Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:301.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Fogyasztás: régen jobb volt?

Mercedes 190D BlueEFFICIENCY

Szerző: levél küldés
Dátum: 2009.09.03. 14:03
Érdekes ötlettel rukkolt elő a Mercedes. Szakemberei egy modern motort építettek egy több mint 20 éves modellbe. Az eredmény érdekes.
Kívülről úgy néz ki, mint egy jó állapotú, több mint 20 éves Mercedes 190, de ha lenyomjuk a gázpedált, egy új történet indul. 500 Nm nyomaték gyorsítja. Ez pedig kétszer annyi, mint a 190-es sorozat legerősebb tagjáé, a mindössze 502 darabban gyártott 190 E 2,5-16 Evolution II-é, az ugyanis csak 245 Nm-t tudott.

Fogyasztás: régen jobb volt?

A Mercedes-Benz szakemberei egy anno 72 lóerős 190 D kasztnijába a jelenlegi C-osztály modern OM651 kódjelű közösnyomócsöves dízelmotorját ültették. Az autó megépítésének ötletét egy esti beszélgetés adta, amikor arról esett szó, hogy lehetne legjobban megmutatni a dízeltechnológia fejlődését úgy, hogy a biztonságtechnikai és kényelmi változtatásokat figyelmen kívül hagyjuk. Az eredményt itt látjuk, megszületett a 190 D BlueEFFICIENCY

Miközben eredetileg 11,9 másodperc kellett, hogy nulláról százra gyorsuljon a Bébi-Benz, most ehhez elég 6,2 másodperc is. Nemcsak a dinamika fejlődött kiemelkedő mértékben, de a takarékosság is. 1988-ban 7,3 liter gázolajat égetett el az autó száz kilométer alatt, most megelégszik 4,9 literrel.

Fogyasztás: régen jobb volt?

Ennél is érdekesebb, hogy ha C 250 CDI BlueEFFICIENCY modellt, tehát ahonnan a motor származik, a 190 D-nek megfelelő 1988-as EuroMix szabvány szerint vizsgálnák, akkor csak 4,6 literre jönne ki a fogyasztása, miközben a mostani szabvány szerint 5,1.

Vajon mitől fogyaszt kevesebbet mostani autó, ugyanazzal a motorral? A 190 D 385 kilóval könnyebb és a vizsgálat során nem igazán mennek gyorsan, tehát nem számít a légellenállás, amiben a C-osztály a nyerő. Alaktényezője 0,27, míg a 190-é 0,34.  

Ön mit gondol? Írja meg alul!

9 hozzászólás

További cikkek

comment8 hozzászólás

keccs - 2009.09.08   19:20

Csege7! Eladni nem fogom soha az enyémet de ha ingyen ilyet csinálnának belőle, bevállalnám. Megbízhatóbb a 190-esnél nincs,soha nem hagy ott, tudom, hogy mindig beindul s megy, s bár nem rakéta, nagyon olcsó fenntartani(biztosítás-súlyadó-fogyasztás-alkatrész amiből nem sok van benne:) ) ja igen s van minden hozzá hiába 25 éves s persze a formája sem idejét múlt...soroljam még? :)

Csege7 - 2009.09.04   10:02

Keccs! Nekem is '91-es 190-esem van, 1800 benzines. Jó, a fogyasztása nem döntöget rekordokat, nem tudom, Te hogy vagy vele, de én akkor sem cserélném el egy mostani C-re, max egy '93-94-es 124-esre. Ezek a mai Mercik már nem ugyanazok, mint régen...

keccs - 2009.09.03   19:17

Nekem 190D-m van 2.0 szívódízel, országúti legjobb mért fogyasztásom 4 fő+csomagok 580km-en 29.9liter gázolaj(autópálya+országút+hegyvidék), lehet számolni:) (kb.5.2liter), városban ha tolom neki(amennyire lehet neki)7 liter is lehet ez. Fogyasztásban nem annyira bajnok az új motorja ennek de nyomatékra, járáskultúrára, gyorsulásra összehasonlíthatatlan:) Elfogadnám:)

bb0826 - 2009.09.03   18:06

Sziasztok! Szerintem azért kevesebb a fogyasztása mert, 1. sokkal erősebb a motor több nyomaték, több lóerő, így a LE/kg arány is javul, 2. a motor hatásfoka is sokat javult, gondolok itt a magasabb üzemi nyomásra asszem ezek a motor már 1800 báron működnek és minél nagyobb a nyomás annál tökéletesebb az égés,( így több erő és kevesebb szennyező anyag az eredmény,tehát kevesebb fogyasztás), jobb geometriájú turbóra, szelepvezérlésre, elektronikára ! Hirtelen ennyi jutott eszembe! Sziasztok

Xebulon - 2009.09.03   16:58

Szerintem csak jobb szoftvereket írtak, amely felismeri a hivatalos tesztelési ciklusokat és minimumra veszi a fogyasztást. Aztán ha beülsz és gázt adsz, rögtön 2l-rel több a fogyasztást -> eléri a 7 litert.
A régi autók meg a gyári fogyasztásnál többnyire kevesebbet fogyasztottak.

További 3 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

F1: Kimi beült az új Ferrariba - videó

A Ferrari újabb kis videóval készíti elő a 2016-os autó bemutatkozását. Most Kimi Räikkönen üléspróbáját villantják meg.

2
A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet

A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet

Egyszerre két aktuális modellt mutattak be a hazai sajtónak, a generációváltáson átesett Kia Sportage mellett az Optima is komoly ...

5
Az autók harmadát kitilthatják a pesti utakról

Az autók harmadát kitilthatják a pesti utakról

Kiterjesztenék a forgalomkorlátozást szmogriadó esetén. A jelenlegi szabályozás a járművek 7-8 %-ának közlekedését tiltja, az ...

F1: Kimi beült az új Ferrariba - videó

A Ferrari újabb kis videóval készíti elő a 2016-os autó bemutatkozását. Most Kimi Räikkönen üléspróbáját villantják meg.


2
A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet

A Kia két új típussal támad, és ez csak a kezdet

Egyszerre két aktuális modellt mutattak be a hazai sajtónak, a generációváltáson átesett Kia Sportage mellett az Optima is komoly ...


7
Bunkónak nézték a győri BMW-st, frappáns választ adott

Bunkónak nézték a győri BMW-st, frappáns választ adott

Pontosan úgy kell reagálni az ilyen helyzetekre, ahogy ez a magyar autós tette.


F1: Vettelt majdnem kilapította egy konténer - videó

Sebastian Vettel képes megborotválkozni annyi idő alatt, hogy ne lapítsa ki egy helikopterről lehajított konténer.


Ezt a Porschét hallanod kell!

Az Akrapovic olyan reklámot rittyentett a Porsche 911 GT3 alá szánt szettnek, amitől szem nem marad szárazon.


F1: Elúszik az Olasz Nagydíj?

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint "olaszos" a helyzet az Olasz Nagydíjat illetően, ő nem tehet semmit, a szervezőkön ...


F1: Önálló csapattal jönne az Alfa Romeo

Az Alfa Romeót is magába foglaló Fiat Chrysler Automobiles elnöke, Sergio Marchionne önálló csapattal, valódi konstruktőrként ...


F1: A Ferrarinak árt a nyeretlenség

A Ferrari elnöke szerint árt a márka megítélésének, és így eladásainak is, ha hamarosan nem nyernek újra bajnoki címet.


5
Az autók harmadát kitilthatják a pesti utakról

Az autók harmadát kitilthatják a pesti utakról

Kiterjesztenék a forgalomkorlátozást szmogriadó esetén. A jelenlegi szabályozás a járművek 7-8 %-ának közlekedését tiltja, az ...


Márciusban jön a legfrissebb Suzuki!

Európában is megkezdi új ferdehátúja forgalmazását a Suzuki. A Baleno más piacokon már arat.


F1: A Renault-nak a Red Bull lesz a mérce

A Renault idén újjáalapított gyári csapatánál az eddigi fő klienst, a Red Bullt tekintik a zsinórmértéknek, őket kell beérni.


F1: Magnussennek le kell nyelnie a békát

Egy honfitársa szerint Kevin Magnussennek gyorsan meg kell emésztenie, hogy a Renault nem is őt akarta leigazolni.