Az 1930-as években, Kármán Tódor magyar származású tudós közreműködésével készült konstrukció meghatározó szereplője volt a korabeli repülőiparnak. A licenc verziókkal együtt több mint 16 000 darab készült el. Ezért lehet ismerős itthon is, mivel a szovjet Li-2 néven készült itthon katonai, illetve polgári kivitelben is előfordult.

Menő íróasztal lett a XX. század legendás repülőjének szárnyából 1

A Malév egykori, HA-LIQ lajstromjelű Li–2-ese a ferihegyi Aeroparkban

A világ egyetlen üzemképes Li–2-ese a Goldtimer Alapítvány tulajdonában lévő és a budaörsi repülőtéren állomásozó gép. Ezt a példányt 1949-ben építették a taskenti 84. sz. repülőgépgyárban 18433209 gyártási számmal.

Ebből a világból kap egy kis darabot az, aki majd a licitálás során leüti a képen látható asztalt. Ez egy Dakota DC-3-asról származó, eredeti szárnyvég, működő vörös jelzőfénnyel. A 220 cm x 105 cm x 78 cm méretű asztalért 5-6 millió forintnyi fontot várnak a Bonhams árverésén. 

Menő íróasztal lett a XX. század legendás repülőjének szárnyából 2Menő íróasztal lett a XX. század legendás repülőjének szárnyából 3