Extrém esetekről van szó, de az internet nem felejt. Ezért tudtunk 2018-ra egy valódi kis gyűjteményt összehozni olyan autókból, amelyeken rossz helyre szerelték fel a hóláncot. De tényleg rossz helyre? Azért vannak kérdéses esetek is.

Mi is a hivatalos álláspont? A hóláncot mindig a hajtott kerekekre szereljük fel, feltéve, ha hasznát is akarjuk venni. Összkerékhajtású autóknál jó, ha jut mindegyik gumira, de ha csak egy pár áll rendelkezésre, akkor praktikus azt fixre zárható hajtású járműnél, illetve az alapból inkább elsőkerekeseknél inkább előre felszerelni.

Ez eléggé egyértelmű, a Fiat 500-asból nem volt összkerékhajtású kivitel, így biztos, rossz helyen van a lánc

Ford Mustang? Mind hátul hajt, amíg forog a Föld, ez a lánc így rossz helyen van. Bár van, aki mindig az elsőre szerelné, egy Facebook-komment alapján egyesek számára ez a logikusabb: azért kell előre a kormányozható kerékre rakni, mert ha 40-nel belemész egy kisebb kanyarba, akkor továbbmész egyenesen, de hólánccal nem. És ha nincs 20-25 centis hó, akkor el tudsz indulni hólánc nélkül is hátsó kerekes autóval.

Toyota Prius? Tulajdonképpen mindegy, így is, úgy is közlekedési akadály.

Csak illusztráció Jürgen, mindegy, hova teszed!

Lehet, hogy összkerekes?

Ez a kép minden télen előkerül, de lehet, hogy ez is egy 4WD Swift, avagy Subaru Justy