Hármas Bentley – Aston Laguna 1

Hármas Bentley – Aston Laguna

Szinte el sem hisszük. Be lehet ülni bármely kiállított Aston Martinba. Melyiket válasszuk? Nem tudjuk, délibáb-e, vagy sem, de biztos-ami-biztos alapon a Vanquisht választjuk. Boldogan kúszunk be a legfinomabb bőrrel kárpitozott ülésbe, majd magunkra zárjuk ennek a fémbe álmodott csodának az ajtaját.

Átszellemülten ücsörgünk, majd megakad tekintetünk a tükörállítás kapcsolóján és nem hiszünk a szemünknek. A Renault Lagunából ismerős a gomb. Nem, ez nem lehet, egy Aston Martinban erre muszáj adniuk, nem lehet azonos. De igen. A Laguna kiváló autó, mi is teszteltük, nagyon tetszett. De hogyan lehet tömegautóból átemelni egy ilyen alkatrészt, ráadásul ennyire feltűnő helyre? Ilyen nincs. Szólunk egymásnak, nézzen már rá, kolléga, ez nem lehet igaz. Aztán szépen belátjuk, hogy ez a valóság. Most már értjük, miért kritizálták olyan hevesen a Ferrarit, amiért Fiat kapcsolókat és kezelőszerveket használt.

Kissé letaglózva vonulunk át az Aston Martintól a Bentleyhez. Itt újra a nemes brit autóépítés klasszikusait csodáljuk, az élen az Arnage T-vel. Térdre rogyunk a V8-as motor 875 Nm-es nyomatéka és a 457 lóerős teljesítmény előtt. A volán mögött átélni véljük a gigászi tömeg 5,5 másodperces gyorsulását 97 km/órára, gondolatban már a 273 km/órás végsebességet is megízleltük. Álmodozunk a mozdonyokat megszégyenítő motor rugalmasságáról és az autó méltóságteljes siklásáról.

Legeltetjük a szemünket a varázslatos faborításon, csakhogy nem mindent borít fa, a klímavezérlésnek muszáj helyet kihagyni. És aztán beüt a ménkű. Az összes gomb, kapcsoló ismerős egyenként és összhatásában is, méghozzá a tesztelt hármas BMW-ből. Semmi kétség, ugyanaz van benne, mint az azóta is naponta visszasírt 318d tesztautónkban.

A BMW-re és a Renault Lagunára is igaz, hogy mindkettő remek autó, nem tehetnek róla, ha alkatrészeiket a két luxusmárka tulajdonosa olyan környezetbe helyezi, ahol elfogadhatatlanok. Nekünk ez sokkoló és nagyon tanulságos volt.

Korábban a baráti körben sokszor kritizáltam a Saab 9-5 Aerót, amiért az Opel Corsa tükörállítását használják benne. Ilyen apróság láttán ezentúl szemem se rebben majd.