Furcsa, de a Porsche-vásárlóknak 18 évet kellett várniuk arra, hogy kabriót is vehessenek a 911-esből, csak 1983-ban lett teljesen nyitott a legendás modell. Addig kizárólag a bukókeretes, levehető tetős Targa szerepelt a kínálatban, amely szintén remek választás, de mégsem igazi kabrió.

Értékes darabok

A Porsche 911 kabrió első szériájából megmaradt, jó állapotú példányok ritka kincsnek számítanak a piacon, főleg Németországban lehet kifogni megkímélt darabokat. Ezek ára viszont kifejezetten magas, átszámítva akár a hatmillió forintot is meghaladhatja.

Klasszikus, megunhatatlan forma, legendás lámpák. A 911 kabrióval élmény kanyargós országutakra tévedni

Klasszikus, megunhatatlan forma, legendás lámpák. A 911 kabrióval élmény kanyargós országutakra tévedni

Autópiaci szakértők szerint a 911 kabriók ára az utóbbi néhány hónapban szabadult el látványosan, így akár rövid távon is nagyot lehet(ett) kaszálni egy jól időzített vásárlással. Várhatóan a következő hónapokban is folytatódik az áremelkedési trend, így érdemes lehet megfontolni egy Porsche 911 kabrió vásárlását. Már ha van rá keret.

Vigyázat az amerikai példányokkal

A 911 kabrió különösen Amerikában volt népszerű, a teljes legyártott mennyiség kétharmadát a tengerentúlon adták el. Ott bőven találni eladó példányt, de ezekkel az autókkal nem árt vigyázni: nemcsak a motorjuk gyengébb (231 helyett 207 lóerős), többnyire a szervizelésüket is elhanyagolták.

A tipikus Porsche-belső az első pillanattól kezdve garantálja a jó hangulatot

A tipikus Porsche-belső az első pillanattól kezdve garantálja a jó hangulatot

Az Európában eladott 911-esekkel sokkal jobb vásárt lehet csinálni, a 3,2 literes bokszermotorral a tökéletesség határát súrolja az autó. Bőven van benne kraft a sportos autózáshoz, de visszafogott utazóautóként is megállja a helyét. Az első példányok különösen hangulatosak, mert ezekben a tető még biztosan kézi működtetésű, az elektromos vezérlés (opcióként) 1987-ben jelent meg.

Rozsda? Az meg mi?

A Porsche karosszériája a hagyományoknak megfelelően galvanizált, a rozsdásodást legfeljebb csak hírből ismeri. A hosszú évtizedek óta csiszolt forma igazi örökzöld, saját korszakának valószínűleg legmutatósabb kabrióját tisztelhetjük a 911-esben.

A 3,2 literes bokszermotor 231 lóerős teljesítményt ad le, ennél több szemérmetlen túlzás lett volna

A 3,2 literes bokszermotor 231 lóerős teljesítményt ad le, ennél több szemérmetlen túlzás lett volna

Az ajtók trezorszerűen, lemezes kongás nélkül csukódnak, az üléspozíció eszményi a kormány mögött. A léghűtéses bokszermotor hangja a slusszkulcs elfordításának pillanatától elvarázsolja a vezetőt, a benne való gyönyörködéshez kötelező azonnal hátrahajtani a tetőt.

Jobb egyedül

A Porsche 911 kabrió tipikusan olyan autó, amellyel jobb egyedül elindulni, az anyósülésen szövegelők vagy (a nem létező) majrévasat szorongatók csak zavarják az élményt. Aki retteg, annak nincs is helye a 911-esben, mert a fordulatszámmérő gyorsan belenyal a 4000-es tartományba, ahonnan még bőven van tartaléka a motornak. Nem csoda, hiszen a 284 Nm-es legnagyobb nyomatékát 4300-nál adja le.

Az elektromos tetőműködtetés csak 1987-ben jelent meg opcióként, de kézzel is remekül lehet boldogulni

Az elektromos tetőműködtetés csak 1987-ben jelent meg opcióként, de kézzel is remekül lehet boldogulni

A 231 lóerős teljesítmény az alacsony, 1201 kilós üres tömeggel és a fantasztikus futóművel együtt garantálja az örökké emlékezetes vezetési élményt. A 911-es úgy húzza át magát a kanyarokon, hogy az egy mai sportmodellnek is becsületére válna, egyszerűen nem lehet ráunni.

Kompromisszummentes sportosság – 

ezt kínálja a 911-es, aki egyszer kipróbálta, többé nem akar szabadulni tőle. Minden porcikájában olyan, amilyennek egy 911-esnek lennie kell, még a vászontető is maga a tökély: feszesen, zörgésmentesen tart, és hatékonyan tartja távol a kabintól a zavaró szélzajt.

1983 és 1989 között 25 726 példány készült az autóból, ennek jó részét Amerikában adták el

1983 és 1989 között 25 726 példány készült az autóból, ennek jó részét Amerikában adták el

Nagyszerű választás volt a Porsche részéről az ötfokozatú kézi váltó is, pontos, rövid úton jár, de a vásárlást fontolgatók figyeljenek arra, hogy lehetnek vele problémák. Megbízhatóbbnak számít az 1987-es modellévtől bevezetett G50-váltógeneráció, de ez csak kukacoskodás: ezt a Porschét a gyerekbetegségeivel együtt is nagyon lehet (és kell) élvezni.

Copyright – 2015  MPS