Annyira nem meglepő dolog, hogy a bő ötméteres Q7-es bent is hatalmas. Ha nem lenne minden pihe puha, jó tapintású és jó szagú anyagokkal borítva, még talán visszhangozna is a végtelen hodály. Az ajtó becsukódása után nyomasztó a csend, ami villanyhajtással indulva még szürreálisabb élmény. De inkább még nézzünk szét az utastérben, mert van itt látnivaló bőven.

Csinosak a sportülések és az oldaltartásuk is jó
A sportos – S Line – vonalat az alul lapított kormány, és az integrált fejtámlájú, sportülések jelzik, utóbbiak 190 centiméteres magassággal nem tartoznak a kedvenceim közé, az állíthatatlan magasságú fejtámla miatt. Műszerfala teljesen digitális, és talán az egyik legjobban konfigurálható ebben a ligában, a térképtől a hagyományos két, nagy kerek műszeres témáig egész sokféle közül lehet kiválasztani a legjobbat.

Csudajó az Audi Q7-es digitális műszerfala
Képernyőből van még pár az autóban, akad egy-egy a középkonzol felső és alsó részén is, a felső a hagyományos funkciókat kapta, míg a lenti a klímavezérlésnek ad saját felületet. A virtuális gombok megnyomásáról érezhető zizzenő visszajelzést kap, aki piszkálja, de ez nem nagy segítség, használat közben így is oda kell nézni, hogy pontosan tudjuk, mire is tenyerelünk. A klíma mellett az ülésfűtés, szellőztetés vezérlése is innen történik, ami viszont kedves dolog, hogy a pánikszerű szélvédő párátlanítás, a hátsó ablakfűtés, illetve a vezetési mód választókapcsolója saját, igazi gombot kapott, és tekerős, hangerő-szabályzónak is maradt még itt hely. Viszont mindkét képernyő a csillogó, zongoralakk felületbe illeszkedik és rettentően zavaró, ahogy meglátszanak rajta a legapróbb ujjlenyomatok is.

A klímakonzol saját érintőképernyőt kapott, végtelen számú funkcióval
Helykínálatára nem lehet panaszkodni, az első utasok között olyan széles könyöklő van, hogy hízott disznót lehetne rajta bontani, hátul pedig két teljes és egy majdnem teljes értékű, előre-hátra sínen tologatható ülésben lehet pöffeszkedni. Hátul saját klímavezérlővel, a két szélső helyen ülésfűtéssel lehet javítani a komfortot, viszont USB aljzatok helyett csak 12 voltos tápcsatlakozók várják a telefont, laptopot, akármit. Egy sorral hátrébb az alapállásban 650 literes csomagtartó következik, igazán fürgén és csendben működő motoros mozgatással.

A csomagok rendszabályozásához korlát, kordon is rendelhető
A csomagtartóban tisztességes világítás, szatyorkampó, 12 voltos aljzat, és a légrugók magasságállító gombjai találhatók extraként, és a csomagok rögzítéséhez is csinos, jól használható segítséget ad az Audi, a háttámlák ledöntése után pedig teljesen sík felületre lehet rámolni érdeklődéstől függően a hullákat, vagy a mosógépet. A padló alatti rekeszről azonban le kell mondani, az itt nincs.