Szponzorált tartalom. A cikk a Phytotec Hungária támogatásával készült.

Napi 7-8 óra, vagy még ennél kevesebb alvás esetén is javasolt reggel megfelelő módon beindítani a tested. Erre kiváló eszköz lehet valamilyen meleg folyadék, például tea elfogyasztása. Mindez ugyanis beindítja az egészséges bélműködést, amelynek egyenes következménye, hogy reggel el kell menned nagyvécézni. Sokan a kávéra esküsznek, mert vannak olyan helyzetek, amikor az embert csak a kávé illata tudja kicsalogatni az ágyból. Nem feltétlenül kell ugyanakkor koffeinnel kezdeni a reggelt, Steven Miller idegkutató szerint a kávéfogyasztás legideálisabb időpontja reggel 9.30 és 11.30 között van.

Add meg magadnak az időt!

A lényeg, hogy adjuk meg magunknak minden reggel azt az időt, ami nekünk jár. Amennyiben a szervezetünk már megtanulta, hogy hozzávetőlegesen mindig azonos időben és körülmények között megyünk vécére, akkor könnyen fog menni a székletürítés. Erőlködni még reggel sem szabad, helyette jöhet egy kis lazítás, például olvasás, vagy tévénézés. A reggeli nagyvécézés azért fontos, mert így biztosan elkerülhető, hogy valahol napközben érjen minket az inger, ami szinte bizonyosan a széklet bizonyos ideig tartó visszatartásával fog járni, növelve ezzel az aranyér kialakulásának kockázatát.

Ezekre figyelj, hogy ne legyen aranyered! 1

Ne siesd el a reggeli nagyvécézést!

Életünk során kiemelt figyelmet kell fordítani a székrekedés megelőzésére. Az aranyér másik rizikófaktora ugyanis az, ha valakinek gyakran van problémája a széklet ürítésével. Éppen ezért törekedjünk arra, hogy mindennap bőségesen fogyasszunk folyadékot, emellett étrendünk lehetőleg rostokban gazdag táplálékokra épüljön. „A jövő orvosa nem orvosságot fog felírni a betegeinek, hanem érdekeltté fogja őket tenni abban, hogy étrendjük segítségével jól karbantartsák magukat, hogy megelőzzék a betegségeket” – mondta egyszer Thomas A. Edison a táplálkozás fontosságára hivatkozva.

Fogyassz kevesebb sót!

Mindamellett érdemes kerülni a só túlzott fogyasztását, ezért javasolt mértékkel enni például a sós, gyorséttermi hasábkrumplit. A túlzott sófogyasztás ugyanis visszatartja a keringésben a folyadékot, ami a végbélben – és másutt is – a visszerek duzzanatát okozza. Nemcsak az a fontos, hogy mit eszünk, hanem az is, hogy mennyit. A túlsúlyos embereknél ugyanis nagyobb teher nehezedik az alsó végtagokra, valamint a gáttájékra, éppen ezért az ő esetükben gyakrabban jelentkezhetnek az aranyeres tünetek.

Ezekre figyelj, hogy ne legyen aranyered! 2

Csak módjával sózd a hasábburgonyát!

A székrekedésen túl vannak még olyan faktorok, amelyek növelhetik az aranyér kialakulását. Ezek közé tartozik a fokozott has- és hátizommunkával járó tevékenységek, mint például a lovaglás, a cipekedés vagy hajlongás. Sőt, egy elhúzódó légúti betegség miatt jelentkező köhögés, valamint az anális közösülés is előidézheti. Éppen ezért érdemes testünket-lelkünket karbantartani, mert ha egy ponton borul a harmónia, akkor eltart egy darabig, mire az ember visszaállítja az ideális állapotot.

Mozogj sokat!

A székrekedésen túl vannak még olyan tényezők, amelyek növelhetik az aranyér kialakulásának kockázatát. Ezek közé tartozik a fokozott has- és hátizommunkával járó tevékenységek, mint például a lovaglás, a cipekedés vagy a hajlongás. Sőt, egy elhúzódó légúti betegség miatt jelentkező köhögés, valamint az anális közösülés is előidézheti az aranyeret. Éppen ezért érdemes testünket-lelkünket karbantartani, mert ha borul a harmónia, akkor eltart egy darabig, mire az ember visszaállítja az ideális állapotot.

Ezekre figyelj, hogy ne legyen aranyered! 3

A rendszeres testmozgás segíthet elkerülni az aranyeret.

Testünk karbantartását a legjobban a rendszeres és kielégítő testmozgás szolgálja, ami serkentő hatással van a vérkeringésünkre. Mindennapjaink során lehetőleg tartózkodjunk a súlyos tárgyak emelésétől, mert ez is erős alhasi préssel jár, ami ugyanolyan hatású lehet, mint a vécén történő erőlködés. Bár a vízfogyasztás csökkentése miatt manapság mindenki azt tanácsolja, hogy fürdés helyett inkább zuhanyozzunk, azért ne vonjuk meg teljesen magunktól a fürdés örömét. A felemelt térdekkel történő ücsörgés egy melegvizes kádban ugyanis jótékony hatású lehet. A meleg víz csökkenti a fájdalmat, miközben az érintett területeken serkenti a véráramlást és elősegíti a vénák összehúzódását.

Fontos tanács továbbá, hogy ne csak reggel, hanem a nap más szakaszában is fordítsunk kellő időt a székelésre. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy lehetőleg ne sietve végezzük el a dolgunkat, hanem szánjunk rá időt, és úgy menjünk el vécére, hogy közben tartsuk észben, ez egy olyan dolog, ami előtt kicsit ki kell kapcsolni az agyunkat a napi rohanásból. A székelés után pedig lehetőleg puha, illatmentes papírral, vagy valamilyen nedvesítő krémmel, például aloevera-oldattal bevont nedves törlőkendővel töröljük meg a végbélnyílás környékét. Igaz, a lehető legjobb megoldás a langyos vízzel történő lemosás, mert leginkább ez segítheti a végbélnyílás környéki gyulladás vagy irritáció kialakulásának elkerülését.

 

Hirdetés

Telitalálat aranyér ellen! Az aranyér korai tüneteire a hialuronsav és több gyógynövény előnyös hatásait egyesítő Proktis-M termékcsalád hatékony segítség. Klinikai vizsgálatok igazolták a hialuronsav kiemelkedő hidratáló képességét, amely felgyorsítja és javítja a szövet-helyreállítást, sebgyógyulást. A Proktis-M kúp a végbélben, míg a Proktis-M plus kenőcs a végbélnyílás körül jelentkező panaszok enyhítésére, a tünetektől függően akár kombinálva is használható.

Ezekre figyelj, hogy ne legyen aranyered! 4

Patikában kapható gyógyászati segédeszközök
www.proktis.hu

A KOCKÁZATRÓL OLVASSA EL A HASZNÁLATI ÚTMUTATÓT, VAGY KÉRDEZZE KEZELŐORVOSÁT!

Forrás: First Class
Kép(ek) forrása: Pixabay
Kapcsolódó címkék: aranyér egészség first class megelőzés