Ezúttal az Értékbecslő videósorozat mindkét tagja, Szörényi András és Varga Tibor is segít a választásban. Ez a döntés talán a legnehezebb autóvásárlás esetén, hiszen nem egy ember igényeit kell figyelembe venni, olyan guruló svájci bicskát kell választani, ami több területen bizonyít.

Dízel vagy benzines? Kombi vagy egyterű? A válaszok nem is olyan egyértelműek, mint ahogy azt 2019-ben elsőre gondolná az ember.

Franciát vagy Fordot?

Olvasónk kérdez

Szia András,

Bocsi előre is a zaklatásért. Még mindig autóvásárlásban vagyok a megszületendő ikrek miatt. A Hyundai I30 mellett a benzines C Max-ot is kinéztem. 2009-2010-es évjárat, 1.8 benzinesről olvastam rosszakat, de az 1.6 szívó elvileg rendben van.

Mit gondolsz?

Egyébként a Citroen C4 Picassóról van valami rossz hír, szintén 1.6 szívóbenzin? Renault Scenic esetleg? Szintén 2009-2010-es évjárat?

Előre is köszi, üdv, Tamás

Szakértőnk válaszol

Kedves Tamás!

Egyetértek, hogy benzinesből a kései Focus C-Maxok esetében z 1,6-os jó megoldás, a részletek itt. De a dízel C-maxok annyira jó árban vannak, hogy elgondolkodnék egy 2,0 TDCi-n vagy az 1,6 TDCi-n, de a valószínűleg mindkettőből részecskeszűrőst találsz, amit idővel cserélni kell a gyártó előírása szerint.

Egyszer a Frankfurti Autószalont is megjártuk egy Renault Scenickel, 2500 kilométert tettünk meg vele, két napig benne éltünk. Írásunk róla itt.

Magunknak vennék belőle sűrítettföldgáz-üzeműt is a 2,0 literes motorral, amely megy benzinnel és CNG-vel is, csak gázzal sokkal olcsóbban. Hátránya a kisebb csomagtér.

A Picasso is jó autó, igazából ízlés dolga , de én inkább Scénic III-at vennék. Itt az a fontos, hogy ne az 1,4 TCe turbó legyen, mert az elég sokat fogyaszt és ne is az 1,2 literes turbómotor, mert azt a Nissan-eredetű benzinest láncbajok sújthatják. Magyarul itt is ajánlott a dízel, akár az 1,5 dCi, akár az erősebb 1,6 dCi.

Üdv, Szörényi András

Az örökéletű Suzuki Swift helyett tágasabb kell

Olvasónk kérdez

Tisztelt Tibor,

Bővül a család, azt hiszem kinőttük a 2005-ös Swiftet, szeretnénk valami hasonlóan megbízható, nem túl régi, ám nagyobb és kényelmesebb autót vásárolni. Eddig elsősorban egyterű/kombi fronton nézelődtem.

Ami fontos lenne, hogy a hátsó sorban elférjen 2 gyerekülés mellett/között még anyu is, illetve egy tisztességes méretű csomagtartó (min 450-500 liter). Évi kb 15 ezret megyünk, így talán benzines lenne a logikus választás, de nem ódzkodom a dízelektől sem. Valami jól bevált / egyszerű konstrukciót preferálnék.

A költségkeret 2 (nagyon maximum 2,5) millió Ft.

A legújabb (2012-14) és legkevesebbet futott (100 ezer kilométer alatti is) példányokat Dacia Lodgy-ból találtam (1.6 benzin / 1.5dci). Zafira, C4 Picasso és Scenic-ből 2009-12 évjárat és 100-200 ezer km-es, Corolla Versoból pedig már csak 2007-09 és 150-200 ezer kilométer ez az ársáv. Ilyen igényekkel mely típusokat mely motorokkal ajánlaná inkább és mik a főbb buktatóik?

Segítségét előre is köszönöm!

Szakértőnk válaszol

Kedves Péter!

Az Ön és családja igényeinek leginkább olyan egyterű felel meg, amiben a hátsó (hétszemélyesnél középső) üléssorban három egyforma méretű ülés található és egyenértékűek. A Dacia Lodgy, Renault Scenic, Corolla Verso, Opel Zafira szűkös lenne két gyerekülésnek és egy felnőtt személynek középen. A C4 Picasso, A Ford S-Max/Galaxy, Volkswagen Sharan tipusok a legalkalmasabbak erre a feladatra. A Renault Espace-t csak korlátozottan ajánlanám a megbízhatatlansága miatt, bár hely van benne bőven.

Benzin-dízel: csak akkor érdemes ilyen méretű autónál benzinesben gondolkodni, ha rövid távokra és évente max. 10-12 000 kilométert használnák. Amennyiben havonta párszor hosszabb utak is tervezettek, érdemes inkább dízelben gondolkodni a jelentős fogyasztáskülönbség miatt (akár 3-4 l/100km.), még ha a karbantartása drágább is.

A Ford S-MAX és nagy testvére, a Galaxy 2006 júniusában jelentek meg a gyár kínálatában és sokoldalúsága miatt hamar népszerű lett a vásárlók körében

10 éves nagy családi autóban nem érdemes 100-200 000 kilométer futásnál meghúzni az álomhatárt. Nem attól lesz jó állapotú az autó, hogy ennyi idősen keveset mentek vele. Ha valóban talál ilyen autót, annak vagy visszatekerték az óráját, vagy végig városban, rövid utakra használták. Egyik sem jó hír Önnek. A legtöbb 3-4 éves használt autó ebben a kategóriában most tart kb. 150 000 kilométernél. Ellenőrizze a hirdetésekben.

Írhatnék típushibákat, de rossz ötlet ezek alapján 10 év körüli használt családi autót választani. Sokkal fontosabb, hogy melyik típus felel meg az Ön családjának leginkább. Ebből a típusból kell megtalálni egy jó állapotú példányt, függetlenül a kilométerek számától.

Bármelyik típust választja, mindenképpen nézesse át szakemberrel vásárlás előtt!

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu

A hétszemélyes kérdés

Olvasónk kérdez

Tisztelt Tibor!

Tanácsot szeretnék kérni, hétszemélyes családi autó vásárlása miatt. Mazda 5-ös, Peugeot 5008, Ford S Max,Renault Grand Scenic amiket nézegettünk, benzinesek, és 2010-es évjárat felettiek.Tudna-e tanácsokat adni, Ön szerint melyik lenne a megfelelő? Előre is köszönöm a tanácsát.

Szakértőnk válaszol

Kedves Csaba!

Egy autó legmagasabb fenntartási költsége az üzemanyagköltség. Ilyen méretű autóban a szívó benzines sokat fogyaszt (9-11 liter), a turbó benzinesben pedig nincs sokkal kisebb kockázat, mint egy dízelben és még az is többet fogyaszt 1-2 literrel a dízelhez képest. 1 liter fogyasztáskülönbség 100 000 km alatt -400 000 forint az Ön pénztárcájából.

Ez 3 liternél 1 200 000 forint.

Abban az esetben javaslok egyterűt vásárolni benzinesben, ha évi kevesebb, mint 10 000 kilométert használják, és városban. Családi autóban fontosabb, hogy melyik típus felel meg a család igényeinek, mint az esetleges típushibák. Ezért azt javaslom, válasszák ki az Önöknek legmegfelelőbbet helykínálatban, kényelemben stb., majd abból a típusból keressenek egy jó állapotú példányt lehetőleg szakember segítségével.

Ne keressenek 8 év körüli családi autót 100-150 000 kilométerrel. Amennyiben ilyet találnak, annak vagy pörgették az óráját, vagy végig városban használták rövid távokra, minden gödröt és padkát megtalálva. Persze létezik fehér holló, csak kevesen láttunk ilyet.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu