A világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai kiállításán, a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n (CES) mutatta be első tisztán elektromos hajtású szedánját a Volkswagen. Jó ideje a levegőben lógott már az ID.7 érkezése, amit jól mutat, hogy gyakorlatilag egy és ugyanaz, mint az ID. Aero tanulmányautó, amiről tavaly nyáron rántották le a leplet.

Csakúgy, mint a szintén globális piacra szánt ID.4 esetében, a wolfsburgi márka MEB-, azaz moduláris platformja adja az alapot. Ez az ID.7-nél nemcsak a hatékonyabb energiafelhasználást és a hatótávolság növelését jelenti, de a tető hátrafelé dőlő, íves kialakítása hozzájárul a típus jó légellenállási együtthatójához. Ezt egyelőre nem számszerűsítették, ahogyan a legfőbb műszaki paraméterek sem ismertek, de a WLTP-ciklus alapján akár 700 kilométer megtételére is képes egy töltéssel.

A képre kattintva galéria nyílik:

Sőt, olyannyira kevés részlet derült ki az ID.7-ről, hogy még csak álcafestéssel láthatja a nagyközönség. Persze, 2023-ban ez sem hagyományos álcafestés már: digitális dizájnja interaktívan világítja meg a szedán egyes területeit, ehhez 40 réteg festék került a karosszériára – egyes rétegek a vezethetőséget erősítik, de olyanok is vannak, amik szigetelő funkciót látnak el. A karosszéria megvilágítása hangvezérelt, és összesen 22 terület irányítható külön-külön. A motorháztetőn és az autó két oldalán található QR-kódok a fizikai és a digitális világot kapcsolják össze, miközben a (majdnem) végső szériamodell kontúrjait is elfedik.

Csúcskategóriás villanyszedánt villantott a Volkswagen 15

Fotó: Volkswagen

Előszeretettel hangsúlyozzák az új modell kapcsán, hogy az innovációra és a kényelemre épít. Erről tanúskodik a digitális műszercsoport kialakítása, a 15”-os (38 centiméteres) képátlójú képernyőbe épített infotainment-rendszer beépítése, de intelligencia szempontjából is új szintre lép a Volkswagen. Az ID.7 ugyanis már kulcs alapján érzékeli, ha közlekedik a jármű vezetője, és az aktuális időjáráshoz igazodva elkezdeni hűteni vagy fűteni a belteret. A rendszer emellett arról is gondoskodik, hogy szabályozza a levegő áramlását, annak lehető leggyorsabb eloszlása érdekében. A folyamatokat – zóna szerint – külön-külön lehet aktiválni a kijelzőn, illetve el is menthetőek a beállítások.

Sőt, még a „szép szóra” is hallgat: ha azt mondjuk, hogy „Helló, Volkswagen, hideg a kezem!”, az ID.7 kormányfűtése hangvezérlés útján aktiválódik.

Thomas Schäfer, a Volkswagen személyautó-szegmensének vezérigazgatója a bemutatón elmondta, hogy az ID.7-tel a márka elektromos kínálata is belépett a felső kategóriába. Elmondása szerint a „csúcstechnológiát és minőséget” kínáló ID.7 egyike annak a tíz új villanyautónak, amit 2026-ig piacra akar dobni a Volkswagen. A németek új modelljét Emdemben fogják gyártani az európai piacra, azt viszont még nem közölték, erre mikor kerül sor.