Márkatársai közül egyre többen tudnak önállóan parkolni, sőt akár kívülről, távirányítóról is vezérelhetők. Amikor a háromezerre korlátozott példányszámban készülő BMW M4 CS előnyeit ecsetelték a prospektusokban, valahogy mégsem ezek a tulajdonságok kerültek előtérbe. Igazából magyarázni sem kell semmit, elég ez a négy karakter: M4 CS. De azért mégis: azoknak, akik nincsenek a szerencsés háromezer között, most elmeséljük, mitől döglik a légy.

Csak 3000 példányban készül, korlátozottan elérhető

A marketingesek amúgy is belebonyolódnának a magyarázatba, hiszen a sima BMW M4 is elérhető versenycsomaggal (Competition Package) és létezik az ultrakemény GTS verzió is, ami ütősebb a CS-nél. A most tesztelt bömös valójában valahol a kettő között található: könnyített ülései kiválóan szorítanak, ezek mellett a motorháztetőt és a hátsó diffúzort is az erősebb változattól kölcsönözték. A GTS állítható aerodinamikai elemeit viszont nem kapja meg a CS. Kinézete sokkal visszafogottabb nála, a hatalmas hátsó szárny helyett is csak egy kis rögzített szpojler segít a megfelelő leszorítóerő létrehozásában. Persze a CS ára ennek ellenére nem hétköznapi, 116 900 eurót, azaz 36,5 millió forintot kérnek érte.

Többnyire csak az OLED hátsó lámpáit látjuk

A lendületes autózásról a friss duplaturbós, háromliteres, soros, hathengeres gondoskodik. Tíz lóerőt és félszáz newtonmétert kapott pluszban, így egy tizeddel futja meg gyorsabban a sima M4-nél a százas sprintet (0-100 km/h: 3,9 s), végsebessége 280 km/h (a határolás nélküli Drivers Package széria!). A sorhatos már alacsony fordulatnál is erőteljesen húz, középfordulaton brutális, a határoló pedig 7600-as fordulatnál avatkozik közbe.

Mindez persze nem elég, hogy érezhetően többet adjon a jóval olcsóbban mért M4-esnél. Ezért kemény fogyókúrára fogták. A diéta végeztével 1580 kilót nyom a bajor sportkocsi, egyedül a szénszálas tetővel hat kilót spóroltak meg. Módosították az adaptív felfüggesztést, így az M4 CS még jobban kapaszkodik az aszfaltba. Már a gyárban megkapja a legélesebb sportgumikat, a Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsok elöl 19, hátul 20 hüvelykesek. Aki esőben nem szeretne a teherkocsik mögött, a nyomvályúban kullogni, az felöltheti a kevésbé extrém, Michelin Pilot Super Sport papucsokat.

Esőben gondot okozhatnak a gyári Cup gumik

Pontosan irányítható, de kényelmes

A fedélzeti elektronikát is sportosabbra hangolták az M4 CS számára. Az ESP, az ABS, az aktív differenciál, a duplakuplungos váltó, a kormánymű mind új algoritmus alapján dolgozik. Nem csoda, hogy javultak a visszajelzések, az M4 CS tökéletesen irányítható. Úgy hasít a kanyarokban, mintha valami láthatatlan kéz folyamatosan az ideális íven tartaná. Tetten érhető a fölénye a sima M4-hez képest, ugyanakkor a GTS embertelen keménységét sem kell megszenvednünk. A kézi sebességváltót felejtsük el, csakis hétgangos DKG-val rendelhető a modell. A kapcsolás sebességére nem lehet panasz, villámgyors a váltás.

Természetes rostburkolatokat is találunk az utastérben

Az utastér hangulatában vegyül a sportosság és a környezettudatosság, a szénszálas műanyagok mellett sok újrahasznosított anyagot is beépítettek, persze főleg tömegcsökkentés céljából. A luxust a gazdagon kidolgozott Alcantara kárpit képviseli. A technikai vívmányokat sem kell nélkülözni, van benne klíma, profi navigációs rendszer és teljesen LED-es a világítás. De mi, legtöbben, ebből többnyire csak az OLED hátsó lámpákat fogjuk látni, és örökre megjegyezzük azt a hangot, amely elhagyja a könnyített kipufogórendszer vaskos csöveit. Még köszönni sem lesz időnk. Szevasz!

Műszaki adatok

BMW M4 CS

Listaár 116 900 euró (kb. 36,5 millió forint)

Motor – S6, 2979 cm3, 338 kW (460 LE) 6250/percnél, 600 Nm 4000/percnél

Saját tömeg 1580 kg

Tömeg/teljesítmény 3,4 kg/LE

Erőátvitel  – Hátsókerék-hajtás, hétfokozatú automatikus váltó, ESP

Fékek – Elöl és hátul hűtött tárcsafékek, ABS

Gumiméret 265/35 R 19, 285/30 R 20

Hossz. x szél. x mag. 4672 x 1870 x 1392 mm

Menetteljesítmények (gyári adatok) 0-100 km/h 3,9 s

Legnagyobb sebesség 280 km/h

Fogyasztás 8,4 liter/100 kilométer

Ez a cikk az Autó Magazin 2017/8. számában jelent meg eredetileg, ilyen és ehhez hasonló anyagokért keresse a friss számot az újságárusoknál!   Fotók: BMW Copyright 2017 MPS