Hisz a Renault abban, hogy sikeres lehet az a recept, amiben a múltat keveri a jövővel. A francia márka ezúttal az 1960-as évekig nyúlt vissza, amikor piacra dobta a Renault 4-et, amiből több mint 8 millió példányt gyártottak 1992-vel bezárólag.

Több mint 30 év után újra színre lép a családi autó, ráadásul villanyautóként, de nem ez az egyetlen tulajdonság, amiben a Renault 4 E-Tech Electric osztozik az év elején bemutatott Renault 5 E-Tech Electrickel, hanem az alkatrészek 68 százaléka is megegyezik, így a futurisztikus múltidézést pénztárcabarát módon oldották meg.

A képre kattintva galéria nyílik:

Nincs kézifék a nosztalgiavonaton a Renault-nál 1

A Renault 4 E-Tech Electric a Párizsi Autószalonon mutatkozott be, pontosan két évvel azután, hogy a 4EVER prototípussal már adtak belőle némi ízelítőt – ahhoz képest a formavilág csak a finomabb részletekben változott, nagyvonalaiban ugyanazt az autót gördítették a porondra.

Annak ellenére, hogy az alkatrészek több mint kétharmada azonos, a 4 E-Tech 220 mm-rel hosszabb, mint a 5 E-Tech, ami azt jelenti, hogy a karosszéria 4140 mm hosszú. A szélessége 1800 mm, a magassága 1570 mm, a tengelytávja pedig 2620 mm, tehát az SUV minden paraméterében nagyobb, mint a ferdehátú. Ez a különbség elég ahhoz, hogy az utasok és a csomagok számára is több hely jusson – a 420 literes csomagtere széles nyílásának köszönhetően jól pakolható.

Nincs kézifék a nosztalgiavonaton a Renault-nál 37

Fotó: Clément Choulot/DPPI/Renault

Igyekezett megőrizni a régi Renault 4 szellemét a műszerfal is, így azon – mai szemmel nézve – a megszokottnál több gomb található, de nem maradhatott el a 10,1”-os képátlójú digitális műszercsoport, valamint a 10”-os infotainment érintőképernyő, amik az 5 E-Tech belsejében ugyancsak megjelentek.

Kétféle hajtáslánccal lesz elérhető a teljesen elektromos Renault 4: a belépőmodell egy 122 lóerős villanymotort és egy 40 kWh-s és 80 kW-tal tölthető akkumulátort tartalmaz, továbbá 300 kilométeres – WLTP-ciklus szerinti – hatótávolságot ígér. Az erősebb változat 150 lóerős teljesítményt ad le, az 52 kWh-s és 100 kW-tal tölthető akkumulátorral pedig 402 kilométert képes megtenni egy töltéssel. Ez utóbbiról azt is elárulták, hogy 0-ról 100-ra 8,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 150 km/óra.

Nincs kézifék a nosztalgiavonaton a Renault-nál 38

Fotó: Clément Choulot/DPPI/Renault

A fentebb említett Renault 5 E-Tech Electricet a Vezess ki is próbálhatta – tapasztalatainkat az alábbi tesztben foglaltuk össze: