Aki követi a Forma-1-et és a különböző autósportokat, az gyakran találkozhat a Richard Mille névvel. A svájci óramanufaktúra lelkesen önti a pénzt a különböző istállóknak, de számos versenyzővel is partneri megállapodást kötöttek már. Köztük van Fernando Alonso, 2005 és 2006 legjobbja is.

A svájci márka fel is kérte a spanyolt, hogy öltözzön be új órájuk, az RM 47 kódjelű darab promóciós fotózásához. A szett nem véletlen, hiszen az óra a japán kultúra, valamint a szamurájok életmódját szigorúan meghatározó busidó előtt tiszteleg. A normarendszer nagy hangsúlyt fektet a mértékletességre, az egyszerűségre, a lojalitásra, a harcművészetek gyakorlására és a harcos becsületére, ezáltal valamelyest hasonlít a lovagiasság eszményéhez.

Szamurájnak öltözött Alonso, volt rá oka 1Szamurájnak öltözött Alonso, volt rá oka 2

Az óra közepén más szamurájos motívumok mellett az Asano klán címere is megtalálható aranyból. Az időmérő eszköz kódneve egyébként utalás is a 47 rónin történetére: a filmfeldolgozást is kapó 18. századi történelmi eseményben épp a klán egyik családja is érintett volt.

Szamurájnak öltözött Alonso, volt rá oka 3

De mi köze Alonsónak a mindössze 75 példányban készülő órához? Azon kívül, hogy a spanyol szponzora a márka, a kétszeres Forma-1-es világbajnok nagy tisztelője a japán kultúrának és a szamurájok életvitelének. Az Alpine pilótájának hátán még egy szamurájtetoválás is található.

A 72 órás járástartalékkal rendelkező, kézi felhúzású óra ára egyelőre nem ismert.