Tévedések elkerülése végett: a Levante Trofeo nem egy túlmotorizált szabadidő-autó unatkozó jómódúaknak, akik csak akkor sietnek, amikor a gyerek utolsóként áll az óvoda kapujában. Nem, a Maserati egyfajta Sergio Leone az SUV-kategóriában, amely körül mindig vibrál a levegő, és az egyik kezében egy hatlövetűt tart. Kár, hogy az új csúcsmodell nem egy maréknyi dollárért kapható: legalább 155 000 eurót kell fizetni, hogy az olaszok csirkefogója hazajöjjön velünk. De mit is adnak ezért a szép kis summáért? Többek között a hitelesség és a megvalósítás sikeres kombinációját.

Megjelent az Autó Magazin februári lapszáma!

Megjelent az Autó Magazin februári lapszáma!

Csak 1175 Ft egy lapszám100 oldalon 44 autó
Vezettük: Maserati Levante Trofeo 2

A Trofeo méregdrága, de a V8-assal gazdagított hajtáslánc és a hangélmény nyújtotta kombináció hatékonyan feledteti ezt velünk

A Levante egy igazi Maserati, egy olyan gyártó terméke, amelyben a sportosság mindig ott lebeg a felszínen, de a fókusz eközben a luxuson és az exkluzivitáson van. A tökéletesség iránti vágy jelen esetben az anyaghasználatban mutatkozik meg leginkább, amely kidolgozottsága révén kiválóan alkalmas hangulatkeltésre. Az ergonómia, egy jól használható médiarendszer vagy egy okos navigáció ezúttal azonban nem része ennek a harmóniának.

 

Tiszta dráma: V8-assal

A vezetési élmény egy Porsche Cayenne Turbo esetében tökéletesen megkonstruáltnak mondható. A Trofeo esetében viszont egy kész dráma játszódik le a szemünk előtt. Sport módba kapcsolva egymagában megható a Maranellóban épített V8-as, amely a fordulatszám növekedésével színpadias ódát zeng a hajtáslánchoz. Előadás egy 580 lóerős kórustól, a jelenleg kapható legerősebb Maseratiban.

Hangzása egyszerűen páratlan és lenyűgöző. Légrugózása megedzi a nyakizomzatot. Kormányzása igényel némi megszokást ugyan – finom mozdulatokat követel – cserébe folyamatosan jelent az aszfalton történtekről. Ki akarna a médiarendszer összekuszált menüjében kutakodni ilyen környezetben? A Levante mindent jól csinál ahhoz, hogy valódi érzelmekkel átitatott vezetési élményt adjon vezetőjének.

Vezettük: Maserati Levante Trofeo 3

A Maserati ezúttal nemes anyagokat és egy komplikált médiarendszert épített be. Nagy szerencse, hogy nem az elektronika feladata a bent ülők szórakoztatása, hanem elöl a nyolchengeresé

Vezettük: Maserati Levante Trofeo 4

Ránézésre és a feliratból is felismerhető a Trofeo csúcsmodell. A maranellói V8-as motor ereje még a Levante GTS-ét is felülmúlja. Az „csak” 530 lóerős…

És ez pontosan az az érzés, amiért az ember sokkal szívesebben ül egy sportautóban, mint egy szabadidő-autóban. A tapadás csökkenése nélkül fordul a Trofeo a szűk kanyarokban is, majd egyenesbe fordulva a horizont egyre csak szűkül, miközben az analóg mutató műszerei egyre távolodnak a nullától.

Először akkor tudunk tisztán gondolkodni ebben a modellben, ha visszakapcsolunk Normál vezetői módra. A 3,8 literes, Twin Turbo V8-as sírása elnémul, a légrugózás párnákra emel, és szinte semmit sem érzékelünk az alattunk elterülő úthibákból. Örvendetes, hogy valódi különbség érezhető a vezetői módok között, ami nemcsak, hogy kitapintható, de jól is ki is használható. Apropó vezetői módok: a Trofeo egy különleges opciót is kínál, a Corsa (verseny) vezetői módot. Ez a beállítás az ESP-t és a kipörgésgátlót a kispadra ülteti, egyúttal megélesíti az olasz szabadidő-autó minden érzékét, és lehetővé teszi, hogy a Launch Control használatával 4,1 másodperc alatt robbanjunk 100 km/órás tempóra.

Vezettük: Maserati Levante Trofeo 5

Ötméter hosszú, és 2170 kg

Vezettük: Maserati Levante Trofeo 6

300 km/óra a végsebessége

3,7 kg / lóerő

Két kattintás a baloldali váltófülön, bal lábbal a fékre taposunk. A kijelzőn egy grafika mutatja, hogy elegendő-e már a pedálerő. Amint a sugár a zöld mezőbe ér, jobb lábunk megindulhat a padló felé, a 3000/perces fordulatszám elérésekor pedig leugorhatunk a fékről. Erre a 2,3 tonnás Trofeo meglódul előre. 3,7 kilogramm jut minden egyes lóerőre, miközben a horizont egyre közelít felénk. Ez nem a sportautó liga legjobb értéke, de közel áll a már említett Porsche Cayenne Turbo-hoz (4kg/LE). Jó, hogy ezt a pokoli erő csak hosszanti irányban érezhetjük, mivel az így keletkező erők a nem eléggé öblösített ülőlapokról könnyedén lesodornának bennünket a kanyarokban. A valóságban a Maserati Levante Trofeo mégiscsak egy luxus szabadidő-autó, még ha ezt menet közben folyamatosan feledteti is velünk.

Műszaki adatok

Maserati Levante Trofeo 
Listaár kb. 52 millió forint
Motor V8-as benzinmotor két turbófeltöltővel, 3799 cm³, 580 LE (427 kW) 6250/percnél, 730 Nm 2500–5000/percnél
Saját tömeg 2170 kg
Tömeg/teljesítmény 3,7 kg/LE
Erőátvitel Összkerékhajtás, nyolcfokozatú automata váltó
Futómű Elöl dupla keresztlengőkaros , hátul több lengőkaros felfüggesztés, légrugók elöl, hátul.  
Gumi elöl 265/35 R 22, hátul 295/30 R 22
Hossz. x szél. x mag. 5003 x 1968 x 1679 mm
Menetteljesítmények (mért adatok) 0-100 km/h 4,1, Vmax 300 km/h
Átlagfogyasztás 13,5 l/100 km

Ez a cikk az Autó Magazin Autó Magazin 2019 november számában jelent meg eredetileg, ilyen és ehhez hasonló anyagokért keresse a friss számot az újságárusoknál!
Fotók: Maserati, eredeti szöveg: Patrick Lang Copyright 2020 MPS
Forrás: Sport Auto
Kapcsolódó címkék: Maserati Maserati Levante