Szponzorált tartalom. A cikk a Phytotec Hungária támogatásával készült.

Véget ért a nyár, vele együtt a szabadságolások időszaka is, emellett elkezdődött az iskola, így reggel és délután is jelentős dugókkal kell számolni. Ilyenkor minden autós egy dolgot tart szem előtt: minél gyorsabban elérni az úti célt a sűrű forgalom ellenére is. Mindez azonban rengeteg stresszes helyzetet szül.

Régen gyakran lehetett találkozni az „Ön dönt: iszik vagy vezet?” feliratú reklámplakátokkal. Manapság a szlogen akár így is szólhatna: „Ön dönt: stresszel vagy vezet?” Bizony, célszerű lenne már beszállás előtt fejben eldönteni, hogy történjék bármi, mi akkor is megőrizzük a hidegvérünket a volán mögött. De nyilván nem vagyunk egyformák, hiszen mindenki eltérő stressztűrő képességgel rendelkezik. Van, aki simán elviseli, ha egy nap akár többször is bevágnak elé szabálytalanul, de akad olyan sofőr is, aki már az elsőnél elküldi melegebb éghajlatra a vétkest. Bármelyik kategóriába is tartozol, figyelj az alábbiakra, hogy elkerüld a stresszt:

Stresszkezelési technikák az autóban és azon túl 1

A klasszikus zene vezetés közben nyugtatja az idegeket. Ezt alátámasztjuk, mert mi is kipróbáltuk!

  1. Indulás előtt találd ki, mit fogsz hallgatni! A kedvenc rádióműsorod elterelheti a figyelmet a bosszantó dolgokról, egy régen hallott CD vagy kazetta pedig visszarepíthet azokba az időkbe, amikor még nem online néztük a koncerteket. Tartós stressz és depresszió esetén lazító hatású lehet a klasszikus zene is, például Beethoven Für Elise című darabja, vagy Mozart Kis éji zenéje.
  2. Mielőtt a gázra lépnél, nézd meg, nem történt-e baleset, illetve van-e más egyéb forgalmi akadály azon az útvonalon, amerre menni szeretnél. Segítségedre lehet a Google térkép, a fovinform.hu vagy az utinform.hu, de rengeteg hasznos applikáció is rendelkezésre áll, amelyekből elindulás előtt tájékozódhatsz.  
  3. Ha van kéznél kihangosító, vagy headset, akkor tervezz be egy telefonhívást valamelyik szeretteddel, barátoddal vagy ismerősöddel, akinek már régen hallottad a hangját. Ez egyrészt segít elterelni a figyelmed a dugóban történő araszolásról, másrészt ápolhatod a számodra fontos kapcsolataidat.
  4. Vezetés közben légy előzékeny, figyelmes, és add meg az elsőbbséget, akinek jár, engedd be a régóta besorolni akaró autóst. A mondás szerint jótett helyébe jót várj, azaz előbb-utóbb talán te is vissza fogod kapni – de a lényeg: ha az utakon rendes vagy másokkal, az nem mellesleg a stresszt is csökkenti!
  5. Testünk számára komoly megterhelést jelenthet a sokáig egyhelyben ülés. Éppen ezért, amikor van rá lehetőségünk – például amikor állunk egy lámpánál –, végezzünk fejkörzést, vagy nyújtózkodjunk egyet. Próbáljuk átmozgatni a lábunkat amennyire lehetséges ülő helyzetben. Például emeljük fel a sarkunkat a padlóról, mintha lábujjhegyre akarnánk állni, többször egymás után!
  6. Egy-egy nehezebb nap után úgy érezheted, összecsapnak a fejed fölött a hullámok, ami ugyancsak megnövekedett stresszterheléssel jár. Azonban nem lehet úgy autót vezetni, hogy túlságosan ideges vagy, mert a düh elvonja a figyelmedet a vezetésről. Ilyenkor érdemes félreállni egy rövid időre, és kicsit meditálni. Hunyd be pár percre a szemed és ne gondolj semmire, csak figyelj a lassú, egyenletes lélegzetvételre. Miután megnyugodtál, folytasd az utadat, hidd el, frissebbnek fogod magad érezni!
  7. Vezetés előtt és vezetés után egyaránt jóleshet egy kis homlokmasszázs. Szakemberek szerint a megfelelő homlokmasszázs nemcsak ellazulni segít, hanem az egészségünkre is kedvező hatással van. A művelet közben érdemes a halánték környéki részt is megmasszírozni. A frissítő hatás garantáltan nem marad el!
Stresszkezelési technikák az autóban és azon túl 2

Kevesebb stressz, több boldogság!

A fenti tippek segíthetnek, hogy könnyebben tudd kezelni a stresszt vezetés közben. Nagyon fontos azonban észben tartanod, hogy „minden fejben dől el” – azaz alapvetően a te hozzáállásod befolyásolja, hogy a stressz maga alá gyűr-e vagy sem!

 

Hirdetés

Feszültség? Alvászavar? – Sedacur forte. A Sedacur forte gyógynövények kivonatait tartalmazó, vény nélkül kapható gyógyszer napközben oldja a feszültséget, éjjel pedig altat. Klinikailag igazolt hatású. Nappal nem álmosít, nincs hatással az autóvezetésre és nem befolyásolja a koncentrációt sem.

Már gazdaságosabb, 60 szemes kiszerelésben is kapható.

Stresszkezelési technikák az autóban és azon túl 3

Vény nélkül kapható gyógyszer.

 

 

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

 

Kép(ek) forrása: Pixabay