A Jettával együtt a Golf biztos első lehetett volna, de a VW külön típusként kezeli őket

A Jettával együtt a Golf biztos első lehetett volna, de a VW külön típusként kezeli őket


Kivételesen nem is az elsővel kezdenénk, hanem a harmadikkal. Mit gondolnak, német, japán, netán amerikai gyártmány-e az eladások alapján készült ranglista képzelt dobogójának legalacsonyabb fokát kiérdemlő típus? A helyes válasz: egyik sem. Hanem kínai. Illetve amerikai-kínai, a SAIC-GM közös gyermeke, a Wuling Sunshine névre hallgató csoda.

Wuling Sunshine, a mindenvivő

Valóban csoda, mert a kisméretű buszban nyolc utasnak szorítanak helyet, ami már önmagában is egyedülálló. És valóban, ebből a nem túl szemrevaló, ámde praktikusnak látszó szerkezetből 943 000 darab kelt el tavaly, ami a világranglista harmadik helyére volt elég.

A Corolla eladási adataihoz az Aurisét is hozzáadják

A Corolla eladási adataihoz az Aurisét is hozzáadják


Az első – ebben semmi meglepetés nincs – a Toyota Corolla 1 020 000 darabbal, a második a Hyundai Elantra alig 10 000 darabbal lemaradva, azaz 1 010 000 darabos mennyiséggel. A Wuling Sunshine fényes szereplése mellett a másik meglepetés a Volkswagen Golf tizedik helyezése, amit 648 000 darabos értékesítéssel érdemelt ki.

Külön a Golf és a Jetta

Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy az európai elsőségéhez képest nem túl előkelő helyezésért maga a márka is okolható, hiszen a Golftól teljesen elkülönített típusként kezeli a Jettát, amivel ha egy kalap alá vették volna – éppúgy, mint a Corollát és az Aurist – akkor biztos első lehetett volna. De lassan úgy néz, ki, az első helyért folyó nagy versengésből egy olyan ország kerül ki győztesen, amelyről azt hittük eddig, hogy legfeljebb a sereghajtók között lehet első.

Több mint egymillió Elantrát értékesítettek tavaly, csak 10 ezer autóval van a Corolla és az Auris mögött

Ezüstérmes helyezésével nagyszerűen szerepelt az ötödik generációs Hyundai Elantra, amely főleg az ázsiai piacokon kelendő. Az Egyesült Államokban sem áll rosszul a szénája, a Detroiti Autókiállításon például megválasztották az Év Észak-amerikai Autójának, ami a helyi gyártásnak köszönhető.

Végül a világ tíz legkelendőbb típusa:

1. Toyota Auris/Corolla 1 020 000 db,
2. Hyundai Elantra 1 010 000,
3. Wuling Sunshine 943 000,
4. Ford Focus 919 000,
5. Kia Rio 815 000,
6. Ford Fiesta 781 000,
7. VW Jetta 745 000,
8. Toyota Camry 726 000,
9. Chevrolet Cruze 691 000,
10. VW Golf 641 000