Sosem jó módszer az ellentétek elrendezésére a bunyó, azonban sajnos vannak olyan helyzetek, amikor hiába szeretnénk, mégsem tudjuk elkerülni a pofonok csattanását. Sokszor nincs is kiváltó oka a verekedésnek, és sajnos előfordul olyan eset, hogy akár bulizás közben támadnak rá a szórakozni vágyó emberekre.

Az ilyen helyzetekben fontos, hogy meg tudjuk védeni magunkat, illetve társainkat. Az alábbi tippeknél nem feltétlenül számít a fizikai állapot, esetleg a másik fél erőfölénye. A titok abban rejlik, hogy a támadót a legérzékenyebb pontjain keresztül tegyük harcképtelenné.

Nem szabad azért túlzásba esni. Az alábbi listán szereplő néhány testrész megütése akár súlyos sérülést, illetve halált is okozhat. Ezt nem árt észben tartani, így könnyen mi kerülünk a támadó szerepébe.

1) Koponyaalap: könnyen gerincvelő-sérülést szerezhet, ha valaki ütést kap teste ezen pontján. Csak akkor használjuk, ha nincs más választásunk.

2) Vese: egy jól irányzott csapás a vesére hatalmas belső fájdalmakat tud okozni, főleg ha közvetlenül a bordái alatt éri a találat a támadót.

3) Farokcsont: a farokcsont rendkívül kicsi és érzékeny csont, mely könnyedén eltörhet egy erős rúgástól. A fájdalom akár lábig is hatolhat, teljesen mozgásképtelenné téve a támadót.

4) Állkapocs: azonnal véget lehet vetni egy harcnak egy, a fül alá célzott csapással. A támadónak nem lesz kedve állkapocstöréssel bunyózni.

5) A nyak oldalsó része: Nem csak a távol-keleti akciófilmek fogása a nyakra mért ütés. Egy bolygóideget érő ütleg megszédítheti, de akár ki is ütheti a támadót.

6) Torok: testünk egyik legérzékenyebb pontjáról van szó, már egy kis ütés is fulladást okozhat. Csak akkor üssünk ide, ha már minden kötél szakad, és számoljunk a következményekkel.

7) Hónalj: ujjainkkal erősen beszúrva lebéníthatjuk a támadó egész karját, így az sebezhetőbbé válik.

8) A szegycsont alatti puha terület: nagyon puha, ezért könnyen sebezhető, így nagy fájdalmat okozhatunk vele a támadónak.

9) Hólyag: nemcsak nagyon fáj az ide mért csapás, de az illető még be is pisilhet tőle.

10) Térd: a térdszalagokat nem oldalsó mozgásra tervezték, amit ki is használhatunk támadás esetén. Egy jó rúgással kínzó fájdalmak közepette rogyhat össze a támadó.

11) Boka: ha nehéz bakancs van rajtunk, miközben bajban vagyunk, próbáljuk széttaposni a támadó bokáját. Egyhamar nem fog felkelni utána, az biztos.

12) Ágyék: nem kell magyarázni ennek előnyeit, illetve hátrányait.

13) Áll: ájulást is okozhat egy állütés az agyra nehezedő hirtelen erőhatások miatt, és a fogorvos is gyakrabban látogatott személy lehet.

14) Halánték: hasonlóan az állhoz, már egy kis ütéstől is kidőlhet a támadó. Az agyat érő támadások nem veszélytelenek, maradandó károsodást is okozhatnak.

15) Orr: alig több mint 3 kilós erőhatástól már eltörhet egy ember orra. Az orrtörés sok támadót meghátrálásra késztethet a fájdalom és a vér miatt, ami a légzést is megnehezíti.

16) Szem: óvatosan bánjunk a szemekkel, mivel maradandó károsodást is okozhatunk, ha ujjainkat a támadó látószervébe nyomkodjuk.

Forrás: Art of Manliness