Eddig csak ezt az autót ismertük MCV néven

Eddig csak ezt az autót ismertük MCV néven

Eddig csak ezt az autót ismertük MCV néven


MCV, mégsem kombi, legfőképpen meg nem Dacia, mi az? A rövidítés a BMW 2013-ban bemutatkozó forradalmi villanyautóját, egy most még Megacity Vehicle néven emlegetett négyülésest jelöl, amelynek részletes terveit a hónap elején mutatták be szakújságírók egy szűk csoportjának Münchenben – mi az autóMAGAZIN stábjától első kézből kaptuk az információkat.

A nagyvárosi használatra szánt, kisautó méretű MCV elektromos hajtáslánccal készül, a 170 lóerő körüli villanymotor a hátsó kerekeket fogja hajtani. Már önmagában ez is érdekessé tenné, az igazán nagy dobása azonban a karosszéria felépítése lesz: a BMW szériagyártásban még soha nem alkalmazott, szénszálas műanyagból készült utaskabint tervez gyártani a kocsihoz, ami így a 250 kilónyi akkumulátor ellenére sem lesz nehezebb, mint egy átlagos kisautó.

A Megacity látványképe a ma megjelent autóMAGAZIN címlapjáról

A Megacity látványképe a ma megjelent autóMAGAZIN címlapjáról

A Megacity látványképe a ma megjelent autóMAGAZIN címlapjáról


Aki emelt már meg karbonbiciklit, az tudja, mekkora súlycsökkentést lehet elérni még az alumíniumhoz képest is a szénszálas műanyag használatával, azonban a méregdrága előállítás miatt eddig egyetlen autógyár sem merte bevállalni a karbon rendszeresítését. A BMW hamarosan megteszi, azonban a Megacitynél is csak az utascella készül majd szénszálas műanyagból, az akkumulátor, a villanymotor és a futómű egy különálló, alumínium modulban kap helyet, amely így tulajdonképpen egy járóképes alvázat alkot a rá ragasztott műanyag utaskabin alatt.

Mivel az MCV városi autónak készül, végsebessége csak 150 körül lesz, gyorsulni viszont egész jól tud majd, a villanymotor hatalmas indulónyomatékának hála, 10 másodpercen belül eléri a 100-at. A hasonló méretű mai villanyautókéhoz képest kis tömeg (egy elektromos Mini majd másfél tonna) már egész használható hatótávolságot tesz lehetővé a kocsinak, ami a tervek szerint 150 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel.

A gyár egyelőre csak egy skiccet adott közre a forradalmi technikájú négyülésesről, a zártkörű bemutatón azonban az autóMAGAZIN is jelen volt, amelynek ma megjelent számában az MCV minden fontos részletére kiterjedő bemutatás mellett exkluzív képek is láthatók az autóról.

Dacia névvel jön a villany-BMW 4

A forradalmi villany BMW-n kívül is van mit olvasni az augusztusi autóMAGAZIN-ban