A légrugózás olyan rugózási rendszer, melynél az útegyenetlenségek követését gumitömlőbe zárt nagynyomású levegő teszi lehetővé. 

A légrugó-elemmel szabadon változtatható a rugó karakterisztikája, vagyis az, hogy bizonyos elmozdulásnál mekkora legyen a visszatérítő erő. A légrugózás hátránya a hagyományos acélrugókkal szemben, hogy kiépítéséhez szükség van egy kompresszorra, levegőszárítóra, kiegyenlítő tartályra, illetve kiterjedt vezetékrendszerre, ami növeli a jármű tömegét és nehezíti a gyártást, működése a motor energiáját igényli.
Nagy előnye viszont, hogy egyszerűen képes szintszabályozás megvalósítására és akár menet közben is változtatható a rugózás hangolása. Napjainkig leginkább autóbuszokon és haszongépjárműveken alkalmazták, mivel ezeknél amúgy is adott a sűrítettlevegő-rendszer. 
A nagyobb komfort és az alkalmazkodó futóművek iránti igény miatt egyre gyakrabban fogunk vele találkozni a személyautóknál, valamint a szabadidőjárműveknél is.