Az F8 Tributónál megismert 720 lóerővel és 770 Nm nyomatékkal kápráztat el a világ egyik legkiválóbb motorjaként számon tartott 3.9 V8-as továbbfejlesztett változata. Ez ötven lóerővel több, mint amit a 488 Spider tudott: a fejlesztés titka többek között az, hogy a 488 Challenge versenyautó szívósorát építették rá a motorra. A vezérlés 8000-nél vágja el az erőt, méghozzá nem fokozatosan, mint eddig, hanem minden átmenet nélkül: 7999/percnél még teljes erőből húz a motor, így még extrémebb teljesítménykifejtésre képes.

Nem kevésbé bravúros a nyitható keménytető megoldása: az idom két részből áll, amelyek laposan egymásra simulnak, és elférnek a motor felett. A nyitás és a zárás egyaránt mindössze 14 másodpercet vesz igénybe, a tetőidom akár 45 km/óra sebességnél is mozgatható.

Az utastér a Ferrari évek óta zajló ergonómiai evolúciójának új fejezetét nyújtja, ahogy az aerodinamika is: az F8 Spider közegellenállási együtthatója 10 százalékkal javult a közvetlen előd 488 Spideréhez képest.

Az F8 Spider 2,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 340 km/óra.