Aki az alapértelmezett BMW M3-asnál 30 lóerővel erősebb Competition kivitelben sem találja meg a számítását, annak most jött el az ideje: a frissen bemutatott BMW M3 CS további 40 – összesen 550 – lóerőt csalogat elő a háromliteres, soros hathengeres turbómotorból. A maximális forgatónyomaték 650 Nm.

Ez persze nem meglepő, hiszen az M3 CS jelentős részben versenytechnológiákból építkezik. 3D nyomtatóval előállított hengerfeje, kovácsolt, kis tömegű főtengelye, könnyített szerkezetű blokkja, illetve versenyhasználatra méretezett kenési és hűtési rendszere mellett 1,7-ről 2,1 barra emelt töltőnyomás és módosított motorvezérlés segített a teljesítmény növelésében.

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 69

A 7200/percig forgatható motor rögzítését is módosították, a merevebb bekötés közvetlenebb gázreakciókat eredményez. A kipufogórendszert titán hangtompítókkal szerelték, a végcsövek matt fekete színűek, a hangját szelepek szabályozzák, méghozzá az aktuális üzemmód függvényében.

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 70

A BMW M3 CS motorjának teljesítményét nyolcfokozatú M Steptronic sebességváltó továbbítja, a váltási karakter három fokozatban (kényelmes, sportos és verseny) szabályozható. Az M xDrive összkerékhajtási rendszert megint csak versenypálya-használatra optimalizálták; a normál állás mellett sportos 4WD, illetve szimpla hátsókerék-hajtás is beállítható – ez utóbbi esetben minden elektronikus segédrendszer kikapcsolható, hogy a vezető hígítatlanul élvezhesse az autó vezetését.

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 71

A BMW M3 CS álló helyzetből 3,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, majd további 7,7 mp alatt 200-ra. Az M Driver csomag alaptartozék a CS esetén, így a végsebesség meghaladja a 300 km/órát (egészen pontosan 302 km/óra).

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 72

Ehhez a dinamikához módosított futómű-geometria, új lengéscsillapítók, rugók és kanyarstabilizátorok dukálnak. Az adaptív lengéscsillapítók elektronikus vezérlését is átírták, ahogy a változó áttételezésű kormánymű is különleges hangolást kapott.

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 73

A BMW kompozit fékrendszere alapáras, a karbon-kerámia egységekért azonban még itt is felárat kérnek. Szintén szériafelszerelés az elöl 19, hátul 20 colos, bronzszínű keréktárcsa – opcióként matt feketében is legyártják őket. A gyárban exkluzív versenyabroncsokkal szerelik az autót, de ha az ügyfél inkább közúton használná autóját, ingyen kérhet ezek helyett sportabroncsokat.

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 74

A tömeg csökkentésének és a szerkezeti merevség növelésének a kettős igényét egyszerre elégíti ki a BMW M3 CS gyártásánál alkalmazott, rengeteg szénszál-erősítésű műanyag panel. A tetőlemez mellett a motorházfedél, az első légterelő, az első légbeömlők, a külső tükörházat, a hátsó diffúzor, valamint a hátsó légterelő szárny is karbon kompozitból készült. A vázszerkezet tovább merevíthető öntött alumíniumból készülő első rugótorony-kitámasztásokkal.

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 75

Az utastérben a középkonzol, a kormányra szerelt váltófülek és a műszerfalbetétek mellett az ülések vázszerkezete is szénszálas anyagból készült. Mindent összevetve az M3 CS jó 20 kilóval könnyebb az összkerékhajtású BMW M3 Competition szedánnál.

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 76

Az M3 CS az egyetlen BMW, amelyhez a Frozen Solid fehér metálfény rendelhető; ez különösen látványos kontrasztot alkot a nyersen hagyott karbonelemekkel. Ha nem szeretnénk fehér sportkocsit, opció lehet a szürke, a fekete és a képeinken látható zöld.

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 77

A hatalmas hűtőmaszk sem maradhatott alapkivitelű, a keret nélküli konstrukciónak határozott motorsport-hangulata van. Egyediek a piros körvonalak, nem maradhatott el a felső keresztlécekre rögzített M3 CS embléma. A fényszórók sárga fényű Laserlight egységek.  

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 78

A már említett M Carbon szénszálas vázú kagylóülések ugyancsak egyedi fejlesztésűek; a fűthető, motoros mozgatású ülőbútorok piros-fekete kárpitozásúak; a tetőkárpit sötétszürke, a kormánykerék piros középállásjelzést kapott.

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 79

A BMW M3 üzemmódváltó rendszerei a megszokott séma szerint működnek, de az M3 CS fedélzeti telemetriai rendszereket is kapott, amelyek segítenek a vezetőnek tovább csiszolni képességeit. A 14,9 colos, ívelt központi monitoron M képernyők jeleníthetők meg.

Minden eddiginél gyorsabb 3-ast épített a BMW 80