A 2018-as F1-es Japán Nagydíj lesz a harmincadik, melyet a szuzukai aszfaltcsíkon rendeznek. A pálya a Honda tesztpályájaként épült még 1962-ben, 1987 óta tartanak itt Japán Nagydíjakat, 2007 és 2008 kivételével minden évben.

1989-90: Senna és Prost háborúja

Szinte mindenki ismeri Ayrton Senna és Alain Prost híres rivalizálásának történetét. Kétszer is fontos mérföldkő volt a Japán Nagydíj a páros történetében, ugyanis mindkétszer világbajnoki címről döntött a baleset. Míg ’89-ben Senna volt győzelmi kényszerben, ’90-ben Prost járt hasonló cipőben. Előbb csapattársakként ütköztek egymással, később Prost már a Ferrarival igyekezett megelőzni a brazilt.

1998: Häkkinen behúzza az elsőt

Michael Schumacher és Mika Häkkinen csatájáról szólt az év, melynek végén a finn örülhetett. Schumacher az élről kezdhette a futamot, ám a Jarno Trulli lefulladó kocsija miatt visszalőtt rajtnál lefulladt a későbbi hétszeres bajnok autója, aki később ki is esett a versenyből egy defekt miatt.

2000: Schumacher első vb-győzelme a Ferrarival

Michael Schumacher a Ferrari első világbajnoka lett Jody Scheckter 1979-es sikerét követően. A németnek meg kellett küzdenie Häkkinen McLarenjével, miután az lerajtolta őt, de a bokszkiállásokból a német jobban jött ki finn ellenfelénél.

2002: A 130R lecsap 1. rész

A pálya egyik legendás kanyarja a 130R, melyet manapság már padlógázon vesznek a pilóták. Régebben azonban nem volt ez javasolt, Allan McNish bemutatja a Toyotával, miért.

2005: Räikkönen menetelése

Miután a vizes időmérőn csak 17. lett, senki sem gondolta, hogy a másnapi futamon a finn felállhat a dobogó tetejére. Kimi Räikkönen ekkor már elvesztette a bajnoki címet Fernando Alonsóval szemben, mégis úgy autózott, mintha az élete múlna rajta. A győzelmet az utolsó kör elején ezzel a parádés előzéssel szerezte meg. Sokak szerint ez a finn valaha volt legjobb futama.

Alonso is kitett magáért a futamon, a korábban említett 130R-ben előzte meg Michael Schuachert.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés, Okt 2., 2018, időpont: 12:14 (PDT időzóna szerint)

2010: A 130R lecsap 2. rész

Ezúttal Lucas di Grassi és a Virgin a főszereplő.

2012: Nincs is jobb egy hazai dobogónál

Két japán pilóta élhette át eddig ezt az érzést, 1990-ben Szuzuki Aguri és 2012-ben Kobajasi Kamui. Mindkét japán pályafutása egyetlen dobogós helyezését szerezte meg hazai nagydíján. Érdekesség, hogy a 2012-es verseny előtt Szuzuki éppen az 1990-es Larrousse-ával bemutatózott, amivel harmadik lett. Talán ez is kellett Kobajasi sikeréhez.

2014: Jules Bianchi balesete

A sportág talán még azóta sem heverte ki teljesen azt a sokkot, amit Jules Bianchi balesete jelentett. A francia pilóta a vizes aszfalton megcsúszva kiszánkázott a sóderágyba, és egy ott álló markoló alá csúszott. Felkavaró képsorok.

2015: Kvjat látványos bukása

Danyiil Kvjat 2015-ben volt pályafutása (eddigi) csúcsán, a Red Bull egyik autóját vezethette. A japán időmérő nem sikerült túl jól neki, ahogy az alábbi videó is mutatja. A Q3-ban Kvjat egy kicsit ráhajtott a fűre, beindítva ezzel a láncreakciót. Az orosz sértetlenül hagyta el azt a roncshalmazt, ami kocsijából megmaradt.

2015: Alonso és a GP2-es motor

Alonso közel sem volt elégedett, amikor Max Verstappen játszi könnyedséggel ment el mellette külső íven. A gyenge McLaren-Hondával védekezni képtelen spanyol a csapatrádión szólt be a hazai versenyén részt vevő motorgyártónak.

Forrás: Vezess