A közös nyomócsöves (common rail) befecskendezést a közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz fejlesztették ki.

Lényege, hogy elmarad a hagyományos dízeladagoló, és helyette egy nyomástároló csőben szabályozott nyomást hoznak létre, melynek értékét a motorelektronika határozza meg az aktuális üzemállapot (terhelés, fordulatszám, stb.) függvényében.

Ezáltal kiküszöbölik az adagolóknak azt a hátrányát, hogy a befecskendezési nyomás függ a fordulatszámtól.

A nyomástárolóból minden egyes hengerhez rövid cső vezet, melynek végén elektronikus vezérlésű befecskendező fúvóka található. A dózis nagyságát és időzítését a motorelektronika határozza meg.

A common rail rendszer a fődózis előtt 1-3 mm3 gázolajat juttat az égéstérbe (ezt előzetes, vagy pilot befecskendezésnek hívják), ezáltal előmelegíti a levegőt és lágyabbá teszi az égés lefolyását.

Mivel a fúvókák rendkívül gyorsan reagálnak, egyes konstrukcióknál a kipufogógázok hőmérsékletének növelése érdekében a fődózis után úgynevezett utólagos befecskendezést is beiktatnak: ennek célja például a részecskeszűrőben lerakodott szennyeződés leégetése lehet.