A pótkerék örök vitatéma itt az autóMAGAZIN-nál. Van, aki teljes méretű pótkerék nélkül egy lépést sem hajlandó tenni, másikok viszont azonnal számháborúba kezdenek, sorolva, hogy húsz, harminc, negyven, vagy még több éve is annak, hogy utoljára defektet kaptak.

Hát igen, a pótkerék hiánya egészen addig nem tűnik fel, amíg egyszer valóban nincs rá szükség. De ha nem jön el ez a pillanat, akkor csak feleslegesen foglal egy csomó helyet a csomagtartóban. A hely pedig egyre fontosabb, jelzi ezt a defektjavító készletek és a mankó-, vagy szükségpótkerekek rohamos szaporodása. Utóbbiak egészen jó átmenetei megoldásnak tűnnek, hiszen szükség esetén elegendő támasszal szolgálnak, viszont mégsem foglalnak el olyan sok helyet a csomagtartóban.

12 364 000 forint az automata váltós SLK 200-as alapára, levegő nélküli pótkerékkel

12 364 000 forint az automata váltós SLK 200-as alapára, levegő nélküli pótkerékkel

12 364 000 forint az automata váltós SLK 200-as alapára, levegő nélküli pótkerékkel


Nemrég azonban összehozott minket  a sors egy olyan típussal, amelynél még azt a kis helyet is sokallották, amennyit egy mankókerék elfoglal, ezért egy olyan megoldást ötlöttek ki, amivel eddig mi sem nagyon találkoztunk. A Mercedes SLK  – alkatából adódóan ? viszonylag kis csomagtartója alatt a szükségpótkerék és a defektjavító készlet keresztezéséből született zanzásított mankókereket fedeztünk fel.

Mit is jelent ez? Azt, hogy a mankókereket nem előre felfújva, hanem leeresztett állapotában teszik be a pont erre a méretre szabott üregbe. Ezzel átmérőben körülbelül öt centit, vastagságban kettőt lehet megtakarítani, ami nem tűnik soknak, de egy belecsukott fémtetővel 225 literes csomagtartó esetében mégsem elhanyagolható. (Képzeljük el, ha a pótkerék miatt a csomagtartó teljes alját meg kellene emelni két centivel.) Defekt esetén pedig csak egy-két percet vesztünk, amíg a pótkerék belsejébe rejtett kompresszorral felfújjuk és ezzel bevethető állapotba hozzuk. Lehet, hogy hamarosan minden autóban ilyet találunk?

Az SLK 200-as tesztje a szeptember 20-án megjelenő autóMAGAZIN-ban lesz olvasható.