Legutóbb még nem tudtuk, csak sejtettük. Most azonban már hivatalos: a Nissan Juke R szupersportkocsis menetteljesítményekre képes. A napokban sikerült megejteni a néhány hete az időjárás miatt meghiúsult tesztelést, így már a számok nyelvén is pontosan ki lehet fejezni a kocsi észvesztő képességeit.

485 lóerő, 580 Nm, bőven 4 másodperc alatti gyorsulás

485 lóerő, 580 Nm, bőven 4 másodperc alatti gyorsulás

485 lóerő, 580 Nm, bőven 4 másodperc alatti gyorsulás


Az autó karosszériájának méreteit is csak most állapították meg. A mérések szerint a Juke R hajszálra ugyanolyan hosszú, mint az 1,6-os turbómotorral szerelt utcai csúcsváltozat, sőt, a magasságuk és a tengelytávjuk is megegyezik, itt azonban vége az azonosságoknak. A Juke R 191 centis szélessége közel 15 centivel nagyobb az utcaiénál, a nyomtáv elöl 6, hátul majdnem 10 centivel lett szélesebb, a hasmagasság viszont több mint 5 centivel mindössze 115 milliméterre csökkent. Ahogy azt korábban is vártuk, az autó tömege a teljes hajtásláncot adó Nissan GT-R tömegének szintjén mozog. Sőt, az FIA előírásoknak is megfelelő bukócsövezés és a padlólemez erősítései miatt még annál is nehezebb 76 kilóval, 1806 kilós tömege majdnem 400-zal múlja felül a legerősebb utcai Juke-ét.

Azonban még ez a jókora tömegnövekedés sem akadálya a hihetetlen, nem csak ebben a méretkategóriában bombasztikus teljesítménynek, ami persze a Nissan GT-R-ből egy-az-egyben átvett, 3,8 literes 485 lóerős, biturbó V6-os motor érdeme. Ennek és a szintén a GT-R-ből származó duplakuplungos váltónak, valamint az elektronikus vezérlésű összkerékhajtásnak köszönhetően 3,7 másodperces 0-ról 100-ra gyorsulásra képes a Juke R, végsebessége pedig 257 km/óra. Bár a végsebesség a magas karosszéria miatt nem valami impozáns, a gyorsulás önmagáért beszél. A 3,7 másodperces sprinttel a Juke R nem csak a 4,4 másodpercet tudó BMW M5-öst hagyja maga mögött, de az összes Mercedes AMG modellt is (igen, az SLS-t is beleértve), és olyan szupersportkocsikkal van tizedmásodpercre egy szinten, mint a Porsche 911 Turbo, a Lexus LFA, vagy a Ferrari 599 GTB Fiorano.

Íme a sportkocsi-gyilkos szabadidőautó videón: