Semmi laca-faca, ugorjunk gyorsan a kagylóülésbe, ahonnan körülpillantva ismerős GT-belső fogad bennünket a szokásos komfortjával. Azért van itt valami új is: a középkonzolon egy sárga forgókapcsoló virít, amivel a kipörgésgátlót öt különböző beállításban használhatjuk. Versenyautókban látni hasonlót.
Először a Sport módban ismerkedünk a technikával, aminek a legérdekesebb része a négyliteres, V8-as turbómotor 585 lóerővel és 700 newtonméternyi nyomatékkal. Biztató számok, de ebben a kategóriában mégsem tűnik túlmotorizáltnak. Ahogyan Tobias Moers, AMG-főnök fogalmazott: egyben kell a csomagot nézni, az alkatrészek egymáshoz hangolása a lényeg.
Ebben verhetetlen az AMG GT, elég csak a kormányműre gondolni: ilyen precízen még egyik széria AMG GT sem fordult. Igaz, nem olyan könnyed, mint az S-kivitel, mégis agilis és jól kiismerhető. A kanyarodást hátsókerék-kormányzás is segíti: az AMG által most első ízben alkalmazott rendszer villanymotorjai 100 km/óráig az elsőkkel ellentétes, e fölött azonos irányba fordítják el a hátsó kerekeket. A Michelin Cup abroncsok is besegítenek, biztosan tartanak határhelyzet közelében is, miközben a titán kipufogórendszer dühös üvöltésével fokozza a hangulatot.
Adatlap
Mercedes AMG GT-R
Motor | V8 biturbó benzines, 3982 ccm |
Teljesítmény | 430 kW (585 LE)/6250 |
Nyomaték | 700 Nm/1900 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 3,6 s |
Végsebesség | 318 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 11,4 l/100 km |
Listaár: | 51 000 000 Ft |
A szénszálas kompozitból készült tető, kerékdobok és kardántengely fontos helyeken csökkenti a tömeget, a 47:53 arányú súlyelosztás abszolút ideális, a kanyarodás egyértelműen jobban fekszik a korábbinál az 1,6 tonnás AMG-nek. Aaerodinamikát jótékonyan befolyásoló összetevőkből is akad itt bőven: a hűtőmaszk aktív lamellái mellett a teljes fenéklemezt mozgatható szénszálas burkolat fedi, amelyek a hűtést, a légellenállási együtthatót és a leszorítóerőt is jótékonyan befolyásolják.
A második kört kikapcsolt ESP-vel és a középre állított kipörgésgátlóval kezdjük: a kigyorsítás nagyon finoman megy, a hat centivel kiszélesített hátsó nyomtáv nagyon tart. A kipörgésgátló alig észrevehetően avatkozik be az ideális körülmények megteremtése érdekében. Az eredmény olyan hatékony és olyan tökéletes, hogy annyira nem kell küzdeni, hogy az már-már az élmény rovására megy. Enyhe gumisírás és egy apró drift a 325 mm széles abroncsokkal az, ami megtöri mindössze a harmóniát. A hétfokozatú duplakuplungos váltó padlógázon is vígan kapcsolgat, miközben a sebesség okozta konstans mosoly persze levakarhatatlanul kiül az arcunkra. Ez az autó tényleg a tökéletesség határát súrolja.

Most először hátsókerék-kormányzás is segíti a kanyarodást
Így száguld a Nürburgringen az AMG GT-R
Ez a cikk az Autó Magazin 2017/3. számában jelent meg eredetileg, ilyen és ehhez hasonló anyagokért keresd a friss számot az újságárusoknál! Képek: Andreas Lindahr, Copyright 2017 MPS
Kommentek