A régi acélszerkezetes vasúti hidat, amelyet a rotterdamiak De Hef néven emlegetnek, 2017-ben újították fel, és a tanács akkor ígéretet tett arra, hogy szerkezetét soha többé nem bontják meg. A Maas folyó fölé 1927-ben emelt híd kulcsszerepet játszott a város történetében, a város második világháború alatti bombázásakor súlyosan megrongálódott. Ma már védelem alatt áll.

Bezos háromárbócos jachtját a dél-holland alblasserdami Oceanco hajógyár építi, de túl magasra méretezték ahhoz, hogy átférjen a híd alatt. A milliárdos és a hajógyár azzal a kéréssel fordult a városi tanácshoz, hogy ideiglenesen bontsák meg a híd szerkezetét, a költségeket maga Bezos és a hajógyár állja. A városi tisztviselők készek megadni az engedélyt a helytörténész szakértők tiltakozása ellenére.

“Vannak határok, és nem lehet mindent megtenni egy ipartörténeti műemlékkel” – mondta Ton Wesselink, a Rotterdami Helytörténi Társaság egyik tagja. Marcel Walravens, a városi tanács építőmérnöki projektvezetője azonban azzal érvelt, hogy a híd középső részét megfelelő előkészítéssel ki lehet emelni arra az egy napra, hogy a magas árbócú vízi jármű elhaladhasson alatta.

A Boat International szakmagazin szerint Bezos jachtját még az idén átadják, és 127 méteres hosszával a világ legnagyobb vitorlás jachtja lesz.