A dízelmotorok levegőt szívnak be, majd azt összesűrítik. Az így felhevült levegőbe porlasztják az üzemanyagot, amely meggyullad és elég.

Az osztott égésterű dízelmotoroknál ( más néven közvetett befecskendezésű) kialakítanak egy elő- vagy örvénykamrát, ahol a sűrítés ütemében a levegő erőteljes áramlásba jön, és ebbe fecskendezik a gázolajat. Így a cseppek gyorsabban párolognak el és egyenletesebb keverék képződik, az égés tökéletesebb lesz.

Mivel az égési folyamat lágyabb, elnyújtottabb és kisebb befecskendezési nyomás is elegendő, sokáig egyeduralkodó volt a személyautó dízelmotoroknál. 

Hátrányuk, hogy nagyok az örvénylési veszteségek, a közvetett befecskendezésű dízelmotorok hatásfoka ezért rosszabb, mint a közvetlen befecskendezésűeké.