Matrac

Ha reggelente arra ébredsz, hogy fáj a nyakad vagy a derekad, akkor több mint valószínű, hogy nem megfelelő matracon alszol. A gerincet kellőképpen támasztó, ám nem túlságosan kemény és nem is túlságosan puha matrac közötti átmenetet nehéz megtalálni, de törekedni kell rá. Máskülönben tartós alvásproblémákkal találhatjuk szembe magunkat.

A számunkra ideális matrac kiválasztását mindenképpen érdemes szakemberre bíznunk, aki segíthet megtalálni az egészségügyi állapotunkhoz és alvási szokásainkhoz illő darabot. Általánosságban elmondható, hogy az alváshoz használt matracnál fontos a jó szellőzés, a nedvszívó képesség, valamint az, hogy a testsúlyunknak optimális alátámasztást biztosítson. Ha megvan a megfelelő darab, hidd el,  életre szóló szerelem lesz, és ha véletlenül nem otthon alszol, akkor nagyon hiányozni is fog a gondosan kiválasztott saját matracod.

Hasznos tippek a jobb alvásért 1

Az alváshoz megfelelő környezetre van szükség.

Zaj

Nagyvárosban alapvetően nehéz kiszűrni a zajokat, hiszen szinte minden éjszaka akad valaki, aki gyorsulási versenyen képzeli magát az utcában. A korán reggel falat fúró és füvet nyíró szomszédokról már nem is beszélve. Ha van valami, amiben teljesen elveszett az egymás iránti empátia, az a zaj. Amikor valaki manapság Magyarországon a zajra panaszkodik, az mások szemében szinte már pszichopata, és szinte senki nem érti, miért nem tudja „csak azt az egyetlen kis zajt” elviselni az év egy napján.

Nem könnyű tehát ilyen körülmények között nekivágni az alvásnak, de mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy amennyire csak lehet, csökkentsd le a környezetedben a zajforrásokat. Ne lefekvés előtt indítsd el például a mosógépet és ne alvás előtt hallgass pörgős zenét. Kutatások szerint a 35 decibelnél nagyobb zajok már rontják az alvás minőségét. A közeli suttogás 30 dB, míg a normál párbeszéd már 60 dB-t tesz ki. Ha nincs más megoldás, akkor legalább szerezz be magadnak füldugót!

Hasznos tippek a jobb alvásért 2

A pihentető alvás nem elérhetetlen álom!

Megfelelő környezet

Szakemberek szerint leginkább az alváshoz szükséges megfelelő környezet megteremtéséről felejtünk el gondoskodni. Például nem gondolunk arra, hogy az egészséges és pihentető alvás érdekében a hálószobában lehetőleg nem lehet melegebb 20-22 foknál. Ha pedig fázós valaki, inkább használjon vastagabb pizsamát, takarót.

Gondoskodni kell a páratartalom optimalizálásáról is, ennek értéke nem haladhatja meg az 50 százalékot. Az ennél magasabb páratartalom már nagyobb igénybevételnek teszi ki a légzőszerveket. Szintén fontos szempont, hogy a helyiségben megfelelően sötétítsünk be. Ennek érdekében érdemes sötétítő függönyt vagy redőnyt használni, mert így elkerülhető, hogy a reggeli napsugarak a szokásosnál korábban keltsenek fel bennünket.

Étkezés

Közvetlenül lefekvés előtt lehetőleg már ne együnk. Aki este bőségesen étkezik, ráadásul nehezen emészthető ételeket fogyaszt, az ne csodálkozzon, ha nehezen merül álomba és nem tudja átaludni az éjszakát. Az utolsó étkezés és a lefekvés között legalább három óra teljen el, és ilyenkor már kerüljük az olyan élvezeti szerek fogyasztását, mint a kávé, fekete tea, vagy alkohol. A nyugodt alvás érdekében ugyanakkor az üres hassal történő lefekvés sem javasolt. Az éhség, a gyomorégés, vagy a haspuffadás egyaránt akadályozhatja a pihentető alvást. Jó hatással lehet viszont az alvásunkra a mézzel és fahéjjal kevert meleg tej, valamint a gyógyteák (kamilla, hársfa) fogyasztása.

Hirdetés

Feszültség? Alvászavar? – Sedacur forte. A Sedacur forte gyógynövények kivonatait tartalmazó, vény nélkül kapható gyógyszer napközben oldja a feszültséget, éjjel pedig altat. Klinikailag igazolt hatású. Nappal nem álmosít, nincs hatással az autóvezetésre és nem befolyásolja a koncentrációt sem.

Hasznos tippek a jobb alvásért 3

Vény nélkül kapható gyógyszer

 

 

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

Már gazdaságosabb, 60 szemes kiszerelésben is kapható.

Forrás: First Class
Kép(ek) forrása: Pixabay