Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

Fogyasztás: régen jobb volt?

Mercedes 190D BlueEFFICIENCY

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.09.03. 14:03
Kívülről úgy néz ki, mint egy jó állapotú, több mint 20 éves Mercedes 190, de ha lenyomjuk a gázpedált, egy új történet indul. 500 Nm nyomaték gyorsítja. Ez pedig kétszer annyi, mint a 190-es sorozat legerősebb tagjáé, a mindössze 502 darabban gyártott 190 E 2,5-16 Evolution II-é, az ugyanis csak 245 Nm-t tudott.

Mercdes-Benz C-osztály Fogyasztás: régen jobb volt?

A Mercedes-Benz szakemberei egy anno 72 lóerős 190 D kasztnijába a jelenlegi C-osztály modern OM651 kódjelű közösnyomócsöves dízelmotorját ültették. Az autó megépítésének ötletét egy esti beszélgetés adta, amikor arról esett szó, hogy lehetne legjobban megmutatni a dízeltechnológia fejlődését úgy, hogy a biztonságtechnikai és kényelmi változtatásokat figyelmen kívül hagyjuk. Az eredményt itt látjuk, megszületett a 190 D BlueEFFICIENCY

Miközben eredetileg 11,9 másodperc kellett, hogy nulláról százra gyorsuljon a Bébi-Benz, most ehhez elég 6,2 másodperc is. Nemcsak a dinamika fejlődött kiemelkedő mértékben, de a takarékosság is. 1988-ban 7,3 liter gázolajat égetett el az autó száz kilométer alatt, most megelégszik 4,9 literrel.

Mercdes-Benz C-osztály Fogyasztás: régen jobb volt?

Ennél is érdekesebb, hogy ha C 250 CDI BlueEFFICIENCY modellt, tehát ahonnan a motor származik, a 190 D-nek megfelelő 1988-as EuroMix szabvány szerint vizsgálnák, akkor csak 4,6 literre jönne ki a fogyasztása, miközben a mostani szabvány szerint 5,1.

Vajon mitől fogyaszt kevesebbet mostani autó, ugyanazzal a motorral? A 190 D 385 kilóval könnyebb és a vizsgálat során nem igazán mennek gyorsan, tehát nem számít a légellenállás, amiben a C-osztály a nyerő. Alaktényezője 0,27, míg a 190-é 0,34.  

Ön mit gondol? Írja meg alul!

Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

8 hozzászólás

comment8 hozzászólás

keccs - 2009.09.08   19:20

Csege7! Eladni nem fogom soha az enyémet de ha ingyen ilyet csinálnának belőle, bevállalnám. Megbízhatóbb a 190-esnél nincs,soha nem hagy ott, tudom, hogy mindig beindul s megy, s bár nem rakéta, nagyon olcsó fenntartani(biztosítás-súlyadó-fogyasztás-alkatrész amiből nem sok van benne:) ) ja igen s van minden hozzá hiába 25 éves s persze a formája sem idejét múlt...soroljam még? :)

Csege7 - 2009.09.04   10:02

Keccs! Nekem is '91-es 190-esem van, 1800 benzines. Jó, a fogyasztása nem döntöget rekordokat, nem tudom, Te hogy vagy vele, de én akkor sem cserélném el egy mostani C-re, max egy '93-94-es 124-esre. Ezek a mai Mercik már nem ugyanazok, mint régen...

keccs - 2009.09.03   19:17

Nekem 190D-m van 2.0 szívódízel, országúti legjobb mért fogyasztásom 4 fő+csomagok 580km-en 29.9liter gázolaj(autópálya+országút+hegyvidék), lehet számolni:) (kb.5.2liter), városban ha tolom neki(amennyire lehet neki)7 liter is lehet ez. Fogyasztásban nem annyira bajnok az új motorja ennek de nyomatékra, járáskultúrára, gyorsulásra összehasonlíthatatlan:) Elfogadnám:)

bb0826 - 2009.09.03   18:06

Sziasztok! Szerintem azért kevesebb a fogyasztása mert, 1. sokkal erősebb a motor több nyomaték, több lóerő, így a LE/kg arány is javul, 2. a motor hatásfoka is sokat javult, gondolok itt a magasabb üzemi nyomásra asszem ezek a motor már 1800 báron működnek és minél nagyobb a nyomás annál tökéletesebb az égés,( így több erő és kevesebb szennyező anyag az eredmény,tehát kevesebb fogyasztás), jobb geometriájú turbóra, szelepvezérlésre, elektronikára ! Hirtelen ennyi jutott eszembe! Sziasztok

Xebulon - 2009.09.03   16:58

Szerintem csak jobb szoftvereket írtak, amely felismeri a hivatalos tesztelési ciklusokat és minimumra veszi a fogyasztást. Aztán ha beülsz és gázt adsz, rögtön 2l-rel több a fogyasztást -> eléri a 7 litert.
A régi autók meg a gyári fogyasztásnál többnyire kevesebbet fogyasztottak.

További 3 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

1
Lányok, titeket meg lehetne fűzni ezzel?

Lányok, titeket meg lehetne fűzni ezzel?

Új körömlakk-sorozatot mutatnak be Amerikában, amit az 50 éves Ford Mustang ihletett.

A nap képe - Ross Brawn köszönti a lapátra tett Ferrari főnököt

Ross Brawn a visszavonult csapatfőnökök csodavilágában várja a Ferrari csapat lapátra tett vezetőjét, igaz csak egy karikatúrán ...

1
Őrült közúti káosz, ami mégis működik

Őrült közúti káosz, ami mégis működik

Itt a négy irányból érkező tömeget nem irányítja közlekedési lámpa, rendőr, csak a vakszerencse.

F1: Maldonado, a balesetek királya

Sokan úgy vélik Pastor Maldonado csak a hazájából érkező szponzori pénzeknek köszönheti helyét a Lotus csapatnál

Új appal rendelhetünk taxit a fővárosban

Telefonon követhetjük, hol jár a taxi, amit hívtunk. Tiszta scifi.

Budapesten nyílt a világ első MINI bárja

A közelmúltban hivatalosan is megnyílt a világ első MINI bárja, a brit kisautó által inspirált MINI BAR BUDAPEST.

F1: Tisztogatás a Ferrarinál

Stefano Domenicali nem az egyetlen áldozat a Ferrarinál, a csapat alapos átszervezésbe kezd annak érdekében, hogy újra futamgyőzelmekért ...

Kapkodtak az autógumikért Európában

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének adatai szerint az ágazat az idei év első negyedévében kétszámjegyű növekedést ...

Bíróság előtt Sz. úr, az autókarcoló

Tárgyaláson jártunk, ahol csak egyetlen autó összekarcolását ismerte be a vádlott. WC-be menekülés, állítólagos füst, kisolló ...


5
Karbantartási művészet a BKV-nál

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!


F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...


Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...


F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...


Tavaszi buszpremierek Zsámbékon

Egy magyar és több külföldi gyártású autóbusz premierjét is a tegnapi Busexpón tartották. Velünk most az összes járművet megnézheted! ...


Égig érő Lego-tornyot épít Pesten a Ford

Az idén Magyarországon, a Szent István Bazilika előtti téren rendezi a Lego az évi rendes toronyépítési világrekord-kísérletet, ...


F1: Miért intették le korán a Kínai Nagydíjat?

Kiderült, hogy egyszerű félreértés okozta a szezon eddigi legnagyobb bakiját, nevezetesen, hogy egy körrel hamarabb intették ...


Az Audi a magyarok álommunkahelye

Egy felmérés szerint az Audi Magyarország legvonzóbb munkahelye, a megkérdezettek legszívesebben a győri vállalatnál dolgoznának. ...


2
Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

Magyarok gyártják a világ legjobb autóját!

A Mazda3 és a BMW 4 elől orozta el győzelmet a WCOTY szavazáson az Audi A3. Nem először nyert a versenyen az ingolstadti márka.


Dubai Roadster: Fedél nélkül, fűzőben

Egy meg nem nevezett dubaji autóversenyző tervezte azt a radikális roadstert, amely a KTM X-Bow és a BAC Mono babérjaira törhet


Gondolnád, hogy ezek egyszerű dísztárcsák?

A művészet az utcán hever, csak le kell hajolnunk érte. Hihetetlen szobrok dísztárcsából.