“Csak azért, mert valami környezetvédelmi szempontból kívánatos, még ne legyen sem gazdasági, sem társadalmi szempontból hátrányos” – fogalmazott Volkmar Denner a Frankfurti Autószalonon. “Meg kell találni az egyensúlyt az ökológiai, gazdasági és társadalmi érdekek háromszögében” – tette hozzá, hangsúlyozva, hogy a Bosch teljes erőbedobással dolgozik olyan mobilitási technológiák kifejlesztésén, amelyek sem a klímára, sem a levegő minőségére nincsenek káros hatással.

Környezetvédő csoportok demonstrációkat terveznek a Frankfurti Autószalon alkalmából a dízel- és benzinmotoros autók gyártásának és fejlesztésének mihamarabbi leállítását követelve. Nézetük szerint az autóipar túl lassan és túl keveset tesz az emissziómentes elektromos autókra való átállás érdekében.

A Bosch vezérigazgatója szerint az átállásra csak lépésről lépésre kerülhet sor, mert ahhoz egyrészt megfizethető, másrészt a felhasználókat inspiráló elektromos autókra lenne szükség.

“Csak így lehet piaci áttörést elérni” – mutatott rá. A Bosch prognózisa szerint 2030-ra az eladott új autóknak nagyjából negyede lehet elektromos hajtású, a többi hibrid vagy belső égésű motorral szerelt. “Már csak ezért is fontos a belső égésű motorokat továbbfejleszteni, mert az is a környezet védelmét szolgálja” – szögezte le.