Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Fogyasztás: régen jobb volt?

Mercedes 190D BlueEFFICIENCY

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.09.03. 14:03
Érdekes ötlettel rukkolt elő a Mercedes. Szakemberei egy modern motort építettek egy több mint 20 éves modellbe. Az eredmény érdekes.
Kívülről úgy néz ki, mint egy jó állapotú, több mint 20 éves Mercedes 190, de ha lenyomjuk a gázpedált, egy új történet indul. 500 Nm nyomaték gyorsítja. Ez pedig kétszer annyi, mint a 190-es sorozat legerősebb tagjáé, a mindössze 502 darabban gyártott 190 E 2,5-16 Evolution II-é, az ugyanis csak 245 Nm-t tudott.

Fogyasztás: régen jobb volt?

A Mercedes-Benz szakemberei egy anno 72 lóerős 190 D kasztnijába a jelenlegi C-osztály modern OM651 kódjelű közösnyomócsöves dízelmotorját ültették. Az autó megépítésének ötletét egy esti beszélgetés adta, amikor arról esett szó, hogy lehetne legjobban megmutatni a dízeltechnológia fejlődését úgy, hogy a biztonságtechnikai és kényelmi változtatásokat figyelmen kívül hagyjuk. Az eredményt itt látjuk, megszületett a 190 D BlueEFFICIENCY

Miközben eredetileg 11,9 másodperc kellett, hogy nulláról százra gyorsuljon a Bébi-Benz, most ehhez elég 6,2 másodperc is. Nemcsak a dinamika fejlődött kiemelkedő mértékben, de a takarékosság is. 1988-ban 7,3 liter gázolajat égetett el az autó száz kilométer alatt, most megelégszik 4,9 literrel.

Fogyasztás: régen jobb volt?

Ennél is érdekesebb, hogy ha C 250 CDI BlueEFFICIENCY modellt, tehát ahonnan a motor származik, a 190 D-nek megfelelő 1988-as EuroMix szabvány szerint vizsgálnák, akkor csak 4,6 literre jönne ki a fogyasztása, miközben a mostani szabvány szerint 5,1.

Vajon mitől fogyaszt kevesebbet mostani autó, ugyanazzal a motorral? A 190 D 385 kilóval könnyebb és a vizsgálat során nem igazán mennek gyorsan, tehát nem számít a légellenállás, amiben a C-osztály a nyerő. Alaktényezője 0,27, míg a 190-é 0,34.  

Ön mit gondol? Írja meg alul!

9 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment8 hozzászólás

keccs - 2009.09.08   19:20

Csege7! Eladni nem fogom soha az enyémet de ha ingyen ilyet csinálnának belőle, bevállalnám. Megbízhatóbb a 190-esnél nincs,soha nem hagy ott, tudom, hogy mindig beindul s megy, s bár nem rakéta, nagyon olcsó fenntartani(biztosítás-súlyadó-fogyasztás-alkatrész amiből nem sok van benne:) ) ja igen s van minden hozzá hiába 25 éves s persze a formája sem idejét múlt...soroljam még? :)

Csege7 - 2009.09.04   10:02

Keccs! Nekem is '91-es 190-esem van, 1800 benzines. Jó, a fogyasztása nem döntöget rekordokat, nem tudom, Te hogy vagy vele, de én akkor sem cserélném el egy mostani C-re, max egy '93-94-es 124-esre. Ezek a mai Mercik már nem ugyanazok, mint régen...

keccs - 2009.09.03   19:17

Nekem 190D-m van 2.0 szívódízel, országúti legjobb mért fogyasztásom 4 fő+csomagok 580km-en 29.9liter gázolaj(autópálya+országút+hegyvidék), lehet számolni:) (kb.5.2liter), városban ha tolom neki(amennyire lehet neki)7 liter is lehet ez. Fogyasztásban nem annyira bajnok az új motorja ennek de nyomatékra, járáskultúrára, gyorsulásra összehasonlíthatatlan:) Elfogadnám:)

bb0826 - 2009.09.03   18:06

Sziasztok! Szerintem azért kevesebb a fogyasztása mert, 1. sokkal erősebb a motor több nyomaték, több lóerő, így a LE/kg arány is javul, 2. a motor hatásfoka is sokat javult, gondolok itt a magasabb üzemi nyomásra asszem ezek a motor már 1800 báron működnek és minél nagyobb a nyomás annál tökéletesebb az égés,( így több erő és kevesebb szennyező anyag az eredmény,tehát kevesebb fogyasztás), jobb geometriájú turbóra, szelepvezérlésre, elektronikára ! Hirtelen ennyi jutott eszembe! Sziasztok

Xebulon - 2009.09.03   16:58

Szerintem csak jobb szoftvereket írtak, amely felismeri a hivatalos tesztelési ciklusokat és minimumra veszi a fogyasztást. Aztán ha beülsz és gázt adsz, rögtön 2l-rel több a fogyasztást -> eléri a 7 litert.
A régi autók meg a gyári fogyasztásnál többnyire kevesebbet fogyasztottak.

További 3 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Ezen a videón audis, BMW-s egyformán bunkó

A márkarajongóktól rendszeresen megkapjuk a vádat, hogy csak egy gyártót emelünk ki, és állítunk be vétkesként. Ez esetben másképp ...

Kétezer mókás kacsa lepte el Lengyelországot

Az észak-lengyelországi Torunban rendezett Citroën 2CV-találkozón több mint kétezer autó vett részt.

Így lehet kamionversenyt nyerni

Egy sportpszichológus elárulta, hogyan nyerjünk kamionos versenyt. A jó tanácsok ősszel jól jöhetnek.

Az én furgonomat nem viszitek el soha!

Újabb horogra akadt autós gondolta úgy, jó ötlet letépni a gépet a vontatóról, és lelépni a helyszínről, mintha mi se történt ...

7
Bringás és motoros balhéja Budapesten

Bringás és motoros balhéja Budapesten

Gergő videója bejárja a hazai sajtót. Épp a váci úton kerekezett, amikor a kátyúkat kerülgetve összetűzésbe került egy igazságosztó ...

2
Új szabadidőjármű a Mitsubishitől

Új szabadidőjármű a Mitsubishitől

Haszonjármű alapokon nyugszik, de modern hajtásláncot kapott az a Mitsubishi Pajero Sport szabadidőjármű, amelyek az ázsiai piacokon ...

Ezen a videón audis, BMW-s egyformán bunkó

A márkarajongóktól rendszeresen megkapjuk a vádat, hogy csak egy gyártót emelünk ki, és állítunk be vétkesként. Ez esetben másképp ...


Kétezer mókás kacsa lepte el Lengyelországot

Az észak-lengyelországi Torunban rendezett Citroën 2CV-találkozón több mint kétezer autó vett részt.


Így lehet kamionversenyt nyerni

Egy sportpszichológus elárulta, hogyan nyerjünk kamionos versenyt. A jó tanácsok ősszel jól jöhetnek.


Az én furgonomat nem viszitek el soha!

Újabb horogra akadt autós gondolta úgy, jó ötlet letépni a gépet a vontatóról, és lelépni a helyszínről, mintha mi se történt ...


7
Bringás és motoros balhéja Budapesten

Bringás és motoros balhéja Budapesten

Gergő videója bejárja a hazai sajtót. Épp a váci úton kerekezett, amikor a kátyúkat kerülgetve összetűzésbe került egy igazságosztó ...


2
Új szabadidőjármű a Mitsubishitől

Új szabadidőjármű a Mitsubishitől

Haszonjármű alapokon nyugszik, de modern hajtásláncot kapott az a Mitsubishi Pajero Sport szabadidőjármű, amelyek az ázsiai piacokon ...


5
Babát mentett a tűzforró autóból a tatai rendőrnő

Babát mentett a tűzforró autóból a tatai rendőrnő

Szegény kisbaba úgy izzadt, mintha egy vödör vízzel öntötték volna le


Újabb gerincműtétet hajtottak végre Bunkoczi Lászlón

Az orvosok a szeptember 9-re tervezett felülvizsgálaton döntik majd el, hogy a másodpilóta folytathatja-e pályafutását.


2
Akinek az Ikarus volt a bölcsője és a sírja is egyben

Akinek az Ikarus volt a bölcsője és a sírja is egyben

Az általa tervezett típusokkal rendszeresen elhozta az ipari formatervezési díjakat. Torma Lajos nélkül az Ikarus nem lett volna ...


7
Ez nem előzés, ez orosz rulett!

Ez nem előzés, ez orosz rulett!

Épp beértek a lakott területre, épp lett volna elég hely, de nem, neki mindenkit azonnal, kíméletlenül le kellett hagynia.


Montezemolo: "Schumacher ágyban fekszik"

Michael Schumachernek ajánlotta minap megkapott díját a Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo, aki olyat mondott a beteg ...


1
Ujjnyi monokróm kijelző 1 millióért? Miért ne?

Ujjnyi monokróm kijelző 1 millióért? Miért ne?

A Ferrari frissen bemutatott 488 Spiderjéhez új extra jár, igaz, kicsit borsos áron?