Miközben Szegeden már gőzerővel építi első európai üzemét, Kínában influenszerekkel hadakozik a BYD. A kínai márka 37 influenszer ellen indított pert, amiért a felületeiken rágalmazó tartalmakat tettek közzé – írja a Carscoops.
Ezzel párhuzamosan a BYD valószínűsíthetően valótlan állításokat tartalmazó és káros tartalmak publikálása okán még 126 tartalomgyártót helyezett belső megfigyelés alá a WeChat és a Weibo platformjain.
Lejárató kampányt emleget a BYD
Tervei szerint a vállalat a jövőben is jogi úton lépne fel az álhírek ellen, miután a jogi osztály szerint „ismétlődő és szervezett online támadásokról” van szó, amit általuk nem nevesített sajtóorgánumokhoz és PR-ügynökségekhez köthető. A BYD a kínai közösségi platformon, a Weibón megosztott nyilatkozatában azt írta, hogy a támadások „súlyosan csorbították a vállalat hírnevét, megzavarták a piac működését, és negatívan befolyásolták az iparág egészséges fejlődését”.
Li Jun-fej, a BYD márka- és PR-igazgatója a CarNewsChina megkeresésére megerősítette a jogi eljárások tényét, hozzátéve, hogy a releváns bejegyzéseket és hozzászólásokat bizonyíték gyanánt elmentették. „Üdvözöljük a sajtókritikát és a nyilvános ellenőrzést, azonban nem tűrjük el a rágalmazást és a hamis vádakat. Folytatjuk a jogi lépéseket” – fogalmazott.
Több konkrét példa is felszínre került a BYD rágalmazásával kapcsolatban. Az egyik esetben például azt állították, a márka manipulálta a tartalomgyártókat, hogy így tüntesse fel rossz színben a versenytársait, de a BYD tagadta, hogy ilyet tett volna.
Durva kártérítések, még durvább jutalmak
Néhány esetben már bírósági ítélet is született a BYD javára, aminek következtében több influenszernek a nyilvános bocsánatkérés mellett 60 ezer és 100 ezer jüan közötti kártérítést kellett fizetnie. A mostani árfolyamon nagyságrendileg 2,9 milliótól 4,9 millió forintig terjedő összegekről van szó.
Ösztönző programot is indított a dezinformáció visszaszorítása céljából a BYD: ennek keretében jutalmat ajánlanak fel azoknak, akik az erre külön kijelölt csatornán keresztül jelentik a vállalatot potenciálisan rágalmazó tartalmakat. Függően az információ jelentőségétől, az ellenőrzött bejelentések után akár 5 millió jent, átszámítva 243,5 millió forintot is hajlandó fizetni a gyártó, míg az alsó határt 50 ezer jennél, azaz megközelítőleg 2,5 millió forintnál húzták meg.