Fékeneregia-visszanyerés vagy más néven regeneratív fékezés. A hagyományos mechanikus (súrlódó) fékek a mozgási energiát hővé alakítják át, amely a környezetbe távozva az autó szempontjából elvész, nem hasznosítható újra.

A fékenergia-visszanyerő rendszerek lassítás vagy fékezés esetén egy generátort hajtanak meg. Ez biztosítja a lassító hatást, miközben elektromos áramot gerjeszt, amelyet a rendszer akkumulátorban tárol.

A fékenergia-visszanyerés a hibrid hajtásláncok alapvető komponense, de hagyományos belső égésű hajtásláncok esetében is előszeretettel alkalmazzák; ennek egyik úttörője a BMW volt. Nem hibrid gépkocsik esetén a rendszer működtetéséhez különleges akkumulátorra van szükség, amely bírja a hagyományosnál nagyobb igénybe vételt, a sorozatos és gyors feltöltést, lemerítést.
A Mazda fékenergia-visszanyerő rendszere akkumulátor helyett kondenzátorban tárolja a visszanyer energiát.
A regeneratív fékrendszert előszeretettel társítják start-stop rendszerrel, amelynek működtetése ezen energia-visszanyerő funkció nélkül nem volna gazdaságos.
A fékenergia mechanikusan, mozgási energia formájában is tárolható.