A fejenként 1 millió jennel (2,7 millió forinttal) gazdagodó 1000 embert azon követői közül választja ki véletlenszerűen a milliárdos, akik megosztották egy január 1-jei Twitter-bejegyzését.

“Ez egy komoly társadalmi kísérlet” – mondta Maezava egy YouTube-videójában, hozzátéve, hogy reményei szerint a kezdeményezés a tudósok és a közgazdászok érdeklődését is felkelti.

A 44 éves üzletember, aki tavaly novemberben 900 millió dollárért adta el a Zozo nevű online divatkereskedését, elmondta, hogy rendszeres felmérésekkel fogják nyomon követni a kiosztott pénzek hatását.

Maezava, aki a SpaceX 2023-ra tervezett Hold körüli utazásának első magánügyfele, szívesen költ drága műtárgyakra és sportautókra, de előszeretettel foglalkozik olyan elméletekkel is, mint például egy pénz nélküli világ gondolata.