Az önhordó, modulárisan felépítményezhető elektromos padlólemez gondolata még valamikor a kilencvenes években született meg az autóiparban, és azóta is vissza-visszatér: gyakorlatilag a Tesla is így építi autóit, és ugyanezt az elvet követi a Rivian, egy frissen bemutatkozott gyártó, amely platós kisteherrel és szabadidőjárművel szeretné letámadni az észak-amerikai (és később talán a globális) piacot.
Ha videón néznéd meg a Rivian R1T-t, kattints ide.
A két modell közös alapja egy elektronikus szabályozású légrugókon nyugvó, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futóműből, valamint egy, az akkumulátorokat magában foglaló padlószerkezetből áll. Az alábbi adatok a 2020 végén érkező pickupra vonatkoznak, de vélhetően hasonló paramétereket mutathat fel majd a SUV is.
A két modell közös alapja egy elektronikus szabályozású légrugókon nyugvó, elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futóműből, valamint egy, az akkumulátorokat magában foglaló padlószerkezetből áll. Az alábbi adatok a 2020 végén érkező pickupra vonatkoznak, de vélhetően hasonló paramétereket mutathat fel majd a SUV is.
Fotó megosztása:
Akkuból háromféle lesz elérhető, a 105, 135 és 180 kWh kapacitás komoly hatótávolságot ígér: a bevezetés után fél évvel érkező alapmodell legalább 400, a másik kettő több mint 480, illetve 640 kilométert lesz képes megtenni egy feltöltéssel. Tölteni akár 160 kW-tal lehet a rendszert.
Akkuból háromféle lesz elérhető, a 105, 135 és 180 kWh kapacitás komoly hatótávolságot ígér: a bevezetés után fél évvel érkező alapmodell legalább 400, a másik kettő több mint 480, illetve 640 kilométert lesz képes megtenni egy feltöltéssel. Tölteni akár 160 kW-tal lehet a rendszert.
Fotó megosztása:
A plató 1,4 méter hosszú, fedele vízhatlan, tartalmát kamera és riasztó felügyeli. A platón 110 voltos elektromos aljzatot és sűrített levegős kimeneteket találunk.
A plató 1,4 méter hosszú, fedele vízhatlan, tartalmát kamera és riasztó felügyeli. A platón 110 voltos elektromos aljzatot és sűrített levegős kimeneteket találunk.
Fotó megosztása:
A műszerezettség teljesen digitális. Az elsődleges műszeregység 12,3 colos, középen egy 15,6 colos érintőképernyőt találunk, a hátsó utasok 6,8 colos érintőképernyőt kapnak.
A műszerezettség teljesen digitális. Az elsődleges műszeregység 12,3 colos, középen egy 15,6 colos érintőképernyőt találunk, a hátsó utasok 6,8 colos érintőképernyőt kapnak.
Fotó megosztása:
Az orrban 330 literes csomagtartót találunk, az ülések alatt 95, a plató alatt további 200 literes rekesz várja a cuccot, plusz van még egy 350 literes üreg, keresztben az utastér alatt, amely mindkét irányból hozzáférhető.
Az orrban 330 literes csomagtartót találunk, az ülések alatt 95, a plató alatt további 200 literes rekesz várja a cuccot, plusz van még egy 350 literes üreg, keresztben az utastér alatt, amely mindkét irányból hozzáférhető.
Fotó megosztása:
A szabad hasmagasság közúton 20, terepen 36 centi, a gázlómélység kerek 1 méter.
A szabad hasmagasság közúton 20, terepen 36 centi, a gázlómélység kerek 1 méter.
Fotó megosztása:
A hajtást négy darab agymotorra bízták, ezek mindegyike 200 lóerős. A rendszernyomaték 560, illetve 1120 Nm (utóbbi a két nagyobb akkucsomaggal), pickup 7 másodperc alatt gyorsul 160 km/órára, végsebessége 200 km/óra.
A hajtást négy darab agymotorra bízták, ezek mindegyike 200 lóerős. A rendszernyomaték 560, illetve 1120 Nm (utóbbi a két nagyobb akkucsomaggal), pickup 7 másodperc alatt gyorsul 160 km/órára, végsebessége 200 km/óra.
Fotó megosztása:
A 2,67 tonnás menetkész tömeghez 800 kg terhelhetőség társul, plusz még vontatni is lehet az autóval, akár 5 tonnát.
A 2,67 tonnás menetkész tömeghez 800 kg terhelhetőség társul, plusz még vontatni is lehet az autóval, akár 5 tonnát.
Fotó megosztása:
Elvileg 3. szintű autonómiára alkalmas az autó, azaz odafigyelés nélkül, a kormány elengedésével képes önállóan közlekedni.
Elvileg 3. szintű autonómiára alkalmas az autó, azaz odafigyelés nélkül, a kormány elengedésével képes önállóan közlekedni.
Fotó megosztása:
Akkuból háromféle lesz elérhető, a 105, 135 és 180 kWh kapacitás komoly hatótávolságot ígér: a bevezetés után fél évvel érkező alapmodell legalább 400, a másik kettő több mint 480, illetve 640 kilométert lesz képes megtenni egy feltöltéssel. Tölteni akár 160 kW-tal lehet a rendszert.
A hajtást négy darab agymotorra bízták, ezek mindegyike 200 lóerős. A rendszernyomaték 560, illetve 1120 Nm (utóbbi a két nagyobb akkucsomaggal), a pickup 7 másodperc alatt gyorsul 160 km/órára, végsebessége 200 km/óra.
A 2,67 tonnás menetkész tömeghez 800 kg terhelhetőség társul, plusz még vontatni is lehet az autóval, akár 5 tonnát.
A szabad hasmagasság közúton 20, terepen 36 centi, a gázlómélység kerek 1 méter.
Az orrban 330 literes csomagtartót találunk, az ülések alatt 95, a plató alatt további 200 literes rekesz várja a cuccot, plusz van még egy 350 literes üreg, keresztben az utastér alatt, amely mindkét irányból hozzáférhető.
A plató 1,4 méter hosszú, fedele vízhatlan, tartalmát kamera és riasztó felügyeli. A platón 110 voltos elektromos aljzatot és sűrített levegős kimeneteket találunk.
A műszerezettség teljesen digitális. Az elsődleges műszeregység 12,3 colos, középen egy 15,6 colos érintőképernyőt találunk, a hátsó utasok 6,8 colos érintőképernyőt kapnak.
Elvileg 3. szintű autonómiára alkalmas az autó, azaz odafigyelés nélkül, a kormány elengedésével képes önállóan közlekedni.