Nagyon szívesen megtartottam volna a tesztelt Porschét, de tulajdonosa nem győzött tiltakozni, amikor bedobtam az ötletet. Persze, megértem: nagyon sokáig kellett keresnie egy ilyen jó állapotú 944-est.

A kifogástalan vezetési élményhez megfelelő nagyságú helyet kínál belül a sportos karosszéria, az üvegből készült, kupolaformájú csomagtartó alatt a sportkocsis dimenziók ellenére is elfogadható méretű csomagtartó rejtőzik
Porsche négy hengerrel
Egy valóra vált álommal ér fel, amikor végre megtapogathatjuk a saját 944-esünket. A szelepfedeleken ott virít a Porsche-felirat, és ha már itt tartunk, a négyhengeres története sem semmi: úgy született, hogy a fejlesztők megfelezték a 928-as V8-asát. A 2,5 literes motorban a hengerfejek és a dugattyúk is könnyűfémből készültek, de ennél sokkal fontosabb, hogy a fejlesztés során sokat áldoztak a két kiegyenlítőtengelyre, amelyekkel a soros négyhengeres járását optimalizálták.

Két kiegyenlítőtengely gondoskodik a soros négyhengeres messze földön híres finom járásáról. Egyszerre csillapítják a motortípusra jellemző brummogó hangot, és a kellemetlen mozgásokat. A fejlesztés során sok pénzt költöttek rájuk, de a beruházás kifizetődött
Tökéletes tömegeloszlás
Minden modell ötfokozatú kézi váltóval vagy opciós automatával készült. A közvetlenül a hátsó tengely elé épített váltóval kivételesen jó egyensúlyt sikerült elérni, a 48:52-es tömegeloszlási arány áldásos hatásait vezetés közben érezni igazán.

A gondosan ápolt és hibátlan műszaki állapot mellett fontos a jó állapotú utastér is. A belső alkatrészek kifejezetten ritkák a piacon
Nagyon megy
Ami a lényeget illeti, a Porsche 944 álomszerűen megy. A nyolcvanas évek elején a legnagyobb szériagyártású négyhengeresnek számító motor szépen reagál a gázadásra, az optimális nyomatékleadásnak köszönhetően megingás nélkül tör előre. Álló helyzetből 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s tempóra, igazi klasszikushoz illően megfutja a közel 230 km/h-s végsebességet is. Ezért már az első tesztekben is nagyon jó minősítéseket kapott az autó.
És ha mindez nem lenne elég, még az ülés és az üléspozíció is eszményi, 90 km/h-s tempónál pedig mindössze hét liter benzint fogyaszt a négyhengeres.
Mennyire megbízható?
Komoly rozsdásodás a 944-esre nem jellemző, a padlólemezt ugyanakkor nem árt alaposan átvizsgálni a hátsó felfüggesztések környékén. Egy jó tipp: a B-oszlop szellőzőjének eltávolítása után érdemes a nyílásba zseblámpával bevilágítani, és az oldalelemek rozsdásodását ellenőrizni. A legjobb korrózióvédelem sem óv azonban a balesetek utáni szakszerűtlen javításoktól. Károkat okozhatnak az átalakítások is, a sufnituning csökkenti a 944-esek értékét.

Komoly rozsdásodás a 944-esre nem jellemző, a padlólemezt ugyanakkor nem árt alaposan átvizsgálni a hátsó felfüggesztések környékén. Egy jó tipp: a B-oszlop szellőzőjének eltávolítása után érdemes a nyílásba zseblámpával bevilágítani, és az oldalelemek rozsdásodását ellenőrizni
Ezekből kiderülhet, hogy a vezérműszíjat az előírt 80 ezer kilométerenként cserélték-e. Minden második vezérműszíjcserénél a vízpumpát is cserélni kellett, ezek a javítások költségesek lehetnek. Gyenge pontok: a hátsó felfüggesztések környéke, műszerborítások, a hátsó szélvédő ragasztása, olajszivárgás, vezérműszíj (ha nem tartják be a csereperiódust), kuplung (gumikorong elöregedése), gömbcsuklók elöl (alumínium), üzemanyag-vezérlés és a gumicsövek a motortérben.
Ha valaki jó Porschét akar jó áron, a márkán belül ez a legracionálisabb választás. A 944-esben egyszerűen minden megvan: a verseny-DNS, és persze a sokoldalúság, hogy mindig, mindenhova megbízhatóan elvisz.
Műszaki adatok – Porsche 944 | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2479 |
Hengerek / szelepek száma | 4/8 |
Max. teljesítmény (kW/LE) | 120/163 / 5800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,9 |
Végsebesség (km/h) | 228 |
FOGYASZTÁS | |
Vegyes (l/100 km) | 12,1 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4200/1735/1275 |
Tengelytáv (mm) | 2400 |
ÉPÍTÉSI IDŐ, DARABSZÁM | |
1981-1991 | 115 925 példány |