Az éjjellátó berendezés egy vezetőtámogatási rendszer, amely a hadászatból az autóiparba átemelt technológia infravörös kamera segítségével biztosít jobb látási viszonyokat sötétben, illetve egyéb környezeti helyzetekben. 
Két alapvető típusa létezik, aktív és passzív éjjellátó berendezés. 
Az aktív rendszerek beépített infravörös fényforrás segítségével ‘világítják meg’ az autó előtti területet, a kamera a visszaverődő sugarakat észleli. Az aktív rendszerek különösen alkalmasak élettelen tárgyak észlelésére, kifejezetten éles képet biztosít, ráadásul kisebb méretű érzékelőt igényel, amely így akár a visszapillantó tükör hátán is elhelyezhető. Hátránya, hogy ködben vagy esőben kevésbé hatékony, rosszabbul érzékeli az élőlényeket (állatok, gyalogosok), valamint viszonylag rövid, 150-250 méteres hatótávolsággal rendelkezik. 
A passzív éjjellátó rendszerek a tárgyak által kibocsátott hőt fogják fel. Ennek köszönhetően nagyobb távolságokon (kb. 300 méter) használhatók, különösen élőlények észlelésére. A levegő páratartalma kevésbé zavarja, a magas léghőmérséklet azonban igen; általában rosszabb minőségű képet ad , nagyobb érzékelője ellenére is. 
Ma már számos autógyár kínál éjjellátó berendezést, ám jellemzően csupán a felsőbb árkategóriákba tartozó modellekhez. Elterjedtsége ma még csekélynek mondható. Aktív rendszert alkalmaz a Mercedes-Benz és a Toyota, passzív rendszereket találunk az Audi, BMW, Honda/Acura, Cadillac (General Motors) kínálatában.