2019 tavaszán leplezte le a Toyota Gazoo Racing azt a GR Supra GT4 Concept tanulmányautót, amelyből kiindulva aztán még ugyanazon év októberében elkészítették szériagyártású ügyfél-versenyautójukat. A GR Supra GT4 435 lóerős motort, nyolc helyett hétfokozatú automata sebességváltót, és Akrapovič kipufogórendszert kapott. A karbonszálas műszerfal mögött hatpontos biztonsági öv szorítja a pilótát a FIA-homológ versenyülésbe. Az autót motorsport-hangolású blokkolásgátlóval, adatrögzítővel és beépített tűzoltó berendezéssel értékesítik, elöl hat-, hátul négydugattyús fékeket szereltek fel, az OZ keréktárcsákon Pirelli P Zero abroncsok feszülnek, a lengéscsillapítókat a KW-től vásárolta a Gazoo Racing.

A bukókerettel és hátsó légterelővel is felszerelt versenyautó 2020 nyarán esett át a tűzkeresztségen. Az azóta eltelt szűk másfél évben 50 dobogós helyezést és 25 futamgyőzelmet könyvelhetett el az autó, amely Japántól Észak-Amerikán át Európáig a legváltozatosabb bajnokságokban ér el sikereket.

A GR Supra GT4 a sikerek után a versenypályákon kívül is megjelent, köszönhetően a texasi modellautó-specialista Traxxas nevű cégnek. A Toyota versenyautójának 1:10 méretarányú másával egyelőre a kezdőket célozták meg, azaz a modell a dobozból kivéve azonnal versenyezhető.

Még a távirányítós sem olcsó, ha Suprát akarsz venni 1

A képre kattintva galéria nyílik

Még a távirányítós sem olcsó, ha Suprát akarsz venni 2

Ez azonban nem jelenti azt, hogy igénytelen volna, sőt: a Traxxas bevált platformjának szélesített változatára épülő modell állítható, olajtöltetű lengéscsillapítókat kapott, de a rugóút hossza és a kormánymű közvetlensége is az igények szerint módosítható.

Még a távirányítós sem olcsó, ha Suprát akarsz venni 3

A modell nagy teljesítményű villanymotorja az összes kereket hajtva viszi át nyomatékát az aszfaltra, akkumulátorból és töltőből pedig többféle is választható, így akár 30 percen át élvezhető a száguldás a 48 km/óra végsebességre képes modellautóval. Az elektronikus komponensek vízálló házban helyezkednek el, a tapadásról széles abroncsok gondoskodnak, így nedves aszfalton is bátran lehet játszani a Toyota versenyszínekben vagy fehér, igény szerint díszíthető karosszériával egyaránt megvásárolható Traxxas-Suprával.

Még a távirányítós sem olcsó, ha Suprát akarsz venni 4Még a távirányítós sem olcsó, ha Suprát akarsz venni 5

Az egyetlen negatívum, amit el lehet mondani az autóról, igazán fájó: a Traxxas 350 dollárt, átszámítva 113 ezer forintot kér a Supráért – ennyiből kis túlzással már egy igazi autót is vehet az ember.