



Hatalmas meglepetésre az első napon a leggyorsabb versenyző az észt Markko Martin volt. Ő egy gyári Ford Focus WRC-vel versenyez, de nem a hivatalos Ford csapatban, csak tesztel és reklámtevékenységet végez a Fordnál, mint tavaly Francois Delecour.
A második napon azonban egy nagyobb kő megpecsételte sorsát. Már 57 másodperccel vezetett a második helyen álló McRae előtt, amikor a verseny leghosszabb, 37,16 kilométer hosszú szakaszának első harmadában egy kő szétszakította a Ford gumiját. Martin, hogy ne veszítsen túl sok időt, megállt kereket cserélni, de megsérült az autó futóműve is, így az elsőről a kilencedik helyre csúszott vissza, 2,34 másodperces hátrányt begyűjtve.
A másik meglepetés a Hyundai csapat első napi remek szereplése volt. Mindaddig, amíg az autók jól működtek, mind Armin Schwarz, mind Freddy Loix az élmezőnyben autózott. Loix, aki már a második napon váltóproblémákkal küzdött, vasárnap a kilyukadt olajteknő miatt kiállni kényszerült. Schwarznak is problémái voltak, de végül a kilencedik helyen fejezte be a versenyt, amiért ő ugyan nem, de csapata kapott egy pontot. Ennek az az oka, hogy a hetedik és nyolcadik helyen beért Citroenes versenyzők, valamint a végül az ötödik helyet elérő Martin pontjai a csapatversenyben nem számítanak.
Már az első napon kiesett a Subaruval versenyző finn Tommi Mäkinen. Egy jobbos kanyarban megütötte az autó futóművét, amitől kiszakadt az Impreza WRC bal első kereke. Csapattársa, Petter Solberg a verseny előtt fogadkozott, hogy ez az ő versenye lesz ám hibázott és a technikai problémák sem kerülték el. Előfordult velük, hogy a navigátornak menet közben kellett meghúzni a kormánykereket rögzítő központi csavart, hogy le ne essen volán. Solberg több szakaszon is a leggyorsabb volt, de végül hatalmas csatában az ötödik hely lett az övé.
Az utolsó szakaszon verte meg őt 1,6 másodperccel Harri Rovanpera, így az összetettben is Solberg elé került egyetlen másodperccel.
Annak ellenére, hogy a Peugeot-kat nem tartották esélyesnek, jól szerepeltek Görögországban. Bár voltak műszaki nehézségeik, végig az élmezőnyben autóztak. Az első nap Harri Rovanperának ment a legjobban, míg a 2000-es világbajnok Marcus Grönholmnak problémákkal küzdött. Később rendbe szedték Grönholm 206 WRC-jét és végül a második helyen ért célba. Ehhez természetesen az is kellett, hogy a csapattársa, a tavalyi világbajnok Burns kiálljon a második helyről a 13. szakaszon, a tönkrement futómű miatt.
A Ford csapat másik pilótája nem kiemelkedő, de jó időket autózva biztosította helyét a pontszerzők között. Sainz az első napot ötödikként zárta, a második napon már negyedik volt, míg végül felléphetett a dobogó harmadik fokára.
Colin McRae, miután átvette a vezető helyet Martintól, végig megőrizte azt és komolyabb technikai gondok nélkül az első helyen zárta a versenyt. A skót versenyzőnek ez volt az ötödik futamgyőzelme Görögországban.
A világbajnoki pontversenyben McRae (Ford) felzározott a 20 pontos Panizzi (Peugeot) mellé a harmadik helyre. Sainz (Ford) néggyel növelte pontjai számát, így már a második helyen áll. A megszerzett hat ponttal megőrizte vezető helyét az élen a finn Marcus Grönholm (Peugeot).
1. Marcus Grönholm 31 pont
2. Carlos Sainz 23
3. Gilles Panizzi, Colin McRae 20
5. Richard Burns 19
7. Petter Solberg 15
8. Tommi Mäkinen 14
9. Harri Rovanperä 12
10. Philippe Bugalski 7
11. Sebastien Loeb 6
12. Markko Märtin Ford 4
13. Alister McRae, Toni Gardemeister 2
15. Kenneth Erikkson 1
Csapatok:
1. Peugeot 77 pont
2. Ford 55
3. Subaru 35
4. Mitsubishi 6
5. Skoda 5
6. Hyundai 4
A következő futamot, a Szafari Ralit, Kenyában rendezik július 11. és 14. között.