Rallycross – 2. magyar bajnoki futam

Május 6-7.-én rendezték a magyar rallycross bajnokság második futamát. A szakág vezetői úgy gondolták, nem kielégítő a hazai két pálya egy jó évadhoz. Ezzel általában a versenyzők is egyetértettek, és úgy vélekedtek, hogy egy kis frissítés nem árt, mert a máriapócsi és a nyírádi pályákat már mindenki akár csukott szemmel is tudja.
Greinbach adott otthont a futamnak, így közös osztrák-cseh-magyar bajnoki versenyt rendeztek. A pálya a hazai helyszíneknél jóval gyorsabb kialakítású, ezért jóval bevállalósabban kell autózni. Az Euro 2000 kategória magyar versenyzőit a többiektől külön futamban indították, míg a többi kategóriában együtt indultak a cseh és az osztrák versenyzőkkel.
Nem voltak azonban igazán boldogok az Euro 2000 kategória versenyzői, ugyanis első futamukon felázott talaj fogadta őket. A rendezők teljesen eláztatták a murvás részt így, szinte sárban csúszkáltak végig a versenyzők, aminek az lett a vége, hogy összecsúsztak és több autó is megsérült.
Az ő versenyüket 7.-én a VW Golffal versenyző Répásy Róbert nyerte meg, aki nagyon jól jött el a rajttól, az új váltóáttételnek köszönhetően. Vezető helyét magabiztosan őrizte meg mindvégig.

Több versenyző is műszaki gondokkal küzdött a hétvégén. XY Nissan Sunny GTI-R-jéből például másfél óra alatt ki- és visszaszerelték a motort, illetve a váltót, hogy rajthoz tudjon állni. Az abszolút egyedi építésű Toyota Carina T4-esssel versenyző XY autójában, pedig már az első kör alkalmával el sem tudott indulni, mert beragadt a váltó. Azután a második menetben, pedig szétment az autó hátsó kihajtása.
Ott volt a futamon, de csak mint néző Rabócsi Tibor is, aki a tavalyi autójával induló Simon Zoltánt látta el jó tanácsokkal. Többek közt azzal is, hogy intermedia helyett slick gumival menjen, ami plusz tapadást biztosít aszfalton, ellenben murván jobban csúszik.

Révész Bálint Audi S2-esének is tönkre ment a váltója, nem lehetett negyedik fokozatot kapcsolni, ami igazán megnehezítette a pilóta munkáját. Ennek ellenére bejutott a H csoport A döntőjébe. A továbbra is fennálló probléma ellenére nagyon jól jött el rajttól és vezetett is egy darabig. Mindaddig, amíg egy helyi versenyző Holzner Christoph, úgy gondolta, hogy rá más szabályok vonatkoznak. Előbb egy honfitársát lökte ki, majd Révésznek ment neki többször. Mivel őt nem tudta kilökni, ezért a pályát elhagyva, a szalagon kívül hajtva előzte el versenyzőnket, akinek ekkor is neki ment. Ebben az ütközésben Révész autójának bal első kereke defektet kapott. Az osztrák versenyző hatalmas ünneplés közepette futott célba, ám a rendezők nem értettek vele egyet és kizárták. Révész az utolsó helyen futott be. Másik versenyzőnk is hasonlóan járt, őt is kilökték, ám az ő ütközete szabályosnak minősíthető volt. Ennek ellenére sikerült a harmadik helyen célba érnie. Így a Divízió 4 H kategóriában a VW Golf GTI-vel versenyző Petrakovits Christian győzött.

A divízió A-ban komoly reményekkel állhattak rajthoz versenyzőink. Sajnos Kotán Péter Ford Focusával csakúgy, mint az első hazai versenyen most is problémák adódtak. Kotán így csak a B döntőbe jutott, csakúgy mint Simon Zoltán. Igen érdekes dolog történt a rajtnál, ugyanis Franz Spitaler rajtjel nélkül elindult. Kotán pedig nagyon jó reflexszel utána lódult. Autója rajtprogrammal indul, ezért esetleg a motor is károsodhatott volna, ha megvárja, hogy visszaintik a rajtot. Nagyon jól tette, hogy elindult ugyanis a bírók nem intették vissza a mezőnyt, így Kotán hamarosan küzdhetett az első helyért. Meg is előzte a versenyzőt, és az élen fejezte be a versenyt, ami számára az a döntőben való indulást jelentette volna. Sajnos azonban műszaki problémák miatt nem tudott elindulni. Simon a hatodik lett a B döntőben.

Az A döntőben hatalmas harcra volt kilátás az időmérők alapján, és ez nem is maradt el. Révész Tamás kissé felpörögve állt oda a rajthoz, úgy gondolta azok után, ami az édesapjával történt, majd most megmutatja. Ám sikerült jó rajtot fognia a Corolla WRC-vel, így a második helyen fordult. Előtte Pavel Koutny hajtott Ford Focus WRC-vel. Ők ketten elléptek a mezőnytől, a verseny végére Koutny lerázta, a rendkívül látványosan autózó Révészt is. Václáv Pech Ing. futott be harmadikként egy Escort WRC-vel.