Röviden – Opel Astra ST 1,4 Turbó Aut.
Mi ez? Az Opel Astra ötödik generációjának kombi változata, turbós benzinmotorral, automatikus váltóval
Mi tud? Tágas, kényelmes, jó vezetni és tele van mindenféle okos extrával
Mibe kerül? 4,85 millió forinttól indul az Astra árlistája, a legolcsóbb kombi ennél 200 ezerrel kerül többe. A tesztautó 7 820 000 forintba kerül, amiben már benne van az 500 ezres kiskereskedelmi kampánykedvezmény is
Kinek jó? Aki egy jól használható, okosan berendezett kombit szeretne, az boldog lesz az Astrával

astraBP

1,4 literes benzinmotorral és hatfokozatú automatikus váltóval csendben és kényelemsen utazhatunk az Év Autója kombi változatával. A tágas utastér valamint az érdekes, a kategóriában szokatlan extrák pedig még kívánatosabbá teszik a kompakt kombit.

Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 2
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 3

Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel

Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 54
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 55
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 56
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 57
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 58
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 59
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 60
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 61
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 62
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 63
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 64
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 65
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 66
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 67
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 68
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 69
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 70
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 71
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 72
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 73
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 74
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 75
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 76
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 77
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 78
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 79
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 80
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 81
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 82
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 83
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 84
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 85
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 86
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 87
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 88
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 89
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 90
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 91
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 92
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 93
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 94
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 95
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 96
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 97
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 98
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 99
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 100
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 101
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 102
Astra kombi: Kényelmes, csendes családi Opel 103
Fotó megosztása:

Külső, karosszéria

A kombi Astra tengelytávja ugyanakkora, mint az ötajtósé, de hosszban elég nagy a különbség, 33 centiméter. Ennek nagy része a plusz csomagtartóra ment el. Méreteit tekintve elhanyagolható a korábbi és új modell közti különbség – 4702 mm hosszú, 1871 mm széles és 1510 magas az új Astra ST – elölről nem lehet megkülönböztetni az ötajtóstól, és oldalról is nagy a hasonlóság, az ívek, domborulatok is ugyanott futnak, csak a vastag D-oszloptól –  amit masszív krómcsík dob fel – mutat mást a kombi. Az emelkedő övvonal és az ezzel párhuzamosan szűkülő üvegfelület ad dinamikát a karosszériának. Hátulja nem kapott igazán szembeötlő formát, semmi extra, de éjszaka, világító lámpákkal egy kicsit izgalmasabb a látvány.

astra_ST_00020

Belső tér, csomagtartó

Utastere tágas, kényelmes – az Opel hagyományosan nagy hangsúlyt fektet az ülések komfortjára, így van ez az Astrában is – és átgondolt, logikusan berendezett. A gombok kapcsolók logikus helyen vannak, érthető a működésük és láthatóan a kezelésükhöz, nyomkodásukhoz szükséges erőket is ügyesen lőtték be.

A műszerfal jól áttekinthető, szépek a hagyományos mutatós – külön csővekbe rejtett – egységek, a középkonzol kijelzője jó helyen van, és a képe is szép és a szerkezet sebessége is korrekt. Ami nem tetszett az a kényes, látványosan porosodó fekete zongoralakk borítás, illetve a menükezelés fura logikájú gombkiosztása. Reflexből, állandóan rossz tekerentyűhöz nyúl az ember, ha hangosítani, vagy halkítani akar a zenén. Mondjuk ezt a kormányról is meg lehet oldani és akkor nincs meg ez a hibalehetőség.

astra_ST_00022

Apróság, de remek ötlet a klímakonzol alatt található szög-egyszerű telefonzseb. A legtöbb okostelefon belefér, nem kell rögzíteni, vacakolni, csak belecsúsztatni a telót és kész. A kijelző így is látható és mivel nem mély a zseb, még a töltővezetéket is probléma nélkül lehet csatlakoztatni. Klassz dolog.

Elöl-hátul rengeteg hely van az Astra kombiban, 190 centivel minden ülésen kényelmesen elfértem. Belsejében az utazáshoz nélkülözhetetlen dolgoknak is megvannak a helyei, a nagy ajtózsebek mindent elnyelnek és pakolhatunk a kesztyűtartóba, könyöklőbe is.

astra_ST_00041

Egy kombinak, vagy ahogy az Opel nevezi, Sports Tourer-nek a legfontosabb része a hátulja. Az Astráé tekintélyes méretű, alapból 540, lehajtott háttámlákkal pedig 1630 literes. A csomagtartó aljában a mankókerék mellett még rengeteg hely van, és ide, a hátsó ülések ülőlapjához közel helyezték el az autó termetes akksiját is. Csomagtartójának ajtaja láblendítéssel – egyszerűen alá kell rúgni – is nyílik, a nyitási magasságot korlátozni is lehet, így a felnyíló ajtó nem veri le a parkolóház plafonját. A raktérben rakományrögzítő fülek, 12 voltos csatlakozó és világítás is található.

astra_ST_00045

Milyen vezetni?

Adatlap

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo aut.

Motor Soros 4 hengeres 1399 köbcentis benzinmotor
Teljesítmény 150 LE 5000-5600/percnél
Nyomaték 235 Nm / 2000-4000/percnél
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,4 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,6 l
Listaár: 6 980 000 forint

Az Astra a legutóbbi megújulásnál nagyon durva fogyókúrán esett át. Ideje is volt a drasztikus diétának, hiszen az Opelek rendre sokkal nehezebbek voltak a konkurenseknél. De ennek már vége, a modell kiviteltől függően 120-200 kilogrammal könnyebb mint az előző generációs Astra, így a nehézsúlyból átigazolt a középmezőnybe.

A vezethetőségen talán ez javított a legtöbbet, hogy 2-3 embernyi tömeg hirtelen elillant az autóból. A tesztautó 1,4-es közvetlen befecskendezéses benzinmotorja 150 lóerős, amely ha túlzottan sportos menettulajdonságokat nem is kölcsönöz az autónak, de mindennapi használatra teljesen elegendő.

A hagyományos – hidrodinamikus – hatfokozatú automatikus váltóval 9,4 másodperces 100-as gyorsulásra képes az autó, a valóságban, jellemzően városi, munkába járós használat mellett 8 liternél kicsit többet eszik. Az automatikus váltó szépen dolgozik együtt a motorral, néha érezni benne bizonytalanságot, de igazából nem nagyon lehet belekötni. Van nála gyorsabb, de ide tökéletes ez is.

astra_ST_00039

A motor autópályás sebességnél is csendes, finoman jár, és már alacsony fordulaton is megbízhatóan dolgozik. Futóműve is egész jól sikerült, nagyobb tempónál tisztességesen, keményen fogja az autót, és városi környezetben, vagy vacakabb minőségű úton is kellően komfortos marad.

Konkurensek, költségek,

Az Astra kombi, teljes, arisztokratikus nevén Opel Astra K Sports Tourer Innovation B 1,4 XFT (110 kW / 150 LE) AT6 Start/Stop alapára 6 980 000. A Coconut / Dark Caramel színű metál fényezés 135 ezer forint, a Versatility Csomag – hátsó középső fejtámlát, 40/20/40 arányban lehajtható hátsó üléstámlákat és középső könyöktámaszt kell ez alatt érteni – 115 ezer forint, a csomagtérháló újabb 30 ezerbe kerül.

astra_ST_00019

Az Innováció csomag – Navi 900 navigáció IntelliLink rendszerrel, LED fényszóróval – 540, a Téli csomag – fűthető kormánnyal és négy fűthető üléssel, elektromos kézifékkel, hátul dupla USB aljzattal – 150 ezer forint. A sötétített hátsó ablakok 45 ezer forintba, a tovább fejlesztett parkolóasszisztens – amely elektromosan állítható, fűthető, elektromosan behajtható külső visszapillantó tükröket, holttér figyelő rendszert, tolatókamerát és 6 hangszórós prémium audiorendszert jelent – 190 ezer forintba kerül.

A tesztautó a közel 8 millió forintos árával – kedvezmény nélkül már túl is van a 8 millán – elég drága jószág. Néhány kevésbé fontos extrát talán le lehetne húzni a listáról és még akkor is egy klasszul vezethető, jó megjelenésű, időtálló formatervű autó állhatna a garázsban. De akkor pont az a varázslat lenne oda – a sok kategóriaidegen extra – amitől az Astra ennyire kívánatossá tudott válni.

Az Opel Astra ST és konkurensei:
Opel Astra ST 1,4 ST aut. (150 LE) 6 980 000
VW Golf Variant Comfortline BMT 1.4 TSI DSG (150LE) 6 895 060
Kia Ceed SW 1,4 CVVT EX Premium (100 LE) 5 359 000
Mellette – Ellene
  • Csendes, erős motor
  • Klassz ülések
  • Jó vezethetőség
  • Faramuci menü
  • Átlagos méretű csomagtartó

Hány pontot adnál a kombi Astrának? Szavazz!
átlag
7.67
szavazat
615
Hány pontot adnál a kombi Astrának? Szavazz!