Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:355.0 Ft
Dízel:377.0 Ft

Fogyasztás: régen jobb volt?

Mercedes 190D BlueEFFICIENCY

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.09.03. 14:03
Kívülről úgy néz ki, mint egy jó állapotú, több mint 20 éves Mercedes 190, de ha lenyomjuk a gázpedált, egy új történet indul. 500 Nm nyomaték gyorsítja. Ez pedig kétszer annyi, mint a 190-es sorozat legerősebb tagjáé, a mindössze 502 darabban gyártott 190 E 2,5-16 Evolution II-é, az ugyanis csak 245 Nm-t tudott.

Mercdes-Benz C-osztály Fogyasztás: régen jobb volt?

A Mercedes-Benz szakemberei egy anno 72 lóerős 190 D kasztnijába a jelenlegi C-osztály modern OM651 kódjelű közösnyomócsöves dízelmotorját ültették. Az autó megépítésének ötletét egy esti beszélgetés adta, amikor arról esett szó, hogy lehetne legjobban megmutatni a dízeltechnológia fejlődését úgy, hogy a biztonságtechnikai és kényelmi változtatásokat figyelmen kívül hagyjuk. Az eredményt itt látjuk, megszületett a 190 D BlueEFFICIENCY

Miközben eredetileg 11,9 másodperc kellett, hogy nulláról százra gyorsuljon a Bébi-Benz, most ehhez elég 6,2 másodperc is. Nemcsak a dinamika fejlődött kiemelkedő mértékben, de a takarékosság is. 1988-ban 7,3 liter gázolajat égetett el az autó száz kilométer alatt, most megelégszik 4,9 literrel.

Mercdes-Benz C-osztály Fogyasztás: régen jobb volt?

Ennél is érdekesebb, hogy ha C 250 CDI BlueEFFICIENCY modellt, tehát ahonnan a motor származik, a 190 D-nek megfelelő 1988-as EuroMix szabvány szerint vizsgálnák, akkor csak 4,6 literre jönne ki a fogyasztása, miközben a mostani szabvány szerint 5,1.

Vajon mitől fogyaszt kevesebbet mostani autó, ugyanazzal a motorral? A 190 D 385 kilóval könnyebb és a vizsgálat során nem igazán mennek gyorsan, tehát nem számít a légellenállás, amiben a C-osztály a nyerő. Alaktényezője 0,27, míg a 190-é 0,34.  

Ön mit gondol? Írja meg alul!

Cikk nyomtatása

9 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment8 hozzászólás

keccs - 2009.09.08   19:20

Csege7! Eladni nem fogom soha az enyémet de ha ingyen ilyet csinálnának belőle, bevállalnám. Megbízhatóbb a 190-esnél nincs,soha nem hagy ott, tudom, hogy mindig beindul s megy, s bár nem rakéta, nagyon olcsó fenntartani(biztosítás-súlyadó-fogyasztás-alkatrész amiből nem sok van benne:) ) ja igen s van minden hozzá hiába 25 éves s persze a formája sem idejét múlt...soroljam még? :)

Csege7 - 2009.09.04   10:02

Keccs! Nekem is '91-es 190-esem van, 1800 benzines. Jó, a fogyasztása nem döntöget rekordokat, nem tudom, Te hogy vagy vele, de én akkor sem cserélném el egy mostani C-re, max egy '93-94-es 124-esre. Ezek a mai Mercik már nem ugyanazok, mint régen...

keccs - 2009.09.03   19:17

Nekem 190D-m van 2.0 szívódízel, országúti legjobb mért fogyasztásom 4 fő+csomagok 580km-en 29.9liter gázolaj(autópálya+országút+hegyvidék), lehet számolni:) (kb.5.2liter), városban ha tolom neki(amennyire lehet neki)7 liter is lehet ez. Fogyasztásban nem annyira bajnok az új motorja ennek de nyomatékra, járáskultúrára, gyorsulásra összehasonlíthatatlan:) Elfogadnám:)

bb0826 - 2009.09.03   18:06

Sziasztok! Szerintem azért kevesebb a fogyasztása mert, 1. sokkal erősebb a motor több nyomaték, több lóerő, így a LE/kg arány is javul, 2. a motor hatásfoka is sokat javult, gondolok itt a magasabb üzemi nyomásra asszem ezek a motor már 1800 báron működnek és minél nagyobb a nyomás annál tökéletesebb az égés,( így több erő és kevesebb szennyező anyag az eredmény,tehát kevesebb fogyasztás), jobb geometriájú turbóra, szelepvezérlésre, elektronikára ! Hirtelen ennyi jutott eszembe! Sziasztok

Xebulon - 2009.09.03   16:58

Szerintem csak jobb szoftvereket írtak, amely felismeri a hivatalos tesztelési ciklusokat és minimumra veszi a fogyasztást. Aztán ha beülsz és gázt adsz, rögtön 2l-rel több a fogyasztást -> eléri a 7 litert.
A régi autók meg a gyári fogyasztásnál többnyire kevesebbet fogyasztottak.

További 3 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

V8-ast minden Ladába!

Lehet túlzásnak tűnik a felkiáltás, de a videó meggyőz majd arról, hogy a jó öreg kocka-Lada motorterében igenis üdítő jelenség ...

F1: Még egy pilótát igazolt a Ferrari

A Toro Rossótól kidobott Jean-Eric Vergne a Ferrari tartalékos és tesztpilótájaként folytatja 2015-ben, Pedro de la Rosa viszont ...

Ecclestone visszavinné Dél-Afrikába az F1-et

Az utolsó F1-es versenyt 1993-ban rendezték Dél-Afrikában, Bernie Ecclestone most azon dolgozik, hogy visszavigye a sorozatot ...

Schumacher fia titokban lopakodik az F1 felé

Michael Schumacher 15 éves fia, a gokartversenyeken a feltűnés elkerülése végett Junior vezetéknéven induló Mick elindult a formaautós ...

F1: Hülkenberg végre sínen van

2010 óta szerepel a Forma-1-ben, de most először kezdi a következő évet versenyzőként ugyanannál a csapatnál - Nico Hülkenberg ...

F1: De la Rosa követi Alonsót?

A Ferrari veterán tesztpilótája követheti a McLarenhez honfitársát - de la Rosa számára hazatérés lenne a wokingi igazolás.

F1: A Sauber autója is átvitte a lécet

A Sauber-csapat 2015-ös kasztnija sikerrel teljesítette az FIA kötelező töréstesztjeit.

3
Okostelefonos versenyautó-alkalmazás a Volkswagentől

Okostelefonos versenyautó-alkalmazás a Volkswagentől

Nem adhatott volna szebb karácsonyi ajándékot a hobbi-versenyzőknek a VW: új fejlesztésük komplett versenydiagnosztikai szolgáltatásokat ...

A férfi, aki 11 éve tolatva közlekedik

Négy sebességi fokozat hátra, egy előre. Az átalakított Fiat úgy hasít rükiben, hogy öröm nézni.

F1: Newey ott lesz pár futamon

A Red Bull háttérbe vonult sztármérnöke nem engedi el teljesen a Forma-1-es csapat kezét, 2015-ben is besegít, ha kell.


Bringásokat ment a Volvo világújdonsága

Egy svéd fejlesztés révén csökkenhetnek a kerékpáros gázolások. A gyakorlati megvalósításhoz még teljesülnie kell néhány feltételnek. ...


F1: Ecclestone-t visszahelyezték a hatalomba

Bernie Ecclestone visszavették a Forma-1 igazgatótanácsába, mellette a volt Ferrari-elnök, Luca di Montezemolo is bekerült a ...


Ekkora troll robogóst még nem láttál

Azzal szórakozott, hogy a mellette álló motoros gázkarját húzogatta, nem lett jó vége.


Szerencsés csillagzat alatt született

Egy tudománytörténeti jelentőségű csillagról nevezte el legelső teljes kollekcióját a Rolls-Royce.


Több kilométeres sor áll az M1-esen

Az M1-es autópálya főváros felé vezető oldalán, az M0-s autóút csomópontja előtt már több kilométer hosszan torlódnak a járművek ...


Csődbe jutott a Spyker

Lehúzta a rolót a holland sportautó-gyártó, miután nem sikerült finanszíroznia az átalakulási folyamatot. A tulajdonos még bizakodik. ...


1
Ingyen lehet tankolni Budaörsön

Ingyen lehet tankolni Budaörsön

Csütörtökön megnyílt az első, hipermarket melletti olyan töltőállomás, ahol az elektromos autók is tankolhatnak.


A nap képe - villanyoszlopnak ütközött egy BKV-busz

Egy menetrend szerint közlekedő busz vezetője rosszul lett, emiatt a jármű villanyoszlopnak ütközött a budapesti Szent Orbán ...


4
Megtörtént esetek: átverések használt autóval

Megtörtént esetek: átverések használt autóval

Köztudottan ingoványos terület a használtautó-vásárlás. Cikkünkben olyan eseteket közlünk, amelyek nagyon fájtak a vevőknek.


Csajok akik mocskosul szeretik a Land Rovereket

A baltával faragott, robusztus Land Rover Discovery mellett üdítő látványt nyújtanak a lengén öltözött, csinos hölgyek.


F1: Nagyon rosszul is elsülhet a költségplafon

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke szerint veszélyes lehet bevezetni bármilyen költségplafont az F1-ben, mert ennek a lépésnek ...