Tanulmányautókon időtlen idők óta alkalmazott funkció a kamerával helyettesített külső visszapillantó tükör, ám ez eddig jogi és biztonsági okokból nem kerülhetett sorozatgyártásba.

 

Japánban azonban októbertől pontosan ilyen rendszerrel kerül forgalomba a Lexus ES, a márka legújabb elsőkerék-hajtású nagyautója.

Az Audi e-tron fedélzetén szintén szériagyártásban kínált technológia előnye, hogy a szokásos helyeken, az A-oszlopok tövében elhelyezett, apró 5 colos monitorokon megjelenő kép variálható: az irányjelző aktiválásakor, illetve hátramenet kapcsolásakor változik a látószög, illetve erre a vezetőnek kézzel is lehetősége nyílik. Ezzel megvalósítható a holttérmentes közlekedés.

A technológia további előnye, hogy esőben, hóban sem gátolja semmi a kilátást, a kamera nem párásodik be, nem fagy le. A nagyméretű külső tükrök kiváltásával csökken a szélzaj és a légellenállás, valamit javul a kilátás.

A technológia exportpiaci bevezetéséről egyelőre nincs hír.