 11,9 másodperc kellett, hogy nulláról százra gyorsuljon a Bébi-Benz, most ehhez elég 6,2 másodperc is. Nemcsak a dinamika fejlődött kiemelkedő mértékben, de a takarékosság is. 1988-ban 7,3 liter gázolajat égetett el az autó száz kilométer alatt, most megelégszik 4,9 literrel.

Mercdes-Benz C-osztály Fogyasztás: régen jobb volt?

Ennél is érdekesebb, hogy ha C 250 CDI BlueEFFICIENCY modellt, tehát ahonnan a motor származik, a 190 D-nek megfelelő 1988-as EuroMix szabvány szerint vizsgálnák, akkor csak 4,6 literre jönne ki a fogyasztása, miközben a mostani szabvány szerint 5,1.

Vajon mitől fogyaszt kevesebbet mostani autó, ugyanazzal a motorral? A 190 D 385 kilóval könnyebb és a vizsgálat során nem igazán mennek gyorsan, tehát nem számít a légellenállás, amiben a C-osztály a nyerő. Alaktényezője 0,27, míg a 190-é 0,34.  

Ön mit gondol? Írja meg alul!

Cikk nyomtatása

8 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment8 hozzászólás

keccs - 2009.09.08   19:20

Csege7! Eladni nem fogom soha az enyémet de ha ingyen ilyet csinálnának belőle, bevállalnám. Megbízhatóbb a 190-esnél nincs,soha nem hagy ott, tudom, hogy mindig beindul s megy, s bár nem rakéta, nagyon olcsó fenntartani(biztosítás-súlyadó-fogyasztás-alkatrész amiből nem sok van benne:) ) ja igen s van minden hozzá hiába 25 éves s persze a formája sem idejét múlt...soroljam még? :)

Csege7 - 2009.09.04   10:02

Keccs! Nekem is '91-es 190-esem van, 1800 benzines. Jó, a fogyasztása nem döntöget rekordokat, nem tudom, Te hogy vagy vele, de én akkor sem cserélném el egy mostani C-re, max egy '93-94-es 124-esre. Ezek a mai Mercik már nem ugyanazok, mint régen...

keccs - 2009.09.03   19:17

Nekem 190D-m van 2.0 szívódízel, országúti legjobb mért fogyasztásom 4 fő+csomagok 580km-en 29.9liter gázolaj(autópálya+országút+hegyvidék), lehet számolni:) (kb.5.2liter), városban ha tolom neki(amennyire lehet neki)7 liter is lehet ez. Fogyasztásban nem annyira bajnok az új motorja ennek de nyomatékra, járáskultúrára, gyorsulásra összehasonlíthatatlan:) Elfogadnám:)

bb0826 - 2009.09.03   18:06

Sziasztok! Szerintem azért kevesebb a fogyasztása mert, 1. sokkal erősebb a motor több nyomaték, több lóerő, így a LE/kg arány is javul, 2. a motor hatásfoka is sokat javult, gondolok itt a magasabb üzemi nyomásra asszem ezek a motor már 1800 báron működnek és minél nagyobb a nyomás annál tökéletesebb az égés,( így több erő és kevesebb szennyező anyag az eredmény,tehát kevesebb fogyasztás), jobb geometriájú turbóra, szelepvezérlésre, elektronikára ! Hirtelen ennyi jutott eszembe! Sziasztok

Xebulon - 2009.09.03   16:58

Szerintem csak jobb szoftvereket írtak, amely felismeri a hivatalos tesztelési ciklusokat és minimumra veszi a fogyasztást. Aztán ha beülsz és gázt adsz, rögtön 2l-rel több a fogyasztást -> eléri a 7 litert.
A régi autók meg a gyári fogyasztásnál többnyire kevesebbet fogyasztottak.

További 3 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. ...

Új tálvolsági busz a belgáktól

Az idehaza főként városi buszairól ismert Van Hool vadonatúj távolsági modellt mutat be Hannoverben.

Ilyen volt a Magyar Nagydíj

A hétvégén zajlott a 29. Forma-1 Magyar Nagydíj. Egy csokor kép pilótákról, versenyautókról, nézőkről, győztesekről.

Lauda: Hamiltonnak igaza volt

A Mercedes-csapat elnöke úgy véli, Lewis Hamilton jól tette, hogy nem engedelmeskedett a csapattársa elengedéséről szóló utasításnak ...

Szexi japán roadster (és még elektromos is)

3,9 másodperc alatt ugrik százra a két japán autóipari gyártó együttműködéséből létrejött villany-sportkocsi. Most Európába is ...

A jövő év legjobban várt filmje!

Az apokalipszis visszatér, és úgy tűnik pusztítóbb lesz, mint valaha.

F1: Räikkönent nem hatotta meg a 6. hely

Kimi Räikkönen hosszú küszködés után a Magyar Nagydíjon pontot szerzett, javulást is érzékel, de messze nem elégedett.

Az ideges orosz és a markolós akrobata

A hét napjai közül a legelsőt gyűlöljük a legjobban, hiszen összedönti a hétvégi lazulás szépen felépített bunkerét. Mi segítünk ...

Ilyen egy szupersportkocsi-alkatrészekkel tuningolt kerekesszék

Egy horvát mozgássérült srác gondolt egy nagyot, és megkérte a Rimac villanyautó-manufaktúrát, segítsenek megoldani a problémáját. ...

F1: A Hungaroringen is zuhant a nézőszám

A Német Nagydíj után a hétvégi Magyar Nagydíjon is jelentősen kevesebb jegyet adtak el, mint korábban.


Egy igazán férfias Dacia

Praktikus, megfizethető, strapabíró - na de dögös?! Egy indiai márkakereskedő megépítette azt a Dustert, amire akár irigykedni ...


F1: Mivel mozognak itthon az F1 sztárjai?

Räikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki ©koda Rapiddal és Opel Astrával ...


Nyaralás alatt is megóvja a VEMOCO (x)

Az egész éves hajtás alatt gyakran a nyári pihenés víziója az egyetlen, ami tartja bennünk a lelket.


F1: Dobogó helyett 8. hely

A Williams dobogós sorozata megszakadt a Magyar Nagydíjon, Valtteri Bottas hiába haladt a második helyen, végül csak nyolcadikként ...


F1: Ricciardo őrültként tekergetett mindent

Daniel Ricciardo élete második győzelmét aratta a Hungaroringen, az ausztrál hajnalig tartó bulival ünnepli meg a sikert. Pedig ...


F1: Vettel magát és a csapatot is hibáztatja

Az idei szezonban semmi nem sikerül Sebastian Vettelnek. Miközben a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardo már a második győzelmét ...


F1: Hamiltont megdöbbentette, hogy félre akarták állítani

Lewis Hamilton nagyon nem vette jó néven, hogy a stratégia érdekében félre akarták állítani csapattársa, Nico Rosberg útjából. ...


F1: Érik a botrány a Mercedesnél

A bokszból indult újjáépített autóval, a második kanyarban a szalagkorlátnak csúszott, mégis harmadik lett a Magyar Nagydíjon ...


F1: Most aztán mindenki örült a dobogón!

Kivételesen olyan dobogó jött össze a Magyar Nagydíjon, ahol mindenki elégedett volt az elért eredményével.


F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért - az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo ...


2
Spéci traktorok a Magyar Közútnak

Spéci traktorok a Magyar Közútnak

Július közepén 80 darab traktor beszerzéséről döntött a Magyar Közút. A járművek elsősorban a főútvonalak környezetének rendben ...